غذا را در ظرف مسی بخورید!

مس دارای ویژگی‌های ضدمیکروبی بسیاری است و می‌توان از ظروف مسی برای مبارزه با باکتری‌های مضر در بدن استفاده کرد. در واقعیت، در بسیاری از نقاط جهان، تجهیزات اتاق بیماری و وسایل جراحی از آلیاژ مس ساخته می‌شوند به علت خواص ضدمیکروبی مس.

کاهش نگران‌کننده در اثربخشی آنتی‌بیوتیک‌ها برای کودکان

استفاده از ظروف مسی برای آب نوشیدن هم می‌تواند مفید باشد. وقتی آب در طول شب یا حداقل ۸ ساعت در ظرف مسی نگهداری می‌شود، مقدار کمی از یون‌های مس در آب حل می‌شود. این مقدار مس حل شده در آب می‌تواند به از بین بردن میکروب‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها کمک کند.

مهم‌ترین نکته این است که ظرف مسی باید از مس خالص ساخته شده باشد. بعد از خرید، آن را کاملاً بشویید و پر کنید. سپس آن را بپوشانید و به مدت حداقل ۶ تا ۸ ساعت در آب بگذارید و سپس آب را بنوشید.

این روش می‌تواند به بدن در موارد زیر کمک کند:

1. پیشگیری از بیماری‌هایی که ناشی از آب می‌شوند.

2. کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش.

3. کمک به کاهش وزن.

4. مفید برای سلامت قلب.

5. حفظ سطح هموگلوبین.

6. تنظیم عملکرد غدد تیروئید.

هرچند نوشیدن آب از ظرف مسی بسیار مفید است، اما باید به مقدار مصرف مس توجه داشته باشید. نوشیدن آب از ظرف مسی یک بار صبح زود و یک بار در شب برای تامین مقدار مس مورد نیاز بدن کافی است. همچنین، دوره‌ای می‌توانید نوشیدن آب از ظرف مسی را متوقف کنید، به‌عنوان مثال بعد از ۳ ماه، به مدت یک ماه. این کار به بدن فرصت می‌دهد تا مقدار اضافی مسی که احتمالاً در آن انباشته شده است، از بین برود.