خواص فندق را بشناسید!

کارشناس تغذیه آرف حکیمی، در برنامه استودیوی سلام تهران، در مورد فواید فندق توضیح داد و اعلام کرد که مصرف روزی ۵ عدد فندق برای آقایان می‌تواند احتمال ابتلا به مشکلات پروستات را به شدت کاهش دهد. او تأکید کرد که مواد مفید طبیعی، در دنیای آلوده امروزی، می‌توانند به حفظ سلامتی کمک کنند.

حکیمی بیان کرد که مصرف فندق خام به دلیل حاوی فیبر بالا، می‌تواند به افزایش کارکرد معده و جلوگیری از یبوست کمک کند. او همچنین اظهار کرد که یک کیلو فندق از یک کیلو چیپس ارزان‌تر است و فواید بسیاری دارد.

در مورد گلاب، حکیمی توضیح داد که استفاده از گلاب به عنوان صبحانه، به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. او افزود که گلاب در فرنی می‌تواند در کنار مغز‌هایی نظیر فندق، بادام و گردو قرار گیرد.

کارشناس تغذیه به اهمیت کنجد برای افرادی که بیشتر وقت خود را نشسته سپری می‌کنند اشاره کرد و اظهار کرد که بادام و گردو نیز برای کودکان مناسب هستند. وی توضیح داد که ترکیب کنجد، ارده و شیره می‌تواند یک خوراکی مقوی فراهم کند، که در گذشته توسط ورزشکاران نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

در خصوص فرنی چهار مغز، حکیمی گفت: ترکیب گلاب و عرق هل با آرد برنج و مغز بادام، گردو، فندق و کنجد، یک فرنی فوق‌العاده مقوی تشکیل می‌دهد که می‌تواند انرژی لازم برای یک روز پرفعالیت فراهم کند.