/

مشکلات انزال: راهنمای کامل

تقریباً برای هر مرحله از فعالیت جنسی، مسائل عجیب و غریبی وجود دارد که می تواند مانع از تکمیل فرآیند لذت بخش شود.

میل جنسی کم ممکن است از شروع رابطه جنسی جلوگیری کند، همانطور که می تواند از اختلال نعوظ جلوگیری کند. این اختلال ممکن است در توانایی شما برای حفظ نعوظ در حین رابطه جنسی نیز اختلال ایجاد کند.

در موارد خاص، حتی آخرین مرحله از عمل ممکن است شاهد سهم عادلانه آن از دشواری باشد.

برای برخی از مردان غیرعادی نیست که در حین رابطه جنسی مشکلات انزال را تجربه کنند.

این مشکلات ممکن است مانع رضایت یا تکمیل یکپارچه فعالیت جنسی شود. ما بر روی انواع اصلی اختلالات انزالی، علل، علائم، و راه‌های مدیریت و درمان این بیماری‌ها تمرکز خواهیم کرد.

انواع اختلالات انزال

بر اساس مقاله ای که در مجله Translational Andrology and Urology منتشر شده است، اختلالات انزال (اختلالات انزالی) شاید شایع ترین نوع اختلال عملکرد جنسی در مردان باشد.

این اختلالات از انزال زودرس تا تاخیر در انزال، انزال پسرفته، انزال ضعیف و بی انزالی (اصلاً بدون انزال) متفاوت است. مقاله ما در مورد انزال بدون نعوظ به این پاسخ می‌دهد که آیا یک مرد مبتلا به ED همچنان می‌تواند به اوج خود برسد یا خیر.

انزال زودرس

انزال زودرس شایع ترین اختلالی است که ممکن است بر سلامت جنسی مردان تأثیر منفی بگذارد.

اگر با PE سر و کار دارید و احساس تنهایی می کنید، این کار را نکنید – تقریباً ۳۰ درصد از همه مردان دچار انزال زودرس می شوند.

به زبان ساده، انزال زودرس زمانی اتفاق می‌افتد که مرد مکرراً به ارگاسم می‌رسد و منی را سریع‌تر از آنچه می‌خواهد در طول فعالیت جنسی انزال می‌کند.

این بدان معنا نیست که اگر به سرعت انزال کرده اید، تشخیص PE خودکار دارید. تقریباً هر مردی این را تجربه کرده است.

گاهی اوقات انزال سریع طبیعی است و هیچ دلیلی برای هشدار وجود ندارد.

با این حال، در مواردی که چنین مواردی معمول یا مکرر هستند، احتمالاً تشخیص زود انزالی است.

دایره المعارف تولیدمثل آن را اینگونه تعریف می کند: «انزال مداوم یا مکرر با حداقل تحریک قبل، در زمان یا اندکی پس از دخول و قبل از اینکه فرد بخواهد آن را بخواهد که بیمار کنترل داوطلبانه کمی دارد یا هیچ کنترلی بر آن ندارد که باعث ناراحتی بیمار و/یا شریک زندگی او می شود.

پریشانی…” اگرچه هیچ مهر زمانی قطعی برای نشان دادن انزال زودرس وجود ندارد، اما مطالعه‌ای که روی ۵۰۰ زوج دگرجنس‌گرا منتشر شده در ژورنال اورولوژی هند انجام شد، پیشنهاد کرد که مردانی که زمان تأخیر انزال داخل واژینال (IELT)

کمتر از یک دقیقه دارند، انزال زودرس قطعی دارند. . کسانی که آیلتس بین ۱ تا ۱/۵ دقیقه دارند، PE احتمالی دارند. برای زمینه، به طور متوسط ​​پنج تا هفت دقیقه طول می کشد تا یک مرد در حین رابطه جنسی انزال کند.

با این حال، علیرغم اینکه انزال زودرس رایج است، یک اتفاق جنسی طبیعی نیست.

ممکن است نتیجه تعدادی از عوامل فیزیکی یا روانی باشد.

دلایل انزال زودرس چیست؟

محققان در تلاش برای کشف علت دقیق انزال زودرس دچار مشکل شده اند.

با این حال چندین عامل فیزیکی و روانی وجود دارد که ممکن است در بروز آن نقش داشته باشد.

بر اساس مقاله ای که در ژورنال آسیایی اورولوژی منتشر شده است، اضطراب عملکرد جنسی، عصبی بودن، مشکلات رشدی، استرس رابطه و سایر مسائل روانی، برخی از عوامل سلامت روانی هستند که می توانند در موارد انزال زودرس در حین رابطه جنسی نقش داشته باشند.

از نظر فیزیکی، در میان سایر شرایط سلامتی، مسائل غدد درون ریز مانند دیابت و پرکاری تیروئید یا فشار خون بالا ممکن است منجر به مشکلات جنسی مانند PE شود.

به همین ترتیب، افزایش حساسیت آلت تناسلی، یا استفاده از داروهای تفریحی مانند کوکائین، ممکن است باعث انزال زودرس در طول رابطه جنسی شود.

انزال زودرس چگونه درمان می شود؟

از آنجایی که هیچ دلیل خاصی برای انزال زودرس وجود ندارد، متخصصان مراقبت های بهداشتی راه های مختلفی را برای مدیریت موارد فردی PE با در نظر گرفتن عوامل اصلی که ممکن است باعث آن شوند، فرموله کرده اند.

این درمان‌ها معمولاً شامل درمان دارویی، روان‌شناختی و رفتاری برای مدیریت انزال زودرس می‌شوند.

اگر با شکایت از انزال زودرس به متخصص مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید، ممکن است نسخه ای برای دارویی از دسته داروهایی که به عنوان مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) شناخته می شوند، دریافت کنید. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله «Therapeutics and Clinical Risk Management» منتشر شده است، نشان داده شده است که SSRI‌هایی مانند پاروکستین و فلوکستین در طولانی‌تر شدن زمان انزال اثرات مثبتی دارند.

بر اساس مقاله‌ای که در مجله Andrologia منتشر شده است، ممکن است کرم‌ها و ژل‌های موضعینیز برای کاهش حساسیت ساقه در حین رابطه جنسی توصیه شوند.

صحبت کردن با یک درمانگر جنسی می تواند هر گونه افکار یا احساسات منفی را که ممکن است باعث ایجاد فشار در رابطه و زندگی جنسی شود، برطرف کند.

به همین ترتیب، رفتار درمانی ممکن است به مدیریت PE کمک کند. درمان می تواند به آموزش ذهن برای به تاخیر انداختن انزال در زمانی که قریب الوقوع است کمک کند. تاخیر در انزال بر اساس مقاله ای که در ژورنال Translational Andrology and Urology منتشر شده است، تاخیر انزالی یک مشکل انزالی نسبتاً غیر معمول است که حدود یک درصد تا چهار درصد از جمعیت مردان را تحت تأثیر قرار می دهد.

این زمانی اتفاق می‌افتد که قبل از وقوع انزال، نیاز به تحریک جنسی طولانی‌تر باشد.

اگر از وضعیت او رنج می برید، حتی ممکن است اصلاً نتوانید انزال کنید (انزال).

مواجهه با این وضعیت به دلایل متعددی می تواند ناامید کننده باشد – ممکن است زمانی که شریک زندگی به دنبال باردار شدن هستند، روند را پیچیده کند.

این می تواند منجر به ناامیدی و استرس در مردان شود و می تواند برای شریک زندگی خود که مجبور به انجام جلسات طولانی برای رسیدن به انزال هستند، خسته کننده باشد.

همچنین این تمایل وجود دارد که رابطه جنسی را از نظر جسمی ناراحت کند، زیرا عوامل لازم برای مقاربت لذت بخش مانند روغن کاری واژن ممکن است در طول جلسات طولانی از بین بروند.

از آنجایی که افراد رابطه جنسی را متفاوت تجربه می کنند، ممکن است تجویز یک بازه زمانی مشخص برای تعیین انزال تاخیری غیرعملی باشد.

با این حال، یک نظرسنجی جمعیت شکایات مربوط به رابطه جنسی طولانی‌تر از ۲۲ دقیقه را به‌عنوان از نظر تئوری برای واجد شرایط بودن تشخیص DE مشخص کرده است.

دلایل تاخیر در انزال چیست؟

هیچ دلیل روانی یا فیزیکی برای تاخیر در انزال وجود ندارد.

ممکن است از عوامل فیزیکی، تأثیرات روانی یا اثرات دارویی ناشی شود. مواقع دیگر، ترکیبی از این عوامل می تواند مقصر باشد.

علل روانشناختی DE ممکن است شامل ترس از صمیمیت، بارداری، آسیب رساندن به شریک زندگی خود، تعارضات جهت گیری جنسی، مشکلات رابطه، عزت نفس پایین یا حتی ترس از رها شدن باشد.

همچنین ممکن است شامل اضطراب عملکرد، اعتقادات مذهبی قوی باشد که ممکن است باعث احساس گناه جنسی و همچنین افسردگی شود.

شرایط فیزیکی مانند دیابت، مولتیپل اسکلروزیس، آسیب نخاعی یا شرایط هورمونی می تواند منجر به مشکل در انزال به موقع شود.

داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، SSRI ها، داروهای ضد روان پریشی، دیورتیک ها و مسدود کننده های آلفا یکی دیگر از علل شایع تاخیر در انزال هستند.

تاخیر در انزال چگونه درمان می شود؟

مانند انزال زودرس، درمان انزال دیررس ممکن است نیاز به درمان روانشناختی، دارویی یا رفتاری داشته باشد.

مداخلات روانشناختی مانند درمان شناختی رفتاری، آموزش خودارضایی، رابطه جنسی زوجین، یا مشاوره با هدف کاهش اضطراب جنسی ممکن است در درمان DE مفید باشد.

اگرچه هیچ دارویی تایید شده توسط FDA برای درمان DE وجود ندارد، اما می توان از داروهای بدون برچسب برای مدیریت انزال تاخیری استفاده کرد.

آنها شامل داروهایی مانند تستوسترون، کابرگولین، بوپروپیون، اکسی توسین و بتانکول هستند.

انزال رتروگراد انزال رتروگراد نوعی اختلال عملکرد انزالی است که در آن، به جای اینکه اسپرم در طول انزال از طریق مجرای ادرار به سمت جلو حرکت کند، به جای آن به سمت مثانه حرکت می کند.

بر اساس مقاله ای که در مجله Translational Andrology and Urology منتشر شده است، اگر با این بیماری زندگی می کنید، ممکن است متوجه شوید که هنگام رسیدن به ارگاسم فقط مقدار کمی از اسپرم انزال می شود. در برخی موارد، ممکن است اصلاً اسپرم تولید نشود، این به عنوان ارگاسم خشک شناخته می شود.

اگرچه تا حد زیادی یک علت غیر معمول است، اما این اختلال باعث ناباروری در مردان می شود.

دلایل انزال رتروگراد در مردان چیست؟

انزال رتروگراد ممکن است در اثر تعدادی از عوامل ایجاد شود. اگر بعد از ارگاسم ترشحات کوچکی را تجربه کردید یا اصلاً ترشح نداشتید، ممکن است به دارو، بیماری، آسیب عصبی یا جراحی قبلی مرتبط باشد.

داروهایی مانند آلفا بلوکرها یا داروهای روانگردان ممکن است منجر به هدایت نادرست انزال شوند.

شرایط پزشکی مانند آسیب های نخاعی، دیابت و ام اس نیز می تواند بر انزال تأثیر بگذارد.

بر اساس مقاله ای که در مجله سلامت مردان آمریکایی منتشر شده است، این وضعیت همچنین می تواند یک عارضه جانبی پروستاتکتومی برای درمان BPH باشد.

طبق مطالعه‌ای که در ژورنال، پزشکی تولید مثل و زیست‌شناسی منتشر شده است، جراحی‌های کولورکتال و جراحی آنوریسم آئورت نیز ممکن است منجر به انزال رتروگراد شوند.

چگونه انزال رتروگراد درمان می شود؟

اول از همه، چون

RE یک بیماری مضر نیست، ممکن است نیازی به درمان نباشد. این امر به ویژه در مورد مردانی که مایل به داشتن فرزند دیگر نیستند صادق است.

با این حال، اگر به فرزندان یا حتی انزال منظم علاقه مند باشید، داروهای خاصی ممکن است کمک کنند.

اینها شامل سمپاتومیمتیک‌هایی مانند سینفرین و پسودوافدرین هیدروکلراید هستند که ممکن است کمک کنند. این داروها به بستن اسفنکتر مجرای ادرار کمک می کنند تا جریان منی منظم شود.

آنتی موسکارینی ها، دسته دیگری از داروهای مورد استفاده برای درمان بی اختیاری مثانه نیز می توانند برای درمان انزال رتروگراد توصیه شوند.

بی انزالی

بی انزالی یا ناتوانی در انزال با وجود رسیدن به

ارگاسم، در جمعیت کمی از مردان رخ می دهد.

با این حال، طبق یک مطالعه منتشر شده در ژورنال هندی پزشکی روان‌شناسی، سالانه بیش از ۱۲۰۰۰ مورد جدید انزال گزارش می‌شود.

مردانی که از این اختلال رنج می برند اغلب هنوز هم می توانند نعوظ طبیعی و منظم خود را حفظ کنند و حتی ممکن است در حین خودارضایی بتوانند انزال کنند، اما ممکن است هنگام درگیر شدن با شریک زندگی خود دچار مشکل انزال شوند.

گاهی اوقات، انزال با یک اختلال مشابه، آنورگاسمی (ناتوانی در رسیدن به ارگاسم) همراه است.

علل بی انزالی چیست؟

این مشکل نعوظ می تواند دلایل روانی داشته باشد، از عدم ارتباط با بدن خود گرفته تا اضطراب عملکرد یا مشکلات رابطه.

علل فیزیکی ممکن است با فقدان برانگیختگی جنسی کافی یا برخی اختلالات سلامتی مانند آسیب نخاعی، دیابت یا مولتیپل اسکلروزیس مرتبط باشد.

با این حال، همه این علل تئوری شده اند و هیچ دلیل مستقیمی برای این اختلال وجود ندارد.

چگونه بی انزالی را درمان می کنید؟

بر اساس همان مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی روانشناسی هند، درمان های اثبات شده برای انزال شامل درمان جنسی و تحریک ویبراتور است.

انزال ضعیف

اگرچه انزال ضعیف از نظر فنی یک وضعیت پزشکی نیست، اما چندین مورد از مشکلات انزالی که قبلاً نام‌گذاری شده‌اند می‌توانند در انزال ضعیف در حین رابطه جنسی نقش داشته باشند، از جمله تاخیر در انزال و انزال رتروگراد.

سن، عادات کلی سلامت و تندرستی و مشکلات غده پروستات نیز ممکن است نقش داشته باشند.

علائم ضعف انزال شامل کاهش مقدار انزال و کاهش نیروی پشت انزال است.

مشکلات انزال؟

افکار نهایی مدیریت مشکل انزال می تواند باعث شود شما کمی احساس تنهایی کنید.

با این حال، با ترکیبی از گزینه‌های روان‌شناختی، رفتاری، و دارویی در دسترس برای مدیریت و درمان هر یک از شرایط – نعوظ، زودرس، تاخیری، اشتباه، انزال ضعیف یا عدم انزال – تصمیم‌گیری در مورد بهینه‌ترین اقدام باید در اولویت باشد. برای اطمینان از دریافت بهترین درمان برای خود، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت کنید و مدیریت بیماری خود را شروع کنید.
https://8barg.com/?p=2462

جواب

Your email address will not be published.