میل جنسی خود را برگردانید: چگونه میل جنسی را در یک زن افزایش دهیم

bvاحساس می کنید میل جنسی شما آنطور که باید قوی نیست؟ شما تنها نیستید.

داده‌های یک مطالعه نمایندگی در سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد که ۲۶/۷ درصد از زنان پیش از یائسگی و ۵۳/۴ درصد از زنان یائسه ممکن است سطح پایینی از میل جنسی داشته باشند.

در حالی که هیچ سطح «ایده‌آلی» از میل جنسی برای همه وجود ندارد – بالاخره همه ما با هم متفاوت هستیم – اگر احساس می‌کنید آنطور که باید به رابطه جنسی علاقه‌ای ندارید، اغلب ارزش این را دارد که اقدام کنید.

از تغییر سبک زندگی گرفته تا داروها، مراحل مختلفی وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح علاقه خود به رابطه جنسی انجام دهید.

ما این موارد را در زیر، همراه با علم پشت هر یک از محبوب‌ترین گزینه‌ها، فهرست کرده‌ایم.

میل جنسی طبیعی برای زنان چیست؟۷۲

درصد از زنان احساس می کنند که باید بیشتر رابطه جنسی داشته باشند. تعادل رویکردی کمی متفاوت دارد، میل جنسی را به یک سری سؤالات چند گزینه‌ای ساده می‌کند که مطابق با میل جنسی «قوی» است.

با توجه به The Sun، آن‌ها مطالعه‌ای را نقل‌قول می‌کنند که براکت‌های مبتنی بر سن را ارائه می‌دهد، که ۱۱۲ بار در سال (حدود دو بار در هفته) هدف خوبی برای افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله و تقریباً ۸۶ بار در سال میانگین برای افراد ۳۰ ساله است.مشکلات متعددی در مورد این مقالات و همچنین برداشتی که ایجاد می کنند وجود دارد.

اولین مورد این است که آنها تا حد زیادی بر داده های خود گزارش شده از نظرسنجی های غیررسمی متکی هستند، که معمولاً منبع قابل اعتمادی از اطلاعات نیستند.

دوم این است که آنها تصور نادرستی ایجاد می کنند که چیزی به نام میل جنسی “عادی” برای هر زن وجود دارد – ایده ای که واقعاً با علم مطابقت ندارد.

واقعیت این است که میل جنسی شما به طور طبیعی در پاسخ به رویدادهای مختلف، از وضعیت روابط جنسی تا سلامت کلی شما، در نوسان است.

این کاملاً طبیعی است که همیشه احساس “در خلق و خوی” نداشته باشید، حتی اگر شریک زندگی شما تمایل به داشتن رابطه جنسی داشته باشد.

به طور خلاصه، هیچ عدد دقیقی وجود ندارد که میل جنسی شما را کم، زیاد یا طبیعی کند.

با این حال، اگر دائماً به رابطه جنسی بی‌علاقه هستید و شروع به ایجاد احساس ناراحتی در شما می‌کند، ممکن است به وضعیتی به نام اختلال میل جنسی کم‌ترفعال (HSDD) مبتلا باشید.

اختلال میل جنسی کم‌ترفعال یک بیماری نسبتاً است که اعتقاد بر این است که از هر 10 زن یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.

از نظر بالینی، «فقدان خیال‌پردازی‌ها و افکار جنسی، و/یا تمایل یا پذیرش فعالیت جنسی که باعث ناراحتی یا مشکلات شخصی در رابطه زن می‌شود» تعریف می‌شود.

ما اصول اولیه آن را با جزئیات بیشتری در اینجا پوشش داده ایم، همچنین گزینه های درمانی که در حال حاضر در دسترس هستند.

چگونه میل جنسی خود را افزایش دهیم

اگر فکر نمی‌کنید که HSDD دارید اما می‌خواهید میل جنسی خود را افزایش دهید، تغییرات مختلفی
می‌توانید در زندگی خود ایجاد کنید.

ما این موارد را در زیر به همراه داده های علمی پشت هر یک فهرست کرده ایم.

اقداماتی برای کاهش استرس انجام دهید

استرس یکی از دلایل کاهش میل جنسی است که هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی بر شما تأثیر می گذارد.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶، محققان موسسه تحقیقات و مشاوره خانواده در دانشگاه فریبورگ دریافتند که استرس درونی روزانه اغلب با مشکلات جنسی در زنان، از جمله بیزاری جنسی و میل جنسی کم‌فعال، مرتبط است.

مطالعه جداگانه‌ای که در مجله پزشکی جنسی منتشر شد، اشاره کرد که سطوح بالای استرس مزمن با سطوح پایین‌تر برانگیختگی جنسی تناسلی مرتبط است.

به طور خلاصه، استرس برای زندگی جنسی شما خوب نیست.

همچنین به طور نگران کننده ای رایج است.

بر اساس نظرسنجی استرس در آمریکا ۲۰۱۷، از هر چهار بزرگسال آمریکایی سه نفر حداقل یک علامت استرس را در ماه گذشته تجربه کرده‌اند.

خوشبختانه، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای کاهش سطح استرس خود انجام دهید.

یکی از آنها این است که به خودتان راهی برای کاهش استرس بدهید، مانند یوگا، که ممکن است منجر به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول شود.

یکی دیگر از گزینه‌های خوب ورزش است، که اندورفین تولید می‌کند که می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و شدت برخی از علائم مرتبط با استرس را کاهش دهد

.از آنجایی که منابع استرس می‌تواند بین افراد متفاوت باشد، مهم است که عوامل کلیدی را شناسایی کنید که باعث می‌شود شما احساس استرس کنید و برای درمان خاص آن‌ها اقدام کنید.

مراکز کنترل بیماری فهرستی از تاکتیک‌هایی دارد که می‌توانید برای مقابله با منابع رایج استرس استفاده کنید.

عادت های ناسالم را کنار بگذارید

عادات
ناسالم مانند سیگار کشیدن و
نوشیدن بیش از حد الکل می تواند به میل جنسی شما آسیببرساند و باعث شود کمتر از حد معمول به رابطه جنسی علاقه مند شوید.

اگرچه بسیاری از مردم به طور حکایتی گزارش می دهند که بعد از نوشیدن الکل میل شدیدتری به رابطه جنسی دارند، یک مطالعه در سال ۱۹۹۵  نشان داد که مصرف زیاد الکل با خطر بالاتر اختلال عملکرد جنسی در زنان مرتبط است.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۶ نشان داد که تجربیات جنسی افراد معمولاً در نوشیدن الکل نسبت به موقعیت‌های هوشیار کمتر مثبت بود.

به همین ترتیب، سیگار کشیدن ممکن است با تأثیر بر جریان خون و افزایش احساس اضطراب و تنش، احساس برانگیختگی را کاهش دهد.

در حالی که نیازی به پرهیز کامل از چیزهایی مانند الکل نیست، انجام اقداماتی برای حذف یا محدود کردن برخی عادات ناسالم ممکن است به بهبود میل جنسی و کیفیت کلی زندگی و سلامتی شما کمک کند.

با شریکت صحبت کن

اگر در یک رابطه هستید و آنطور که می خواهید به رابطه جنسی علاقه ندارید، می تواند از ارتباط ضعیف با شریک زندگی شما ناشی شود.

در حالی که اشکالی ندارد که برخی از جنبه های تمایلات جنسی خود را از شریک زندگی خود مخفی نگه دارید، اما ارتباط واضح و باز می تواند رابطه جنسی را بسیار لذت بخش تر کند، ارتباط شما را با شریک زندگی خود تقویت کرده و به طور بالقوه سطح علاقه شما را به رابطه جنسی افزایش می دهد.

صحبت آشکار با شریک زندگی خود نیز ممکن است به خلاص شدن از شر استرس و اضطراب در رابطه جنسی شما کمک کند.

انجمن سلامت جنسی آمریکا چندین چیز را فهرست می‌کند که باید با شریک زندگی خود برای یک رابطه جنسی باز و صادقانه صحبت کنید:

نوع رابطه ای که می خواهید داشته باشید، خواه متعهد یا غیر متعهد، جنسی یا غیرجنسی.

ترجیحات شما در مورد کنترل بارداری، از نوع خاصی از کنترل بارداری که میخواهید استفاده کنید تا اینکه آیا در معرض احتمال بارداری هستید یا نه.

لذت جنسی، از نوع لمس و فعالیت جنسی که برای شما حس خوبی دارد تا هر چیز دیگری که فکر میکنید شریک زندگیتان باید بداند.

تمایلات جنسی، از فعالیتهایی که قبلاً میدانید دوست دارید و میخواهید با هم لذت ببرید تا خیالپردازیهایی که کنجکاو هستید.

وضعیت STI، از آخرین آزمایش شما (یا آنها) تا اطلاعات دیگری که باید با یکدیگر به اشتراک گذاشته شوند. مرزهای جنسی شما، از مکانهایی که دوست ندارید شما را لمس کنند تا کاری که با شریکتان احساس راحتی نمیکنید.

در حالی که انجام این گفتگو با شریک زندگی خود در ابتدا ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید، باز بودن با یکدیگر در مورد تمایلات و انتظارات جنسی می تواند به شما کمک کند ارتباط قوی تری ایجاد کنید و از زندگی جنسی بهتری لذت ببرید

.روی بهبود رابطه خود تمرکز کنید طبیعی است که میل جنسی شما در طول رابطه شما کاهش یابد، به خصوص اگر شما و شریک زندگی تان برای مدت طولانی با هم باشید.

اگر متوجه شده اید که علاقه شما به رابطه جنسی در حال کاهش است، سعی کنید اقداماتی را برای بهبود رابطه خود با شریک زندگی خود انجام دهید.

این می تواند به سادگی صرف وقت بیشتر با هم در طول روز باشد یا اینکه به شریک زندگی خود بفهمانید که چقدر به او اهمیت می دهید.

این می تواند به این معنا باشد که زمان بیشتری را برای شب های بیرون رفتن با هم کنار بگذارید، یا صرفاً زمانی که در خانه هستید با یکدیگر نزدیک تر و بازتر باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد که رضایت از رابطه و رضایت جنسی ارتباط نزدیکی با هم دارند.

اگر متوجه شدید که میل جنسی شما همزمان با رابطه شما از شریک زندگیتان عقب است، این احتمال وجود دارد که حل یک مشکل به مشکل دیگر کمک کند.

با یک درمانگر رابطه جنسی صحبت کنید

صحبت با یک

درمانگر جنسی می تواند به شما کمک کند بر مسائلی که ممکن است بر میزان علاقه شما به رابطه جنسی تأثیر بگذارد، غلبه کنید.

اگر در یک رابطه هستید، ملاقات با یک درمانگر یا مشاور جنسی با همسرتان ممکن است به شما کمک کند بر مسائلی غلبه کنید که توانایی شما را برای لذت بردن از رابطه جنسی با هم متوقف می کند یا باعث می شود کمتر از حد معمول به رابطه جنسی علاقه مند شوید.

بر اساس نیازها و انتظارات شما، درمانگر جنسی یا مشاور ممکن است تمریناتی را ارائه دهد که می توانید با شریک زندگی خود انجام دهید، مشاوره برای کمک به شما برای مقابله با علت اصلی کاهش میل جنسی، تجویز داروهای خاصی برای افزایش میل جنسی (آیا آنها موثر هستند؟ یا شما را برای کمک بیشتر به یک متخصص ارجاع دهید.

بیشتر تمرین کن

ما در بالا اشاره کردیم که ورزش می تواند به طور غیر مستقیم میل جنسی شما را با کمک به کاهش احساس استرس افزایش دهد.

ورزش علاوه بر کاهش سطح استرس، فواید دیگری نیز دارد که می تواند به طور بالقوه میل جنسی شما را تقویت کند. اول، ورزش منظم می‌تواند تصویر بدن شما را بهبود بخشد. همانطور که در این مقاله Psychology Today توضیح داده می‌شود، داشتن تصویر منفیاز بدن می‌تواند عزت نفس جنسی شما را کاهش دهد و باعث شود که در مورد رابطه جنسی احساس اضطراب کنید و فعالانه از فعالیت جنسی اجتناب کنید.

دوم، ورزش می تواند عملکرد جنسی شما را بهبود بخشد و به طور بالقوه به شما اعتماد به نفس و علاقه بیشتری به رابطه جنسی بدهد. این مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که استقامت قلبی عروقی – یکی از مزایای رایج ورزش منظم – با افزایش برانگیختگی در زنان مرتبط است.

سوم، اشکال خاصی از ورزش با بهبود عملکرد جنسی مرتبط است. برای مثال، این مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که ۱۲ هفته یوگای منظم منجر به بهبود میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم، روان‌سازی و رضایت زنان شرکت‌کننده می‌شود.

اگر از میل جنسی خود راضی نیستید و ورزش نمی کنید، نیازی نیست تمرینات سبک ماراتن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی، ۱۵۰ دقیقه (۲ ساعت و نیم) فعالیت بدنی متوسط ​​در هفته یک هدف ورزشی عمومی خوب است.

ازمایش هورمونی را در نظر بگیرید

گاهی اوقات، میل جنسی کم می تواند ناشی از مسائل هورمونی باشد، مانند تغییر در میزان هورمون های استروژن یا پروژسترون که بدن شما تولید می کند.

میل جنسی کمتر از حد معمول می تواند ناشی از نوسانات در تولید هورمون تستوسترون در بدن شما باشد (بله، زنان نیز به مقدار مشخصی تستوسترون نیاز دارند)، که ممکن است با میل و عملکرد جنسی شما مرتبط باشد.

هنگامی که سطح هورمون های خاص شما در نوسان است، طبیعی است که میل جنسی شما در پاسخ به این تغییرات افزایش یا کاهش یابد.

تغییرات در تولید هورمون می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

گاهی اوقات، تنها احساس استرس می تواند منجر به نوسانات هورمونی شود.

برای مثال، استرس روانی ممکن است نوسانات طبیعی در تولید استروژن را تشدید کند که می‌تواند در طول چرخه قاعدگی شما رخ دهد.

استرس همچنین با نوسانات سایر هورمون‌ها، از جمله هورمون‌هایی که مسئول مدیریت فعالیت مغز، متابولیسم و ​​عملکرد تولید مثل هستند، مرتبط است.

تشخیص عدم تعادل هورمونی یک فرآیند ساده است.

اگر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما معتقد است که هورمون‌ها باعث می‌شوند نسبت به حالت عادی کمتر به رابطه جنسی علاقه نشان دهید، ممکن است از شما بخواهد که آزمایش خون بدهید تا سطح هورمون‌های خاصی را بررسی کند.

بر اساس نتیجه آزمایش شما، آنها ممکن است توصیه کنند که در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید یا از دارو برای حفظ سطح هورمون های خاص خود در محدوده سالم برای میل جنسی قوی تر و سلامت کلی بهتر استفاده کنید.

در مورد داروهای فعلی خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید گاهی اوقات، استفاده از داروهای تجویزی خاص می تواند باعث شود که شما نسبت به حالت عادی کمتر به رابطه جنسی علاقه مند شوید.

به عنوان مثال، بسیاری از SSRI ها (مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین) که برای درمان افسردگی استفاده می شوند، می توانند میل جنسی شما را تضعیف کنند.

برخی از داروهای SSRI نیز می توانند بر عملکرد جنسی شما تأثیر بگذارند، به این معنی که حتی اگر هنوز به داشتن رابطه جنسی علاقه مند هستید، ممکن است احساس برانگیختگی یا رسیدن به ارگاسم برای شما دشوارتر باشد. برخی تحقیقات نشان داده است که حدود ۴۲ درصد از زنانی که SSRI مصرف می‌کنند، مشکلاتی در اوج دارند.

اگر در حال حاضر از یک داروی SSRI استفاده می کنید و احساس می کنید که میل جنسی شما مانند گذشته قوی نیست، بهتر است با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

بسته به علائم و نوع دارویی که استفاده می کنید، ممکن است پزشک شما توصیه کنید دوز خود را تنظیم کنید یا به داروی دیگری تغییر دهید.

سایر داروهایی که می توانند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارند عبارتند از داروهای ضد اضطراب، از جمله دیازپام (والیوم) و آلپرازولام (زاناکس).

سایر داروهای ضد افسردگی غیر SSRI مانند SNRI و MAOI نیز با تغییرات در میل و عملکرد جنسی مرتبط هستند.

اگر از کنترل بارداری هورمونی مانند قرص های ضدبارداری استفاده می کنید، ممکن است اثراتی بر میل جنسی شما داشته باشد – اگرچه تحقیقات متفاوت است.

ما این موضوع را با جزئیات بیشتری در راهنمای خود درباره رابطه بین کنترل بارداری و میل جنسی شما توضیح داده‌ایم. در نهایت، برخی از داروهای فشار خون، مانند مسدودکننده‌های بتا و دیورتیک‌ها، و همچنین داروهایی که برای درمان قارچ‌های پوست یا ناخن استفاده می‌شوند، ممکن است باعث شوند موقتاً علاقه کمتری به رابطه جنسی داشته باشید.

اگر اخیراً شروع به استفاده از دارویی کرده‌اید که فکر می‌کنید ممکن است بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد، مصرف آن را قطع نکنید و دوز را خودتان تنظیم نکنید.

درعوض، برای اطلاعات بیشتر درباره اقداماتی که می‌توانید برای کاهش یا مدیریت عوارض جانبی جنسی انجام دهید، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید

.مراقب مکمل های میل جنسی زنان باشید از فروشگاه بهداشتی محلی خود دیدن کنید یا در آمازون جستجو کنید، مکمل های بهداشتی بی شماری را خواهید یافت که نویدبخش تقویت میل جنسی شما هستند.

بسیاری از این محصولات با این ادعا به بازار عرضه می شوند که می توانند میل جنسی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، اغلب در زمان بسیار کمی.

با این حال، مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در اکثر این محصولات معمولاً توسط علم جامد پشتیبانی نمی شوند و هیچ یک از محصولات توسط FDA تنظیم نمی شوند

.برخی از مکمل‌های میل جنسی زنان، مانند DHEA، با بهبودهای بالقوه در میل جنسی مرتبط هستند، اما همچنین می‌توانند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند رشد مو، آکنه، پوست چرب و طیف وسیعی از تداخلات دارویی ایجاد کنند.

علاوه بر این، در حالی که تحقیقات برای DHEA امیدوارکننده است، باید کار دقیق تری انجام شود تا مشخص شود آیا این اتصال مشروع است یا خیر.

DHEA برای استفاده در بیماران مبتلا به انواع خاصی از سرطان تایید نشده است.

به طور کلی، اگر مکمل های میل جنسی زنانه را به عنوان راهی برای بهبود میل جنسی خود در نظر می گیرید، بهتر است محتاط باشید.

اگر چیزی را دیدید که امیدوارکننده به نظر می‌رسد، بهتر است قبل از افزودن آن به روال خود، در مورد آن با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید.

در نتیجه میل جنسی هر فرد متفاوت است، به این معنی که چیزی به نام میل جنسی “عادی” برای همه وجود ندارد.

با این حال، اگر از میزان علاقه خود به رابطه جنسی ناراضی هستید، اغلب ارزش دارد که برای افزایش میل جنسی خود و لذت بردن از یک زندگی جنسی رضایت بخش تر قدم بردارید.

اگر به طور مداوم سطح پایینی از علاقه به رابطه جنسی دارید، این می تواند به معنای صحبت با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد درمان های HSDD باشد. اگر فکر نمی کنید که HSDD دارید، اما می خواهید سطح بالاتری از علاقه به رابطه جنسی داشته باشید، می توانید برخی از تاکتیک های ذکر شده در بالا را امتحان کنید.

در نهایت، اگر میل جنسی شما (یا فقدان آن) باعث ایجاد مشکلاتی در رابطه شما می شود، راهنمای ما را در مورد میل جنسی نامتناسب برای شریک با میل کمتر یا میل بیشتر بخوانید، که هر دو حاوی اطلاعات مفیدی هستند که می توانید از آنها برای تقویت ارتباط جنسی خود با همسرتان استفاده کنید. شریک.

https://8barg.com/?p=2468

جواب

Your email address will not be published.