عادت‌هایی که بی ضرر نیست!

عادت‌هایی که به نظر بی‌ضرر می‌آیند، همیشه به آن سادگی که فکر می‌کنیم نیستند. برخی از این عادات ممکن است مضر یا حتی خطرناک باشند.

در ادامه به کارهای عادی‌ای اشاره می‌کنیم که می‌توانند به سلامت ما آسیب برسانند:

پا روی پا انداختن

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که نشستن به حالت پا روی پا می‌تواند باعث افزایش فشار خون، واریس و آسیب به اعصاب شود.

استفاده از عینک‌های آفتابی ارزان قیمت

تولیدکنندگان عینک‌های آفتابی ارزان از پلاستیک‌های بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که از چشم‌ها در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت نمی‌کنند. این عینک‌ها می‌توانند باعث سوختگی شبکیه و مشکلات جدی چشمی مانند آب مروارید و حتی سرطان شوند.

نوشیدن زیاد آب

نوشیدن بیش از حد آب نیز می‌تواند مضر باشد. میزان آب مورد نیاز هر فرد متفاوت است و بهتر است بر اساس احساس تشنگی خود عمل کنید و اگر احساس تشنگی ندارید، به زور آب ننوشید.

استفاده از کیسه آب گرم

استفاده از کیسه آب گرم برای تسکین درد رایج است، اما در مواردی مانند خونریزی، التهاب شدید شکم و رگ به رگ شدن نباید از آن استفاده کرد. همچنین در درمان سرطان هم مضر است.

درست کردن پاپکورن مایکروفری

خطر اصلی در پاپکورن مایکروفری ماده‌ای شیمیایی به نام دی‌استیل است که بعد از حرارت دیدن بخار می‌شود و می‌تواند به ریه‌ها آسیب برساند. بهتر است پاپکورن را پس از خنک شدن مصرف کنید.

غذا خوردن پشت میز کار

بسیاری از محیط‌های کاری برای غذا خوردن مناسب نیستند و پر از باکتری هستند. علاوه بر این، بوی غذا ممکن است همکاران را اذیت کند و تمرکز مغز بر هضم غذا کاهش یابد.

پوشیدن کفش‌های جلو باز

این کفش‌ها در تابستان مناسب به نظر می‌رسند، اما خطر آسیب دیدگی پا، زخم، عفونت و گزش حشرات را افزایش می‌دهند.

نوشیدن شیر بدون چربی

شیرهای کم چرب یا بدون چربی فاقد ویتامین‌های موجود در شیر کامل هستند و مواد مصنوعی به آن‌ها اضافه می‌شود که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. برخی از تولیدکنندگان از پودر شیر استفاده می‌کنند که ممکن است باعث اکسیده شدن کلسترول و افزایش خطر حمله قلبی شود.