/

«پریود» مردانه؛ چیزی که نمی‌دانستید!

شگفت‌زده می‌شوید که مردها هم دارای یک نوع پریود ماهانه یا IMS هستند، حتی اگر این واقعیت شگفت‌آور به نظر بیاید. زیرا مردها نیز دوره‌های ماهانه یا IMS را تجربه می‌کنند، با تفاوت‌های خاص نسبت به زنان!

هر زنی از دوران ابتدای نوجوانی منتظر پریود شدن است، که این اتفاق هر ماهه تا 55 سالگی ادامه دارد و با خونریزی جسمی و حتی روانی می‌آید. عبارت “خونریزی روانی” شاید جدید به نظر بیاید، اما زنان در دوران قاعدگی با مشکلات زیادی در ابعاد روحی و روانی مواجه می‌شوند. با این حال، در مقابل این اتفاق طبیعی و ماهانه زنانه، با پدیده پریود مردانه یا IMS باید آشنا شویم که تغییرات هورمونی در آقایان را همراه دارد و ممکن است اثرات مشابهی را ایجاد کند.

پریود مردانه به اصطلاح IMS شناخته می‌شود. حتی ممکن است خود مردان نیز درباره وجود این رخداد در بدنشان آگاه نباشند و همه احساسات منفی را به عنوان دغدغه‌ها و خستگی‌ها و زندگی روزمره تلقی کنند.

نوسانات هورمون تستوسترون در بدن آقایان باعث می‌شود تا تغییراتی در خلق و خو خود مشاهده کنند و این تغییرات به دیگران نیز واضح باشد. تستوسترون، هورمونی است که هر روز صبح در بدن مردان بالا می‌رود و تا غروب به کمترین میزان خود کاهش می‌یابد. این هورمون ذکی و چندگوش است و حتی در روزهای مختلف ممکن است تغییرات مختلفی را تجربه کند.

پریود مردانه همراه با علائمی نظیر عدم تمرکز، افسردگی، خستگی، اضطراب، کاهش میل جنسی، نگرانی و حساسیت زیاد می‌باشد. مردان در این دوره به شدت پرخاشگر می‌شوند و نمی‌توانند عصبانیت خود را به راحتی کنترل کنند. بنابراین، اگرچه این پدیده تا حدودی طبیعی است، اما در صورت تأثیرات منفی زیاد، مشاوره با پزشک توصیه می‌شود تا راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت ارائه گردد.

آیا پریود مردانه ماهانه است؟

در جواب این سوال باید گفت انتظاری که از پریود مردانه دارید نباید مشابه با پریود زنانه باشد. پریود زنانه به صورت منظم و ماهانه در یک بازه‌ی زمانی کاملاً مشخص اتفاق می‌افتد چون ارتباط مستقیمی با سیستم باروری زنانه دارد. اما پریود مردانه از هیچ نظمی پیروی نمی‌کند و نمی‌توانید دقیقاً در زمان‌های مشخص منتظر آن باشید! این اتفاق زمانی می‌افتد که تستوسترون بخواهد! پس ارتباط مستقیم آن با میزان این هورمون است که تعیین‌کننده زمان پریود مردانه خواهد بود!

چه مواردی بر تستوسترون تأثیر می‌گذارند؟ حالا که متوجه شدید پریود مردانه رابطه مستقیم با این هورمون دارد، پس بهتر است بدانید چه چیزهایی باعث نوسان تستوسترون می‌شود؟

سن:

هرچه سن در مردان بالاتر برود، میزان تستوسترون در بدنشان کمتر خواهد شد. از 30 سالگی این هورمون رو به کمتر شدن پیش خواهد رفت.

کاهش یا افزایش وزن:

اگر آقایی رژیم غذایی خاصی دنبال کند، ممکن است شاهد تغییر در میزان تستوسترون باشد. افزایش یا کاهش وزن تاثیر بسیار مستقیمی روی این هورمون خواهد گذاشت.

استرس و اضطراب:

هرچه مردی مضطرب بشود و استرسش بالا برود، میزان تستوسترون در بدنش کمتر خواهد شد.

اختلال خواب:

هرچه میزان خواب مردان کمتر شود، به همان نسبت هم تستوسترون پایین‌تر خواهد آمد. پس نتیجه می‌گیریم که مردانی که کمتر می‌خوابند، پریود مردانه را بیشتر و شدیدتر تجربه می‌کنند!

بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا با انجام آزمایشات مربوطه، راهکارهای مناسب برای بهبود این حالات در اختیار شما قرار بدهد.

https://8barg.com/?p=26187

جواب

Your email address will not be published.