فرار از مرگ با این راهکار!

تحلیل‌گران داده و سوابق مرگ افراد را به منظور تعیین زمان و نوع بهینه ورزش، که می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از علل مختلف را کاهش دهد، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج یک تحقیق بین‌المللی اخیر نشان داد که روال‌های ورزشی خاص با کاهش چشم‌گیری در میزان مرگ و میر مرتبط است.

با ارجاع به این تحقیق که در چهار کشور انجام شد و عادات سلامتی نیم میلیون آمریکایی را مورد بررسی قرار داد، یک برنامه تمرینی دقیق معرفی می‌شود که می‌تواند باعث به حداقل رساندن خطر مرگ زودرس شود.

یک تیم از پژوهشگران از اسپانیا، استرالیا، کانادا و دانمارک، سوابق پزشکی و پاسخ‌های نظرسنجی افراد سالم ۱۸ ساله به بالا را با دقت مورد بررسی قرار دادند.

کارشناسان داده‌ها و سوابق مرگ آنها را به منظور تعیین زمان و نوع بهینه ورزش که خطر مرگ و میر ناشی از علل مختلف را کاهش می‌دهد، تجزیه و تحلیل کردند.

پژوهشگران متوجه شدند که ترکیبی از فعالیت‌های قلبی و عروقی متوسط تا شدید، که با تمرینات وزنه‌برداری همراه می‌شود، ممکن است برنامه تمرینی مناسبی باشد.

این برنامه تمرینی هفتگی شامل یک ساعت و ۱۵ دقیقه فعالیت‌های متوسط مانند پیاده‌روی سریع، حداقل دو ساعت و نیم تمرینات شدیدتر مانند دویدن یا شنا، و حداقل دو جلسه فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات مانند وزنه‌برداری است.

این برنامه تا ۵۰ درصد کمترین خطر مرگ ناشی از هر علتی را دارا بود، با این حال، پژوهشگران تأکید می‌کنند که هر نوع فعالیت بدنی، حتی در حد کمتر، به مراتب بهتر از یک سبک زندگی بی‌تحرک است.

آنها به یک مطالعه اخیر اشاره کردند که نشان داد پیاده‌روی سریع روزانه به مدت ۱۱ دقیقه، خطر مرگ زودرس را تقریباً یک چهارم کاهش می‌دهد.