//

۱۲ غذایی که میتواند میزان تستوسترون مردان را چند برابر کند

به عنوان یک مرد، حفظ سطح طبیعی تستوسترون نه تنها برای سلامتی شما، بلکه برای کیفیت زندگی و رفاه شما نیز ضروری است.

تستوسترون چیزی فراتر از هورمونی است که مو را روی سینه شما قرار می دهد.

همچنین نقش مهمی در تنظیم میل جنسی شما ایفا می کند، به سلامت باروری شما کمک می کند و به شما امکان می دهد سطوح پایدار انرژی، استخوان های سالم و تعداد بهینه گلبول های قرمز خون را حفظ کنید.

متأسفانه، بسیاری از مردان برای حفظ سطح طبیعی تستوسترون تلاش می کنند.

طبق مقاله ای که در ژورنال پزشکی جنسی دانشگاه بوستون منتشر شده است، تستوسترون پایین یا “T low-T” تنها در ایالات متحده روی پنج میلیون مرد تأثیر می گذارد و فقط مردان مسن تر نیستند.

اگرچه تولید تستوسترون به طور طبیعی پس از رسیدن به سن ۳۰ سالگی شروع به کاهش می‌کند، به نظر می‌رسد که T پایین هر سال بر مردان جوان‌تر و جوان‌تر تأثیر می‌گذارد. خوشبختانه، ما همیشه در مورد اثرات کاهش تستوسترون و همچنین مطمئن ترین گزینه های درمانی برای افزایش سطح تستوسترون بیشتر می دانیم.

جالب توجه است، غذایی که به صورت روزانه می خورید ممکن است بر سطح تستوسترون شما تأثیر بگذارد، و افزودن برخی از غذاهای دوستدار تستوسترون به برنامه های غذایی خود (یا اجتناب از غذاهایی که برای تولید تستوسترون ایده آل نیستند) ممکن است به تقویت میزان تستوسترون در بدن شما کمک کند.

در ادامه، ما ۱۲ ماده غذایی را که ممکن است به افزایش تستوسترون کمک کنند، و همچنین جدیدترین شواهد علمی را به دنبال هر یک فهرست کرده ایم.

ما همچنین استراتژی‌های دیگری را به اشتراک گذاشته‌ایم که اگر نگران سطح تستوسترون خود هستید، ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید، از جمله درمان‌های پزشکی برای کاهش تستوسترون.

غذاهای تقویت کننده تستوسترون ما مدت هاست می دانیم که رژیم غذایی بر سلامت و تندرستی مردان تأثیر دارد. در چند دهه اخیر، تحقیقات روی برخی غذاها و مواد پخت و پز برای بررسی تأثیر بالقوه آنها بر تولید هورمون ها، از جمله تستوسترون، آغاز شده است.

از آنجایی که می‌دانیم نمی‌خواهید زیاد منتظر بمانید تا بدانید کدام یک از غذاهای خاص ممکن است در تولید تستوسترون نقش داشته باشند، ما آنها را در اینجا ذکر کرده ایم : نارگیل روغن زیتون انار پروتئین وی سیر صدف ماهی تن عسل شیر غنی شده با ویتامین و سایر محصولات لبنی تخم مرغ زنجبیل پیازها اکنون، قبل از اینکه به جزئیات هر غذا بپردازیم، مهم است که کمی سلب مسئولیت کنیم. در حال حاضر، ما فقط اطلاعات محدودی در مورد اثرات بر

خی غذاها بر توانایی بدن شما برای تولید تستوسترون داریم. در واقع، برخی مواد غذایی به هیچ وجه مستقیماً با تستوسترون مرتبط نیستند – در عوض، آنها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، کلسترول و سایر مواد شیمیایی ضروری هستند که برای تولید تستوسترون در بدن شما استفاده می شوند.

اگرچه این غذاها ممکن است به افزایش سطح تستوسترون کمک کنند، اما همه آنها با مطالعاتی که یک رابطه مسبب واضح را نشان می دهند، تأیید نمی شوند.

به زبان ساده، بهتر است رژیم غذایی خود را به عنوان یکی از بسیاری از عواملی که ممکن است تولید تستوسترون را افزایش دهد، در نظر بگیرید – نه به عنوان تنها علت سطح بالا یا پایین تستوسترون.

با این کار، بیایید با چند ماده آشپزی در دسترس شروع کنیم که می‌توانید برای سطوح هورمونی سالم‌تر به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

نارگیل نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی غنا نشان می دهد که مصرف نارگیل باعث افزایش سطح کلسترول خون می شود. اگرچه سطوح بالای کلسترول با سلامت ضعیف قلبی عروقی مرتبط است، کلسترول یک ماده حیاتی است که برای درمان تستوسترون در بدن شما استفاده می شود.

در واقع، سلول‌های لیدیگ شما که در داخل بیضه‌ها یافت می‌شوند، به طور خاص برای تبدیل کلسترول به تستوسترون عمل می‌کنند.

مطالعات حیوانی منتشر شده در ژورنال تغذیه نشان می‌دهد که روغن نارگیل با سطح تستوسترون بالا و همچنین افزایش آنتی اکسیدان‌های بیضه مرتبط است.

با این حال، در حال حاضر هیچ تحقیقی با کیفیت بالا وجود ندارد که نشان دهد ارتباط واضحی بین مصرف نارگیل و تغییرات در تولید تستوسترون در انسان وجود دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون از دیرباز به عنوان روغنی سالم برای پخت و پز

و چاشنی غذا معرفی شده است.

تحقیقات همچنین به طور فزاینده ای نشان می دهد که ممکن است مزایایی برای ارتقاء سطح سالم هورمون هایی مانند تستوسترون ارائه دهد.

در یک مطالعه منتشر شده در ژورنال، Natural Product Communications، محققان دریافتند مردانی که به مدت سه هفته کره را با روغن زیتون جایگزین کردند، ۱۷/۴ درصد افزایش سطح تستوسترون را نشان دادند.

این مردان همچنین ۴

۲/۶ درصد افزایش در سطح هورمون لوتئینیزه کننده را نشان دادند که ارتباط نزدیکی با تستوسترون و تولید اسپرم دارد.

برای دسترسی به مزایای سلامتی روغن زیتون، سعی کنید از آن به عنوان جایگزینی برای کره یا روغن انتخابی فعلی خود استفاده کنید.

انار

انار سرشار از آنتی اکسیدان است و در طول تاریخ از انار به عنوان دارویی برای فشار خون بالا، بیماری قلبی و اشکال خاصی از اختلالات جنسی استفاده شده است.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد تأثیرات آب انار بر تستوسترون در انسان انجام شده است، اما مطالعات حیوانی منتشر شده در مجله BMC Complimentary Medicine and Therapies نشان داده است که آب انار با افزایش سطح هورمون های جنسی مردانه مانند تستوسترون و هورمون لوتئینیزه کننده مرتبط است.

این لزوما به این معنی نیست که انار باعث افزایش تستوسترون در مردان می شود، اما مطمئناً نشانه ای امیدوارکننده است که ممکن است اثراتی داشته باشد.

اخیراً، یک مطالعه کوچک که در مجله انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی منتشر شد، شامل وزنه‌برداران نخبه نشان داد که آب انار باعث افزایش نسبت تستوسترون به کورتیزول پس از ورزش می‌شود.

با این حال، هر دو سطح تستوسترون و کورتیزول در طی ۴۸ ساعت به مقادیر اولیه خود بازگشتند، که نشان می دهد اثرات انار بر سطح هورمون ممکن است موقتی باشد. تأثیر آب انار بر تستوسترون نیز کمتر از درمان با دارونما بود.

همچنین شایان ذکر است که این مطالعه فقط شامل یک نمونه ۹ نفری بود.

پروتئین وی

اگرچه پروتئین وی بیشتر به دلیل خواص عضله سازی آن شناخته شده است، برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است فواید سلامت هورمونی نیز داشته باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک شامل ۱۰ نفر که در ژورنال کالج تغذیه آمریکا در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، نشان داد که مردانی که صبح‌ها به مدت ۱۴ روز از مکمل پروتئین وی ایزوله استفاده می‌کردند، پس از ورزش، واکنش کورتیزول ضعیفی نشان دادند.

اگرچه هیچ ارتباط مستقیمی بین پروتئین وی و تستوسترون وجود ندارد، اما تحقیقات منتشر شده در مجله علوم ورزشی و پزشکی نشان داده است که مقادیر زیادی کورتیزول – یک هورمون استرس – می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد.

با کاهش پاسخ کورتیزول، پروتئین وی ممکن است به کاهش اثرات ترشح کورتیزول بر تولید تستوسترون کمک کند، در حالی که آمینو اسیدهایی را تامین می کند که به عنوان بلوک های سازنده توده عضلانی شما عمل می کنند.

سیر

سیر با مزایای سلامتی بالقوه متعددی از جمله کاهش کلسترول تام و سطوح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) مرتبط است. همچنین ممکن است به دلیل محتوای غنی از آلیسین، ترکیبی که کورتیزول را هدف قرار می دهد، به افزایش سطح تستوسترون کمک کند.

به نظر می رسد آلیسین سطوح کورتیزول را در بدن شما کاهش می دهد – هورمونی که با تستوسترون درون سلول های ماهیچه ای رقابت می کند.

اگرچه هیچ تحقیق انسانی در مورد اثرات سیر بر تستوسترون وجود ندارد، مطالعات حیوانی منتشر شده در مجله تغذیه نشان می دهد که مکمل سیر ممکن است با سطوح بالاتر تستوسترون و همچنین کاهش غلظت کورتیکوسترون پلاسما مرتبط باشد.

صدف

صدف‌ها که به‌عنوان یک داروی تقویت‌کننده جنسی شناخته می‌شوند، مملو از مواد مغذی هستند که فواید سلامتی از جمله مقادیر زیادی روی دارند.

روی نقش کلیدی در بسیاری از فرآیندهای بدن شما از جمله متابولیسم سلولی و عملکرد سیستم ایمنی دارد. همچنین با بهبود زخم، تقسیم سلولی، طعم، بو، رشد سالم و سنتز DNA مرتبط است.

تحقیقات نشان می دهد که روی در تعدیل سطح تستوسترون نقش دارد. در یک مطالعه منتشر شده در ژورنال، تغذیه، تیمی از محققان دریافتند که میانگین سطح تستوسترون مردان با توقف مصرف غذاهای حاوی روی کاهش می‌یابد.

آنها همچنین دریافتند که مردانی که کمبود روی داشتند، پس از استفاده از مکمل روی، سطح تستوسترون را افزایش دادند.

علاوه بر صدف، می توانید غذاهای غنی از روی مانند کباب چاک گاو، خرچنگ شاه آلاسکا، خرچنگ، لوبیا و غلات غنی شده را نیز امتحان کنید.

ماهی تن

ماهی تن یک منبع پروتئین بدون چربی و سالم است، با چربی های کمی، البته سالم و مقدار قابل توجهی پروتئین در هر وعده. طبق مقاله‌ای که NIH منتشر کرده است، این ویتامین همچنین سرشار از ویتامین D یا کلسیفرول است – یک ویتامین محلول در چربی که برای جذب مناسب کلسیم، سلامت استخوان و عملکرد سیستم ایمنی حیاتی است. به طور مشابه، ماهی های دیگر، مانند ماهی خال مخالی یا ساردین، سرشار از ویتامین D هستند.

ویتامین D با تولید تستوسترون مرتبط است، با یک مطالعه منتشر شده در ژورنال، تحقیقات هورمونی و متابولیک، در سال ۲۰۱۱، نشان می دهد که مکمل ویتامین D می تواند منجر به سطوح بالاتر تستوسترون شود.

عسل

عسل از دیرباز به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گرفته است و ادبیاتی که به قرن ها قبل برمی گردد آن رابه عنوان یک عامل ضد باکتری طبیعی نشان می دهد.

بر اساس مقاله ای که در ژورنال زیست پزشکی استوایی آسیا و اقیانوس آرام منتشر شده است، عسل علاوه بر طعم شیرین و فواید بالقوه برای جلوگیری از عفونت، ممکن است فواید واقعی برای تحریک تولید تستوسترون نیز داشته باشد.

این به این دلیل است که عسل منبع خوبی از ماده معدنی به نام بور است که با افزایش سطح تستوسترون مرتبط است، بر اساس مقاله ای که در مجله Integrative Medicine: A Clinician’s Journal منتشر شده است.

عسل همچنین حاوی متابولیت‌های اکسید نیتریک است – یک مولکول سیگنال‌دهنده که نقش مهمی در تقویت جریان خون در سراسر بدن دارد، طبق مقاله‌ای که در مجله غذای دارویی منتشر شده است.

از آنجایی که جریان خون به آلت تناسلی نقش کلیدی در ارتقای نعوظ سالم دارد، این نشان می‌دهد که غذاها و موادی مانند عسل ممکن است برای ارتقای سلامت قلب و کاهش شدت اختلال نعوظ مفید باشند.

شیر غنی شده با ویتامین بر اساس مقاله ای که در مجله «Nutrients» منتشر شده است، شیر و سایر محصولات لبنی سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین، کلسیم، ریبوفلاوین، روی و بسیاری از ویتامین های مهم هستند. شیر همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی بور است، که ممکن است به این معنی باشد که بر اساس مقاله دیگری که در مجله “Nutrients” منتشر شده است، یک ماده غذایی تقویت کننده تستوسترون است.

اگرچه تقریباً هر نوع شیری می تواند برای سلامتی و تندرستی شما فواید داشته باشد، شیر غنی شده با ویتامین ها و سایر مواد معدنی (که اغلب شیر غنی شده نامیده می شود) می تواند دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای تولید بهینه تستوسترون و سلامت کلی را آسان تر کند. کمک به شرایط سلامتی مانند کمبود روی.

تخم مرغ

مرغ بسیار مغذی است و مقادیر قابل توجهی پروتئین ویتامین D دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تصور می شود ویتامین D در تولید تستوسترون نقش دارد، تحقیقات نشان می دهد که مکمل ویتامین D ممکن است سطح تستوسترون را افزایش دهد.

اگرچه هیچ ارتباط دقیقی وجود ندارد، اما آلبومین موجود در تخم‌مرغ نیز با افزایش سطح تستوسترون سرم در مطالعه‌ای روی مردان دارای اضافه وزن که در مجله Nutrients منتشر شد، مرتبط بود.

مطالعه دیگری که در ژورنال Human Kinetics منتشر شد نشان داد که کلسترول دریافتی از زرده تخم مرغ ممکن است بر سطح تستوسترون تأثیر بگذارد.

برای افزایش مصرف پروتئین و به طور بالقوه حفظ سطح T بهینه، سعی کنید زرده تخم مرغ را به شکل املت صبحانه یا میان وعده سفت در طول روز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.زنجبیل زنجبیل بیش از ۲۵۰۰ سال است که در چین به عنوان یک داروی سنتی استفاده می شود.

همچنین یک عنصر رایج در غذاهای بی‌شماری و داروهای گیاهی است، از جمله برای مشکلات رایجی مانند تهوع و استفراغ. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل ممکن است سطح تستوسترون را نیز افزایش دهد.

برای مثال، یک بررسی منتشر شده در مجله Biomolecules نشان داد که زنجبیل با افزایش تولید تستوسترون در مردان، به ویژه در شرایط استرس اکسیداتیو، مرتبط است.

سعی کنید زنجبیل را به عنوان یک ماده طعم دهنده در غذاهای خانگی، به عنوان چای زنجبیل یا به شکل مکمل زنجبیل به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پیاز

پیاز سبزیجات همه کاره ای است که می تواند برای افزودن طعم قوی به صدها غذای مختلف از سالاد گرفته تا گوشت کبابی استفاده شود.

محققان ارتباط بالقوه بین مصرف پیاز و سطح تستوسترون را برای دهه‌ها مورد مطالعه قرار داده‌اند و مطالعات بسیاری از یافته‌های امیدوارکننده را نشان می‌دهند.

در یک بررسی منتشر شده در مجله Biomolecules در سال ۲۰۱۹، مصرف پیاز با افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در بیضه ها، کاهش آسیب رادیکال های آزاد، افزایش تولید اکسید نیتریک و افزایش سطح تستوسترون مرتبط بود. پیازها را با تفت دادن و سرو با گوشت مورد علاقه خود، اضافه کردن آنها به سالاد یا استفاده از آنها برای افزایش طعم سس تابه به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

https://8barg.com/?p=2409

جواب

Your email address will not be published.