/

نکات اساسی درباره دکوراسیون داخلی منزل به سبک معاصر

آیا می‌خواهید منزلی به‌روز و مدرن داشته باشید؟ پس باید به سمت سبک معاصر بروید. اما پیش از آن باید همه عناصر آن را بشناسیم. عناصر تشکیل‌دهنده‌ی این سبک درست از نام آن مشخص است. معاصر یا contemporary اشاره به تمام وسایلی دارد که امروزه باب هستند و هرچه ما بیشتر از آن‌ها استفاده کنیم منزلی به‌روزتر خواهیم داشت. در ادامه راهنماتو نکاتی را درباره سبک معاصر به شما می‌گوید که راحت‌تر بتوانید دست به کار شوید.

«ماکسیمالیسم» در طراحی منزل؛ «بیش‌تر» بیش‌تر است!

معنی دکوراسیون منزل به سبک معاصر چیه؟

در عصر مدرن، دکوراسیون منزل و آشپزخانه، هرچه بیشتر به سمت سادگی پیش می‌رود. وقتی از سادگی صحبت می‌کنیم یعنی باید تنها وسایلی را پیرامونمان نگه داریم که هرروزه از آن استفاده می‌کنیم. اما، ما ایرانی‌ها عاشقِ تزئینات زیبا هم هستیم. اگر از سبک معاصر پیروی کنیم، با دو یا سه وسیله دکوری چشم‌گیر می‌توانیم تزئینات را نیز در کنار سادگی تجربه کنیم. شاید در همین نقطه است که تفاوت سبک معاصر و مدرن به چشم می‌خورد. احساس یکنواختی و محدودیت‌های سبک مدرن در برابر احساس آرامش و صمیمت در سبک معاصر.

رنگ؛ پالت گرم در برابر سفید

حتما این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است؛ آیا در سبک معاصر همه چیز سفید رنگ است؟ وقتی نام برخی از سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل را می‌شنویم که زیرمجموعه سبک مدرن هستند، بدون شک تصویری از یک منزل که در و دیوارها و لازم سفید رنگ و خنثی‌ای دارند در ذهنمان شکل می‌گیرد. اما، سبک معاصر این‌طور نیست. در این سبک می‌توان از انواع پالت‌های رنگی گرم هم استفاده کرد و آن را در کنتراست (تناقض) با پالت رنگ خنثی قرار داد. این یعنی رنگ‌های خنثی همچون مشکی، سفید و خاکستری واجب هستند، اما استفاده از رنگی همچون کرم یا قهوه‌ای نیز غیرممکن نیست. برای این منظور می‌توان از دیوارها شروع کرد. یا پارچه مبلمان را از طیف رنگ‌های گرم و حتی نزدیک به رنگ چوب در برابر رنگ‌های خنثی در نظر گرفت.

تزئینات؛ ساده ولی لوکس

دکوراسیون داخلی منزل به سبک معاصر، مدرنیته و کلاسیک‌گرایی را به یکدیگر پیوند داد. این مساله خود یک انقلاب بزرگ بود. در این میان نباید فراموش کرد که جزئیات و اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی منزل برآمده از شخصیت و سلیقه شما هستند پس باید این سبک را برای خود شخصی‌سازی کنید. فرض کنید که دیوارهایی سفید رنگ داشته باشید و برای تزئینات لبه‌های دیوار را با نوارهایی طلایی رنگ، که تجسم‌بخش سبک کلاسیک هستند، رنگ بزنیم. این مساله سادگی را در عین لوکس بودن ممکن خواهد کرد. در این میان می‌توان از تابلوهای دکوراتیو و کوبیسمی هم استفاده کرد که تزئیناتی ساده ولی لوکس هستند. جالب این است که اگر بخواهیم به این سبک پایبند شویم، لازم نیست لوازم نسبتا کلاسیکمان را دور بریزیم؛ این یعنی با هزینه‌ای کمتر، خانه‌ای مدرن‌تر خواهیم داشت.

معرفی بهترین آهنگ‌های عاشقانه تاریخ

خطوط و پترن‌ها؛ بی‌انتها

سبک معاصر در تلاش است تا به بی‌انتها بودن معنا ببخشد. در این میان خطوط راست و موازی چنین احساسی را القا می‌کنند. در برابر این نکته، وابستگی سبک معاصر به سبک آرت دکو است. در این سبک از پترن‌های هندسی و رنگ‌های روشن استفاده فراوانی می‌شود به همین خاطر ما می‌توانیم در دکوراسیون داخلی منزمان از چنین پترن‌هایی نیز استفاده کنیم اما زیاده‌روی نه! در واقع نباید فراموش کنیم که سادگی یکی از ارکان اصلی این سبک است پس به عنوان مثال انتخاب پارچه‌هایی پرنقش‌ونگار برای مبل یا پرده در این سبک جالب نیست.

کفپوش و دیوار؛ طبیعت و صنعت

دکوراسیون داخلی منزل به سبک معاصر کار ما را راحت کرده است. در این سبک عین اینکه می‌توان از کفپوش‌ها و پارکت‌های چوبی استفاده کرد، برای بخش دیگر می‌توان از فلز، شیشه یا حتی سنگ مصنوعی استفاده کرد. در این میان نباید از زیبایی سنگ‌ها غافل ماند. به عنوان مثال می‌توان بخشی از دیوارهای آشپزخانه را با سنگ‌های مصنوعی یا طبیعی دیزاین کرد. برخی نیز ممکن است دیوارهای آجری یا سیمانی را ترجیح بدهند، هر دوی این نوع مصالح را نیز می‌توان استفاده کرد و آن را در تناقض با چوب یا مصالح طبیعی قرار داد تا مفهوم سبک معاصر به درستی القا شود.

پنجره؛ پیوند با طبیعت

این مساله که پنجره‌ها ارتباط میان منزل و طبیعت را برای ما ممکن می‌کنند کاملا واضح است، اما اکثر ما در منازل شهری هستیم و کمتر منظره‌ای از طبیعت می‌بینیم. با این وجود اگر پنجره شما به حیاط باز می‌شود یا به فضای شهری علاقه‌مند هستید سعی کنید تا جایی که می‌توانید پنجره‌هایی با ارتفاع زیاد داشته باشید. شیشه یکی از عناصر اصلی در سبک معاصر است و استفاده از آن برای پنجره‌های با قاب‌هایی از فلز یا چوب ما را بیش از پیش به این سبک نزدیک می‌کند.

9 پل شگفت‌انگیز که شاهکار مهندسی اند!

منبع: راهنماتو

https://8barg.com/?p=22560

جواب

Your email address will not be published.