آنچه نعوظ صبحگاهی در مورد سلامتی شما می گوید!

تعدادی از مشکلات صبحگاهی وجود دارد که ما نمی خواهیم. نفس صبحگاهی، سر رختخواب و خواب‌آلودگی همگی کاملاً جالب نیستند. اما نعوظ صبحگاهی؟ آنها هر دو کاملاً عادی و بالقوه سرگرم کننده هستند. این عملکردهای بدنی سالم نشانه مهمی هستند که نشان می دهد شما از سلامت جنسی خوبی در هنگام نعوظ برخوردار هستید – یک شاخص مفید که قلب، رگ های خونی و سیستم عصبی شما در این منطقه به درستی کار می کنند.

به عنوان یک مرد، عادت کردن به بیدار شدن با نعوظ آسان است. در واقع، بسیاری از ما نعوظ صبحگاهی را بدیهی می دانیم، که باعث می شود یک روز بدون نعوظ از خواب بیدار شویم. همیشه بیدار شدن بدون کسی ممکن است نگران‌کننده باشد زیرا نبود نعوظ صبحگاهی می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر سلامتی مانند بیماری قلبی باشد.

احتمالاً سؤالات مهمی در مورد این که چرا نعوظ صبحگاهی رخ می دهد و برای عملکرد جنسی و سلامت کلی شما چه اهمیتی دارد دارید. ما این اطلاعات را در زیر پوشش داده ایم – و همچنین چند کلمه توصیه پزشکی در مورد اینکه اگر کمبود نعوظ صبحگاهی به یک الگو تبدیل شود، چه باید کرد.

نعوظ صبحگاهی چیست؟

نعوظ صبحگاهی یک عبارت محاوره‌ای است که به آسانی به خاطر می‌آید برای یک اصطلاح پزشکی که فقط از زبان خارج می‌شود: وز شدن آلت تناسلی شبانه. اگر نعوظ شبانه دارید (نعوظ هایی که در هنگام خواب اتفاق می افتد)، این احتمال وجود دارد که هر از گاهی با نعوظ صبحگاهی از خواب بیدار شوید.

با وجود محبوبیت آن، اصطلاح “نعوظ صبحگاهی” کاملاً دقیق نیست. در حالی که اکثر مردان صبح هنگام بیدار شدن متوجه نعوظ خود می شوند، معمولاً در طول شب چندین بار نعوظ دارند.

در واقع، طبق گفته انجمن بین المللی پزشکی جنسی، اکثر مردان در طول یک شب معمولی 8 ساعته بین سه تا پنج بار نعوظ دارند.

صرف نظر از این، نعوظ صبحگاهی یک اتفاق عادی است و نشانه ای از مشکلات جنسی یا سلامتی نیست. در واقع، این نشانه خوبی است که عملکرد نعوظ طبیعی و جریان خون سالم به آلت تناسلی خود دارید.

در سطح اولیه، نعوظ زمانی رخ می دهد که سیستم عصبی شما سیگنال هایی را ارسال می کند که منجر به افزایش خون به آلت تناسلی شما می شود و اجازه می دهد خون بیشتری به بافت های نعوظ شما جریان یابد. با افزایش فشار، آلت تناسلی شما سفت تر می شود و نعوظ ایجاد می کند.

این می تواند زمانی که شما بیدار هستید، مانند هنگام رابطه جنسی یا خودارضایی، یا در مراحل خاصی از چرخه خواب شبانه شما رخ دهد.

علل بالقوه نعوظ صبحگاهی

کارشناسان هنوز دقیقاً دلیل بروز نعوظ شبانه را شناسایی نکرده اند. با این حال، برخی نظریه ها وجود دارد. نعوظ شبانه معمولاً با حرکت سریع چشم یا خواب REM مرتبط است که مرحله ای از خواب است که در طی آن خواب می بینید. از آنجایی که نعوظ های شبانه در طول شب می آیند و می روند و معمولاً در مراحل خاصی از خواب رخ می دهند، احتمالاً تغییرات فیزیولوژیکی که در مراحل مختلف خواب در بدن رخ می دهد مسئول ایجاد نعوظ است.

اینها شامل فعال شدن بخش‌های خاصی از سیستم عصبی، آزادسازی انتقال‌دهنده‌های عصبی خاص، و تغییر سطح هورمون‌های خاص مانند تستوسترون است. تئوری های دیگر در مورد اینکه چرا نعوظ در شب رخ می دهد شامل تحریک فیزیکی یا سیگنال های عصبی ناشی از پر بودن مثانه است. اما کارشناسان واقعاً مطمئن نیستند که چه چیزی به مردان صبح (و خواب) نعوظ می دهد.

اگر نعوظ صبحگاهی نداشته باشید به چه معناست؟

درست مانند نعوظ صبحگاهی طبیعی است، گاهی اوقات بیدار شدن بدون نعوظ نیز کاملاً طبیعی است.

با این حال، اگر همیشه بدون نعوظ از خواب بیدار می‌شوید، یا اگر متوجه کاهش ناگهانی نعوظ در شب یا صبح می‌شوید، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل اساسی سلامتی باشد که ممکن است باعث اختلال نعوظ (ED) شود.

اختلال نعوظ طیفی از علل بالقوه دارد. مشکلات رایج سلامت جسمانی که باعث ایجاد یا کمک به اختلال نعوظ می شوند عبارتند از:

بیماری قلبی و عروقی
تستوسترون پایین
آترواسکلروز (انسداد عروق)
فشار خون بالا (فشار خون بالا)
صدمات به آلت تناسلی و ناحیه اطراف آن
عوارض ناشی از جراحی
بیماری مزمن کلیوی
دیابت نوع 2
اسکلروز چندگانه
بیماری پیرونی

برخی از داروهای تجویزی، مانند آنتی آندروژن ها، داروهای ضد افسردگی، داروهای فشار خون، آرام بخش ها، داروهای زخم معده و سرکوب کننده های اشتها نیز ممکن است به اختلال نعوظ کمک کنند و مانع نعوظ شبانه شما شوند.

اختلال نعوظ همچنین می تواند در نتیجه مسائل روانی مانند اضطراب در مورد رابطه جنسی، افسردگی، استرس مزمن و اعتماد به نفس پایین ایجاد شود.

اگر نعوظ صبحگاهی ندارید چه کاری باید انجام دهید

نعوظ صبحانه مانند صبحانه نیست – شروع ضروری برای روز شما نیست. اگر به طور منظم بدون نعوظ صبحگاهی از خواب بیدار می شوید، و همچنین با نعوظ بیدار شدن مشکل دارید، ایده خوبی است که برای حل مشکل (یا برگه) با یک متخصص بهداشت صحبت کنید. اینها ممکن است شامل داروها و تغییرات سبک زندگی باشد.

درمان علل زمینه ای

اگر اصلاً نعوظ صبحگاهی دریافت نمی‌کنید، می‌تواند نشان دهنده این باشد که یک مورد شدیدتر از اختلال نعوظ دارید. یکی از مهمترین کارهایی که باید در این مورد انجام داد، رسیدگی به علل زمینه ای است. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد آنچه در حال رخ دادن است صحبت کنید – آنها احتمالاً آزمایش هایی (از جمله آزمایش خون) برای جستجوی علائم سایر مشکلات مانند دیابت یا کلسترول بالا انجام می دهند.

آنها همچنین ممکن است یک آزمایش تشدید آلت تناسلی شبانه انجام دهند تا تأیید کنند که شما واقعاً در شب نعوظ ندارید. درمان علل زمینه ای برای اختلال نعوظ برای سلامت کلی مهم است – نه فقط برای نعوظ.

داروها

اختلال نعوظ قابل درمان است. اغلب اوقات، داروهایی مانند سیلدنافیل (ماده فعال در ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) و آوانافیل (استندرا) می توانند عملکرد جنسی شما را بازیابی کنند و نعوظ را قبل و در حین رابطه جنسی برای شما آسان تر کنند.

این داروها مهارکننده های PDE5 نامیده می شوند و با افزایش جریان خون به آلت تناسلی شما کار می کنند. افزایش جریان خون به معنای پتانسیل بیشتری برای نعوظ در هنگام برانگیختگی است، بنابراین کار تا حدودی هنوز به عهده شماست. اما در هنگام مصرف این داروها، خود را برای رفع نعوظ آماده کنید.

تغییرات سبک زندگی

گاهی اوقات، تغییرات ساده در عادات و سبک زندگی شما نیز می تواند سلامت جنسی شما را بهبود بخشد و گرفتن نعوظ را در هر زمانی از روز آسان تر کند. سعی کنید:

خود را از نظر بدنی فعال نگه دارید. حتی مقدار کمی ورزش روزانه می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و عروق و توانایی حفظ نعوظ داشته باشد. سعی کنید حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط در هفته داشته باشید.

وزن بدن سالم را حفظ کنید. چاقی یک عامل خطر برای اختلال نعوظ است، به طوری که احتمال ابتلا به اختلال نعوظ در مردان دارای BMI چاق سه برابر بیشتر از مردان در محدوده سالم است.

مصرف الکل خود را محدود کنید. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن الکل اغلب و در مقادیر زیاد با اختلال نعوظ و سایر مشکلات عملکرد جنسی مرتبط است. سعی کنید مصرف الکل خود را به بیش از دو نوشیدنی در روز محدود کنید.

از داروهای غیرمجاز دوری کنید. برخی از داروهای تفریحی می توانند بر عملکرد جنسی شما تأثیر بگذارند، از جمله توانایی شما برای نعوظ. اگر اختلال مصرف مواد دارید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد دریافت مراقبت های حرفه ای صحبت کنید.

ترک سیگار. اگر سیگار می کشید، به ترک آن فکر کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد سیگاری به دلیل اثرات منفی سیگار بر سلامت قلب و عروق، خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش می دهند.

راهنمای ما برای محافظت طبیعی از نعوظ شما تکنیک های دیگری را به اشتراک می گذارد که می توانید برای درمان اختلال نعوظ و بهبود عملکرد جنسی خود به طور طبیعی از آنها استفاده کنید.

چه می شود اگر من با وجود نعوظ صبحگاهی اختلال نعوظ داشته باشم؟

اگر با نعوظ صبحگاهی از خواب بیدار می‌شوید، اما زمانی که با شریک زندگی‌تان هستید سخت تلاش می‌کنید، ممکن است شواهد قوی دال بر روان‌شناختی اختلال نعوظ شما داشته باشید.

یک لحظه در مورد آن فکر کنید: نسخه خوابیده و ناخودآگاه شما به وضوح مشکلی با بلند کردن آن ندارد. چه فرقی با نسخه بیدار شما دارد؟

معلوم شد، این افکار شماست. و این غیر معمول نیست. تحقیقات نشان می دهد که اضطراب عملکرد، عزت نفس پایین و سایر موانع روانی می تواند از تحریک مردان جلوگیری کند.

به همین دلیل است که این خبر خوشایند است: اکنون می دانید چه چیزی می تواند باعث اختلال نعوظ شما شود. اکنون، مهم‌تر از آن، می‌توانید برای درمان هدفمند، مانند درمان یا دارویی برای سلامت روان خود، با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید (اگر آماده هستید، می‌توانید همین الان با ما شروع کنید).

https://8barg.com/?p=24750

جواب

Your email address will not be published.