چرا بدن نوجوانان پس از بلوغ بوی بد می دهد؟!

در تحقیقات جدید، دانشمندان به دنبال پاسخ این سؤال بوده‌اند که چطور نوزادان شیرین و خوش‌بو تبدیل به نوجوانانی بدبو می‌شوند؟ متأسفانه، چگونگی شکل‌گیری ویژگی‌های شخصیتی هنوز رازی حل نشده است، اما سرنخ‌هایی در مورد علت تغییر بوی بدن موجود است. نتایج تحقیقات اخیراً در مجله Nature Communications Chemistry منتشر شده است. محققان دانشگاه Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg آلمان این پژوهش را انجام دادند.

تاکنون تعداد کمی از محققان به بررسی ترکیب بوی بدن کودکان پرداخته‌اند. دلیل ایجاد بوی بد زیر بغل در بزرگسالان به خوبی شناخته شده است، اما هنوز ترکیب شیمیایی بوی بدن نوزادان و کودکان پس از بلوغ مستقیماً مقایسه نشده است.

محققان نواحی زیر بغل شرکت‌کنندگان را با پدهای پنبه‌ای پوشاندند و پس از آن پدها را با حلال‌ها آغشته کردند تا اجزای شیمیایی برای تجزیه و تحلیل آزاد شوند. این مواد شیمیایی تحت کروماتوگرافی گازی (GC-O) قرار گرفتند و سپس توسط کروماتوگرافی گازی ترکیبی و طیف‌سنجی جرمی (GC-MS) تجزیه و تحلیل شدند.

در این مقاله، به برخی از کلمات توصیف‌کننده مواد شیمیایی اشاره شده است که در نوجوانان بیشتر بوده یا صرفاً در این گروه سنی مشاهده شده است. همچنین، دو مورد در نوزادان به میزان قابل توجهی بالاتر بودند: بوی گلی و صابونی.

با پیشرفت فناوری، دانشمندان راه‌های بیشتری برای شناخت ترکیبات شیمیایی بوی بد بدن خواهند داشت.

https://8barg.com/?p=31984

جواب

Your email address will not be published.