چگونه میل جنسی را افزایش دهیم؛ 8 نکته برای زنان!

سوالی که در مطب های متخصص زنان در سراسر جهان مطرح می شود: میل جنسی چیست و چگونه آن را افزایش دهم؟ شاید یک روز میل جنسی شما به طور مرموزی ناپدید شده باشد، یا شاید احساس می کنید که زندگی جنسی شما با زندگی دیگران مطابقت ندارد.

ما با یک واقعیت امیدوارکننده در مورد میل جنسی شروع می کنیم – اگرچه ممکن است چنین احساسی داشته باشد، اما شما تنها زنی نیستید که با میل جنسی کم سروکار دارید. داده های یک مطالعه نماینده در سال 2008 نشان می دهد که تقریباً 27 درصد از زنان قبل از یائسگی و 52 درصد از زنان یائسه ممکن است میل جنسی پایینی داشته باشند.

همانطور که همه ما از بسیاری جهات با هم متفاوت هستیم، میل جنسی (یا میل جنسی) هر کس متفاوت است. اما اگر میل جنسی شما در جایی که می خواهید نیست، اغلب ارزش آن را دارد که اقدام کنید.

از تغییر سبک زندگی گرفته تا داروها، راه های مختلفی برای افزایش میل جنسی و فعالیت جنسی زنان وجود دارد. در مورد چگونگی افزایش موثر میل جنسی در زنان، با روش هایی که توسط علم حمایت می شود، بخوانید.

میل جنسی زنان چیست؟

«میل جنسی معمولی زنانه» را به صورت آنلاین جستجو کنید و خواهید دید که یا بیش از حد رابطه جنسی دارید یا کافی نیست.

نه تنها خسته کننده است که میل جنسی یک زن به طور همزمان مورد بحث و یک موقعیت باخت و باخت قرار می گیرد، بلکه همانطور که اشاره کردیم، میل جنسی هر کس متفاوت است که توسط عوامل مختلفی هدایت می شود. میل جنسی – که اغلب به صورت مترادف برای میل جنسی استفاده می شود یا اینکه هر چند وقت یکبار (و با چه شدتی) می خواهیم درگیر فعالیت جنسی شویم – شایع ترین اختلال عملکرد جنسی در زنان است.

عملکرد جنسی یک فرآیند پیچیده است – شامل سیستم های متعددی در بدن انسان، مانند سیستم عصبی و قلبی عروقی، و همچنین عوامل اجتماعی مانند اعتقادات مذهبی، سلامت، تاریخچه شخصی و غیره است.

در حالی که میل جنسی و عملکرد جنسی توسط عوامل مختلفی هدایت می شود، برخی از علائم رایج کاهش میل جنسی در زنان و همچنین راه های اثبات شده برای افزایش میل جنسی زنان وجود دارد (که به آنها خواهیم پرداخت).

علائم کاهش میل جنسی در زنان

اگر احساس می کنید که میل جنسی شما M.I.A رفته است، ممکن است متوجه برخی از علائم زیر شده باشید:

از دست دادن میل جنسی برای شریک زندگی

مشکل در رسیدن به ارگاسم

خشکی واژن

تخیلات جنسی کم یا وجود ندارد

استرس یا نگرانی در مورد از دست دادن علاقه به رابطه جنسی

یک زندگی جنسی فعال به سلامت جسمی، سلامت روانی و کیفیت زندگی شما کمک می کند. و در حالی که هیچ عدد یا سطح دقیقی وجود ندارد که میل جنسی شما را پایین، بالا یا نرمال کند، اگر دائماً به رابطه جنسی بی‌علاقه هستید و شروع به ایجاد احساس ناراحتی در شما می‌کند، ممکن است به وضعیتی به نام اختلال میل جنسی کم‌فعال (HSDD) مبتلا باشید.

اختلال میل جنسی کم‌فعال به عنوان فقدان خیال‌پردازی‌ها و افکار جنسی و/یا تمایل یا پذیرش فعالیت جنسی که باعث ناراحتی شخصی یا مشکلات رابطه می‌شود، تعریف می‌شود.

HSDD تقریباً در نه درصد از زنان 18 تا 44 ساله و کمی بیش از 12 درصد از زنان 45 تا 64 ساله وجود دارد.

هنوز نمی‌دانم که آیا باید «چگونه میل جنسی زنانه خود را افزایش دهم؟» را جستجو کنید؟ نگران نباشید – در زیر، نکاتی را در مورد چگونگی افزایش میل جنسی در زنان به اشتراک گذاشته ایم.

چگونه میل جنسی را در زنان افزایش دهیم؟

چه با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد احتمال HSDD صحبت کرده باشید یا فقط می خواهید میل جنسی خود را افزایش دهید، مراحل مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

اقداماتی برای کاهش استرس انجام دهید

شاید بدانید که استرس برای سلامت جسمانی یا روانی شما خوب نیست. و استرس یکی از دلایل کاهش میل جنسی است که هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی بر شما تأثیر می گذارد.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله پزشکی جنسی منتشر شد، اشاره کرد که سطوح بالای استرس مزمن با سطوح پایین‌تر برانگیختگی جنسی تناسلی مرتبط است.

خوشبختانه، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای کنترل استرس انجام دهید. یکی این است که به خودتان راه حلی برای کاهش استرس بدهید، مانند یوگا، تمرکز حواس یا تکنیک های تنفس.

یکی دیگر از گزینه های خوب ورزش است، که اندورفین تولید می کند که می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و شدت برخی از علائم مرتبط با استرس را کاهش دهد.

عادت های ناسالم را کنار بگذارید

برخی از انتخاب‌های سبک زندگی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد الکل می‌تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد و باعث شود که شما کمتر به فعالیت جنسی علاقه‌مند شوید.

در حالی که بسیاری از مردم از الکل برای تقویت برانگیختگی جنسی استفاده می کنند، یک نوشیدنی بیش از حد یا نوشیدن منظم ممکن است در واقع برانگیختگی دستگاه تناسلی را در زنان کاهش دهد – حتی اگر از نظر ذهنی برای رابطه جنسی احساس آمادگی کنند.

به همین ترتیب، سیگار کشیدن ممکن است با تأثیر بر جریان خون و افزایش احساس اضطراب و تنش، احساسات برانگیختگی را کاهش دهد (آنها را به فهرست طولانی دلایلی که برای ترک آن باید اضافه کنید).

شما مجبور نیستید نوشیدنی و سایر رذایل را به طور کامل ترک کنید، اما کنار گذاشتن یا محدود کردن برخی عادات ناسالم ممکن است به بهبود میل جنسی و کیفیت کلی زندگی و سلامت شما کمک کند.

روی بهبود رابطه خود تمرکز کنید

طبیعی است که میل جنسی شما در طول رابطه شما کاهش یابد، به خصوص اگر شما و شریک زندگی تان برای مدت طولانی با هم باشید.

اگر متوجه شده اید که علاقه شما به رابطه جنسی در حال کاهش است، سعی کنید اقداماتی را برای بهبود رابطه خود با شریک زندگی خود انجام دهید.

این کار می تواند به سادگی این باشد که به شریک زندگی خود بفهمانید که چقدر به او اهمیت می دهید یا زمان بیشتری را برای قرار ملاقات های با هم قرار دهید.

تحقیقات نشان می دهد که رضایت از رابطه و رضایت جنسی ارتباط نزدیکی با هم دارند. اگر متوجه می شوید که میل جنسی شما و میزان خوشحالی شما در رابطه تان عقب مانده است، این احتمال وجود دارد که حل یک مشکل به مشکل دیگر کمک کند.

راه دیگری برای افزایش میل جنسی در زنان؟ روی بهبود ارتباط با شریک زندگی خود کار کنید.

ارتباط شفاف و باز می تواند رابطه جنسی را بسیار لذت بخش تر کند، که ارتباط شما را با شریک زندگی خود تقویت می کند و به طور بالقوه سطح علاقه شما را به رابطه جنسی افزایش می دهد.

صحبت آشکار با شریک زندگی خود نیز ممکن است به خلاص شدن از شر استرس و اضطراب در رابطه جنسی شما کمک کند.

تراپی را امتحان کنید

صحبت با یک درمانگر همچنین می تواند به شما کمک کند بر مسائلی که ممکن است بر میزان علاقه شما به رابطه جنسی تأثیر بگذارد غلبه کنید.

یک مطالعه کوچک روی 117 زن که میل جنسی و برانگیختگی پایینی داشتند تحت درمان مبتنی بر ذهن آگاهی قرار گرفتند. پس از اتمام شش ماه درمان، اکثریت زنان به طور قابل توجهی میل جنسی، برانگیختگی جنسی، روانکاری، رضایت جنسی و عملکرد کلی جنسی را بهبود بخشیده بودند.

ملاقات با یک درمانگر یا مشاور چه به صورت حضوری یا از طریق درمان آنلاین ممکن است به شما کمک کند بر مشکلاتی غلبه کنید که توانایی شما در لذت بردن از رابطه جنسی را متوقف می کند یا باعث می شود کمتر از حد معمول به رابطه جنسی علاقه مند شوید.

بیشتر تمرین کن

در بالا اشاره کردیم که ورزش می تواند به کاهش استرس کمک کند. اگر فکر می‌کنید که رفتن به باشگاه (یا تشک یوگا یا پیاده‌رو) ممکن است کمک کند، در مورد مزایای بیشتر ارتباط بین ورزش و سلامت روان اطلاعات کسب کنید.

اما ورزش مزایای دیگری نیز دارد که به طور بالقوه می تواند میل جنسی شما را تقویت کند.

ورزش کردن می تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد و همچنین علاقه بیشتری به رابطه جنسی به شما بدهد. این مطالعه در سال 2018 نشان داد که استقامت قلبی عروقی – یکی از مزایای رایج ورزش منظم – با افزایش برانگیختگی در زنان مرتبط است.

و اگر وزنه زدن یا دویدن ورزش مورد علاقه شما نیست، نگران نباشید. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که 12 هفته یوگای منظم منجر به بهبود میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم، روان‌سازی و رضایت زنان شرکت‌کننده می‌شود.

یک آزمایش هورمونی را در نظر بگیرید

گاهی اوقات، میل جنسی کم می تواند ناشی از مسائل هورمونی باشد، مانند تغییر در میزان هورمون های استروژن یا پروژسترون که بدن شما تولید می کند.

میل جنسی پایین‌تر از حد معمول می‌تواند ناشی از نوسانات در سطح تستوسترون بدن شما باشد (بله، زنان نیز به مقدار مشخصی تستوسترون نیاز دارند)، که ممکن است با میل و عملکرد جنسی شما مرتبط باشد.

وقتی سطح هورمون شما در نوسان است، طبیعی است که میل جنسی شما در پاسخ به این تغییرات افزایش یا کاهش یابد.

تستوسترون اغلب بدون برچسب استروژن برای درمان میل جنسی پایین در زنان تجویز می شود، اما مکانیسم دقیقی که توسط آن کار می کند ناشناخته است.

در حال حاضر، تنها شواهدی برای مؤثر بودن تستوسترون درمانی در درمان اختلال میل جنسی کم‌فعال، از چندین کارآزمایی کنترل‌شده در زنان یائسه است.

اگر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما معتقد است که هورمون ها باعث می شوند که شما نسبت به حالت عادی علاقه کمتری به رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است از شما بخواهد که یک آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون شما برای تستوسترون یا استروژن پایین انجام دهید.

بر اساس نتیجه آزمایش شما، آنها ممکن است توصیه کنند که در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید یا از دارو برای حفظ سطح هورمون های خاص خود در محدوده سالم برای میل جنسی قوی تر و سلامت کلی بهتر استفاده کنید.

در مورد داروهای فعلی خود با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید

صحبت در مورد رابطه جنسی با پزشک ممکن است خجالت آور باشد، اما رضایت جنسی بخش مهمی از سلامت و رفاه کلی شما است. گاهی اوقات، استفاده از داروهای تجویزی خاص می‌تواند باعث شود که شما نسبت به حالت عادی علاقه کمتری به رابطه جنسی داشته باشید، و اگر فکر می‌کنید ممکن است چنین باشد، مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید.

به عنوان مثال، برخی از داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) که برای درمان افسردگی استفاده می‌شوند، می‌توانند میل جنسی شما را تضعیف کنند. این اختلال عملکرد جنسی زنان ناشی از داروهای ضد افسردگی نامیده می شود.

برخی مطالعات کوچکتر نشان داده اند که داروهای فشار خون بالا و/یا بیماری قلبی نیز ممکن است عوارض جانبی جنسی داشته باشند، مانند کاهش روانکاری.

ناهنجاری‌های قاعدگی در زنان پیش از یائسگی نیز مشاهده شد که اسپیرونولاکتون، یکی دیگر از داروهای فشار خون بالا که زنان ممکن است برای ریزش مو یا آکنه هورمونی استفاده کنند، مشاهده شد.

اگر اخیراً شروع به استفاده از دارویی کرده‌اید که فکر می‌کنید ممکن است بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد، مصرف آن را قطع نکنید و دوز را خودتان تنظیم نکنید. در عوض، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که می توانید برای کاهش یا مدیریت هر گونه عوارض جانبی جنسی انجام دهید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

مکمل های میل جنسی زنانه را امتحان کنید

«چگونه میل جنسی خود را افزایش دهم» را در آمازون جستجو کنید و هزاران مکمل سلامتی که وعده افزایش میل جنسی شما را در زمان کوتاهی می دهند ظاهر می شوند.

در حالی که این محصولات ادعاهای بزرگی دارند، مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در اکثر این محصولات عموماً توسط علم معتبر پشتیبانی نمی شوند و هیچ یک از محصولات توسط FDA تنظیم نمی شوند.

برخی از مکمل‌های میل جنسی زنان، مانند DHEA، با بهبودهای بالقوه در میل جنسی مرتبط هستند، اما همچنین می‌توانند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند رشد مو، آکنه، پوست چرب و طیف وسیعی از تداخلات دارویی ایجاد کنند.

اگر مکمل های میل جنسی زنانه را به عنوان راهی برای بهبود میل جنسی خود در نظر می گیرید، بهتر است محتاط باشید. با این حال، قرص های میل جنسی برای زنان وجود دارد که توسط علم حمایت می شود تا میل جنسی کم را درمان کنند.

فلیبانسرین، که با نام تجاری Addyi

®

نیز شناخته می شود، مورد تایید FDA است و اغلب برای زنان مبتلا به HSDD تجویز می شود. یکی دیگر از داروهای مورد تایید FDA، Vyleesi

®

، یک داروی تزریقی برای زنان مبتلا به HSDD است که هنوز یائسگی را پشت سر نگذاشته اند و میل جنسی پایین آنها به دلیل یک مشکل پزشکی یا سلامت روانی ایجاد نمی شود.

یکی دیگر از موادی که ممکن است میل جنسی را در زنان افزایش دهد جینکو بیلوبا است که ممکن است جریان خون را افزایش دهد و مدت‌ها تصور می‌شد که حاوی خواص تقویت‌کننده جنسی است. این درمان طبیعی یکی از مواد اصلی در این مکمل میل جنسی است.

اگر به این درمان علاقه مند هستید، می توانید در مورد قرص های میل جنسی و اینکه چگونه در تقویت میل جنسی و میل جنسی موثر هستند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

میل جنسی زن: بعد چه باید کرد

میل جنسی هر فرد متفاوت است، به این معنی که چیزی به نام میل جنسی “عادی” برای همه وجود ندارد. با این حال، اگر از میزان علاقه خود به رابطه جنسی ناراضی هستید، اغلب ارزش دارد که برای افزایش میل جنسی خود و لذت بردن از یک زندگی جنسی رضایت بخش تر قدم بردارید.

میل جنسی کم یا میل جنسی می تواند به دلیل تعدادی از عوامل مانند شرایط سلامتی، سلامت روان، سلامت جنسی، عادات سبک زندگی، استرس و موارد دیگر، نوسان داشته باشد و تغییر کند.

علائم میل جنسی کم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد، اما اغلب منجر به کاهش روانکاری، مشکل در رسیدن به ارگاسم، از دست دادن میل جنسی برای شریک زندگی شما و موارد دیگر می شود. میل جنسی کم مداوم به عنوان اختلال میل جنسی کم‌فعال شناخته می‌شود.

راه های مختلفی برای تقویت میل جنسی وجود دارد، مانند کاهش استرس، بهبود رابطه، ایجاد تغییرات خاص در سبک زندگی، صحبت با یک درمانگر، ورزش منظم، آزمایش های هورمونی و مکمل های میل جنسی زنانه.