رعایت این توصیه احتمال ابتلا به آلزایمر را نصف می کند!

یک متخصص طب سالمندان تصریح کرد که بیماری آلزایمر ناشی از آسیب به سلول‌های مغزی است، اما با رعایت برخی نکات می‌توان تا ۴۰ درصد از بروز این بیماری را پیشگیری کرد.

اهمیت مراقبت از دهان و دندان در بیماران دیابتی: راهکارها و توصیه‌ها

دکتر احمد دلبری بیان کرد که داشتن قلب سالم نقش مهمی در پیشگیری از آلزایمر دارد. قلب سالم باعث بهبود خون‌رسانی به مغز می‌شود و احتمال آسیب به سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد.

او اهمیت فعالیت مغز را نیز تأکید کرد و اظهار داشت که یادگیری مهارت‌های جدید و حفظ فعالیت مغزی می‌تواند از بروز آلزایمر جلوگیری کند. وی افزود که ورزش کردن نیز یک راه دیگر برای پیشگیری از آلزایمر است و تحقیقات نشان داده است که در ورزشکاران این بیماری کمتر شایع است.

دلبری به تأکید روی نقش مهم تغذیه اشاره کرد و اظهار داشت که رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، میوه‌ها و به ویژه ویتامین‌های E، B۱۲ و اسید فولیک می‌تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. او به خصوص غذاهایی که حاوی ویتامین E مثل گل کلم، کلم بروکلی، موز، عدس، لبنیات کم چرب، گوشت سفید و زنجبیل هستند را تأکید کرد و توصیه نمود که مصرف سوسیس، کالباس و سس ممکن است احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

دکتر دلبری در پایان به اهمیت تعاملات اجتماعی اشاره کرد و افزود که افرادی که در طول عمر خود تنها زندگی کرده و با اضطراب و افسردگی مواجه شده‌اند، احتمال ابتلا به آلزایمر در آنها بیشتر است.