6 گیاه دارویی برای رفع اختلال نعوظ

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، هر زمان که برای پرداخت هزینه بنزین خود به داخل خانه رفته اید، از سایت های بزرگسالان بدون مسدود کننده تبلیغات بازدید کرده اید، یا به پوشه هرزنامه خود نگاه کرده اید، امروزه مکمل های گیاهی بی شماری وجود دارد.

همه ما می دانیم که پول درآوردن بسیار عالی است، و هیچ چیز مانند یک بسته مکمل های غذایی یا داروهای گیاهی با مارک ببری که استخوانی در دست دارد، نمی گوید “تلاش برای پول درآوردن”. متأسفانه، این یکی از مواردی است که سرمایه داری و علم پزشکی دقیقاً چشم در چشم نمی بینند.

به نظر می رسد بسیاری از محصولات حاوی گیاهان دارویی محبوبی که قرار است شما را سخت کنند ممکن است انتظارات را برآورده نکنند – درمان میل جنسی مردان ایده خوبی است، اما گیاهان دارویی که این محصولات روی آن ها قسم می خورند دقیقاً توسط تحقیقات انجام شده پشتیبانی نمی شوند. تا حالا.

آیا گیاه انتخابی شما ارزش دارد؟

در زیر، ما از طریق مطالعات دوسوکور، کنترل شده با دارونما و ادبیات مرور سیستماتیک که از این ادعاها پشتیبانی می کند، قدم برداشته ایم. هنگامی که ما تمام شد، ما همچنین به شواهد حکایتی نگاه کردیم. ما همچنین نظرات خود را در مورد ارزش آنها و برخی از جایگزین ها برای مردانی که خواهان حمایت اطمینان بخش از درمان های اثبات شده هستند، به اشتراک گذاشته ایم.

اما قبل از اینکه به جزئیات در مورد گیاهانی که نعوظ را تکثیر می کنند وارد شویم، بیایید ایده گیاهان اختلال نعوظ را در متن قرار دهیم.

گیاهان دارویی برای اختلال نعوظ چیست؟

تعداد فزاینده ای از ادعاهای آنلاین در مورد اثربخشی مکمل های گیاهی برای اختلال نعوظ وجود دارد. با این حال، این مکمل ها و گیاهان دارویی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید نشده اند و همچنین، در بیشتر موارد، فاقد هر گونه شواهد علمی قوی برای حمایت از نقش آنها در سلامت جنسی هستند.

بخشی از دلیلی که نمی‌توانید با درمان‌های طبیعی – از جمله ویاگرای گیاهی، چای نعوظ، علف هرز بز شاخدار، ویاگرای طبیعی یا هر یک از درمان‌های خانگی عجیب و غریب برای اختلال نعوظ که در اینترنت خوانده‌اید، اختلال نعوظ را از بین ببرید – این است که اختلال نعوظ این کار را نمی‌کند. فقط یک علت بالقوه داشته باشید

اختلال نعوظ یکی از شایع ترین مشکلات سلامت مردان است (حداقل در مورد سلامت جنسی) و همچنین دلایل بالقوه ای دارد.

اختلال عملکرد جنسی می تواند ناشی از شرایط سلامتی مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی عروقی، استفاده از داروهای ضد افسردگی، اختلالات سیستم عصبی و آسیب هایی باشد که باعث کاهش حس می شود یا به دلیل مسائل هورمونی مانند تستوسترون پایین.

مشکلات جنسی حتی می تواند ناشی از افسردگی باشد که می تواند باعث کمبود میل جنسی یا اضطراب عملکرد شود که زندگی جنسی شما را به جای لذت بخش ترسناک می کند.

بنابراین گیاهان برای اختلال نعوظ نمی توانند “درمان معجزه آسا” باشند، مگر اینکه بتوانند به همه این مسائل رسیدگی کنند – که نمی توانند.

اکنون، برخی از شما ممکن است فکر کنید “هی، درمان های دیگری که در مورد آنها خوانده ام نیز نمی توانند به همه اینها بپردازند!” و این یک نکته عادلانه است. اما برخلاف هر گونه گیاه زیر کشت آمازونی که برخی از برادران فناوری سعی در فروش شما دارند، این داروها و درمان‌های دیگر کاملاً بررسی شده، آزمایش شده‌اند – در برخی موارد برای چندین دهه – و برای مقابله با علائم اختلال نعوظ در زمینه‌های خاص استفاده می‌شوند، نه به عنوان درمان معجزه‌آسا.

بنابراین، برای اینکه به اندازه مؤسسه خوب باشند، گیاهان اختلال نعوظ باید یک تاریخچه طولانی از نتایج مطالعات به شدت کنترل شده برای حمایت از ادعاهای خود داشته باشند. و اکثر آنها این کار را نمی کنند.

6 گیاه محبوب برای رفع اختلال نعوظ و اثربخشی

امروزه تعداد باورنکردنی از محصولات در بازار وجود دارد که ادعا می کنند اختلال نعوظ را درمان می کنند. انواع اسیدهای آمینه مانند ال-آرژنین، تقویت کننده های آنتی اکسیدان و علف های هرز که ممکن است با بزهای شاخی مرتبط باشند یا نباشند، همگی ادعا می کنند که به نوعی “تقویت طبیعی نر” را ارائه می دهند. اما بسیاری از آنها تنها دارای چند مطالعه حکایتی هستند که در تأیید این ادعاها به آنها اشاره می کنند.

گیاهان اختلال نعوظ خیلی متفاوت نیستند، حتی اگر “طبیعی تر” باشند. از بین موارد موجود در بازار، به نظر می رسد موارد زیر بیشترین زمان پخش و توجه را به خود جلب می کنند:

کوردیسپس

گیلاس زمستانی – پنیر باد

ماکا

یوهیمبه

جینسینگ

جینکو

با در نظر گرفتن این فهرست، ما حقایقی را که می‌توانیم برای هر ورودی پیدا کنیم، جمع‌آوری کرده‌ایم.

بیایید هر یک از این داروهای گیاهی عملکرد نعوظ را با جزئیات بیشتری با هم بررسی کنیم، درست است؟

کوردیسپس

Cordyceps قارچ‌هایی هستند که در طب چینی استفاده می‌شوند و فواید بی‌شماری، از تقویت سیستم ایمنی تا افزایش میل جنسی مردان، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

علیرغم محبوبیت قارچ، تحقیقات محدودی در مورد پتانسیل پزشکی کوردی سر انجام شده است. یک ادعای رایج این است که قرص قرمز گردش خون را افزایش می‌دهد و با افزایش جریان خون در آلت تناسلی، نعوظ را آسان‌تر می‌کند، اما ما واقعاً نمی‌توانیم چیزی پیدا کنیم.

ادعای دیگر این است که کوردیسپس می تواند سطح هورمون ها را افزایش دهد، با یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی طب چینی نشان داد که این قارچ ها سطح تستوسترون و تعداد اسپرم را در نمونه ای از موش ها افزایش دادند.

بنابراین، در حالی که تحقیقاتی در مورد کوردیسپس انجام شده است، آنها لزوما یک درمان موثر اختلال نعوظ نیستند. به عنوان مثال، مردانی با سطح هورمون کاملاً طبیعی می توانند از اختلال نعوظ رنج ببرند. بنابراین، این ادعا که افزایش سطح هورمون می تواند تمام موارد ناتوانی جنسی را متوقف کند، گمراه کننده است.

علاوه بر این، شواهد کافی برای تایید اینکه آیا کوردیپس می تواند جایگزین داروهایی مانند سیلدنافیل شود که به طور علمی ثابت شده است به جریان خون در آلت تناسلی کمک می کند، وجود ندارد.

گیلاس زمستانی – پنیر باد

Ashwagandha، ریشه ای که در آب و هوای خشک در یمن، هند، نپال و چین رشد می کند، در طب آیورودا شهرت یافته است و معمولاً در غرب به عنوان جینسنگ هندی شناخته می شود.

در محافل طب جایگزین، ظاهراً این گیاه اضطراب و استرس را کاهش می دهد، و هر دو Infowars و Goop با ادعاهای مبهم آشواگاندا را تبلیغ می کنند که می تواند به سلامت کلی فرد کمک کند. همچنین ممکن است شایعات آنلاین درباره آشواگاندا و تستوسترون و اینکه چگونه ممکن است یک تقویت کننده طبیعی تستوسترون باشد را خوانده باشید.

با این حال، وقتی نوبت به بلند کردن آن می‌رسد، تحقیقات محدودی در مورد تأثیر این گیاه بر اختلال نعوظ روان‌زا وجود دارد، که اختلال نعوظ ناشی از دلایل روان‌شناختی است – مانند موارد مربوط به استرس، اضطراب و فشار اطراف رابطه جنسی – به جای علائم بیولوژیکی.

بنابراین، در حالی که آشواگاندا برای کمک به آرامش شما تبلیغ شده است، نه آشواگاندا و نه دارونما نشان داده نشده است که از اختلال نعوظ روان‌زا تسکین دهد.

ماکا

ماکا یک ریشه گیاهی است که از پرو می آید، جایی که تاریخچه آن به دوران امپراتوری اینکاها باز می گردد. طبق افسانه های پرو، می تواند نشاط جنسی را بازگرداند و انرژی را در تمام جنبه های زندگی شما افزایش دهد.

در روزگار ما، ریشه ماکا برای مردان یکی از بسیاری از مواد تشکیل دهنده پودر بدنام «سکس داست» مون جویس است که به عنوان یک داروی مقوی جنسی برای مردان و زنان به بازار عرضه می شود.

علیرغم پیروی از فرقه آن، تحقیقات درست و عینی در مورد اثرات ماکا بر اختلال نعوظ انجام نشده است، و چیزی در مورد “غبار جنسی” مون جویس در ادبیات پزشکی ذکر نشده است. تحقیقاتی که ما دریافتیم، از جمله یک بررسی سیستماتیک از سال 2010، نشان داد که شواهد محدودی وجود دارد که ماکا می تواند هر کاری را برای میل جنسی یا کیفیت نعوظ شما انجام دهد.

یوهیمبه

Yohimbe یک آلکالوئید است که از پوست درختان یوهیمبه آفریقای مرکزی به دست می‌آید و مانند اکثر مکمل‌های گیاهی اختلال نعوظ موجود در بازار، علم حمایت از اثربخشی آن به عنوان درمان اختلال نعوظ بسیار ناچیز است.

در یک مرور از هشت مطالعه، محققان دریافتند که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد یوهیمبه می‌تواند عملکرد نعوظ را در مردان هنگامی که به تنهایی یا همراه با مکمل‌های دیگر استفاده می‌شود، در مقابل دارونما بهبود بخشد. اما آنها به این نتیجه رسیدند که برای بهبود عملکرد جنسی، یوهیمبه باید با سایر درمان‌ها ترکیب شود.

در حالی که این مطالعه همچنین گفت که Yohimbe نسبتاً خوب تحمل می شود، نگرانی در مورد عوارض جانبی نامطلوب وجود دارد، زیرا این گیاه یک عنصر محبوب در مکمل های کاهش وزن و عضله سازی است.

جینسینگ

در حالی که جینسینگ برای اختلال نعوظ ممکن است یکی از قانع‌کننده‌ترین موارد را داشته باشد، تا جایی که به ما مربوط می‌شود هنوز کاملاً قابل اندازه‌گیری نیست. یک بررسی در سال 2021 به 9 مطالعه روی این گیاه آسیایی برای اختلال نعوظ نگاه کرد که نشان دهنده صدها بیمار بود، اما حتی پس از جمع آوری همه این داده ها، آنها به این نتیجه رسیدند که شواهدی مبنی بر درمان جینسینگ اختلال نعوظ در بهترین حالت “بی اهمیت” است.

در همین حال، بررسی سیستماتیک جینسنگ قرمز برای اختلال نعوظ از سال 2008 به این نتیجه رسید که مطالعات موجود امیدوارکننده بودند، اما مطالعات دقیق بسیار کمی وجود داشت که نمی‌توان اظهارات قطعی در مورد اینکه آیا این نوع جینسنگ کره‌ای بر اختلال نعوظ تأثیر دارد یا خیر.

جینکو

ما به سختی می‌توانستیم شواهد محکمی پیدا کنیم که نشان می‌دهد جینکو بیلوبا می‌تواند به شما کمک کند… اوم… سخت شوید. از بین همه مطالعات، مرتبط ترین آنها در واقع فقط مطالعه عصاره جینکو بیلوبا و اثرات آن بر اختلال عملکرد جنسی در زنان بود، که مسلماً چیزی نیست که شما اینجا هستید تا در مورد آن بدانید.

با این حال، حتی در آن مطالعه، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که در حالی که برخی از بهبودهای کوچک در عملکرد جنسی در زنانی که از عصاره جینکو استفاده می‌کردند، مشاهده شد، در زنانی که ابتدا به دنبال درمان جنسی بودند، پیشرفت‌های قابل‌توجهی وجود داشت – حتی زمانی که از دارونما استفاده می‌کردند بهترین عملکرد را داشتند.

جایگزینی برای گیاهان دارویی برای اختلال نعوظ

در حالی که گیاهان ممکن است گزینه ای آزمایش شده و تایید شده توسط FDA برای مدیریت علائم اختلال نعوظ نداشته باشند، خوشبختانه تعدادی گزینه دیگر وجود دارد که دهه ها تحقیق برای حمایت از اثربخشی آنها وجود دارد.

دارو معمولا شناخته شده ترین و ساده ترین گزینه است. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است برای شما مهارکننده های PDE5 مانند تادالافیل (عمومی برای سیالیس)، استندرا (یا ژنریک آن، آوانافیل) یا سیلدنافیل (عمومی برای ویاگرا) برای شما تجویز کند. این داروها جریان خون را در آلت تناسلی شما افزایش می دهند، بنابراین زمانی که شما برانگیخته می شوید، احتمال اینکه نعوظ داشته باشید و حفظ کنید، بیشتر است. آنها معمولاً به عنوان قرص تجویز می شوند، اما به لطف داروهای جویدنی اختلال نعوظ نعناع سخت Hims، گزینه های دیگری (و نفس تازه تر) دارید.

علاوه بر دارو، عملکرد جنسی و عملکرد جنسی ممکن است از دو گزینه درمانی طبیعی دیگر سود ببرند – صحبت کردن و مراقبت از خود.

NIH کاملاً واضح است که هم درمان و هم تغییر شیوه زندگی، درمان‌های مکمل مؤثری برای داروهای تجویزی هستند. آنها می توانند به بررسی عوامل خطر موجود برای اختلال نعوظ مانند سبک زندگی بی تحرک و رژیم غذایی نامناسب، و همچنین افسردگی و اضطراب (به ویژه نوع عملکرد) کمک کنند. اگر به دنبال جایگزینی برای دارو هستید، نوشیدن کمتر الکل، خوردن غذاهای سالم تر، دوری از قند و انجام تمرینات اختلال نعوظ همگی می توانند به اختلال نعوظ کمک کنند.

برای درمان اختلال نعوظ، ممکن است بخواهید و نیاز به بررسی گزینه های کل نگر داشته باشید – اما بر خلاف بسته ای از گیاهان خشک، درمان و تغییر شیوه زندگی آنهایی هستند که باید به آنها اعتماد کنید.

حکم در مورد گیاهان دارویی برای رفع اختلال نعوظ

با اختلال نعوظ، بسیاری از چیزها می تواند ناامید کننده باشد. سخت نگرفتن می تواند ناامید کننده باشد، و حتی اگر دارو یا یکی دیگر از درمان های اثبات شده اختلال نعوظ را پیدا کنید که برای شما مفید است، جذابیت قرص های جادویی و درمان های طبیعی می تواند وسوسه انگیز باشد.

تسلیم نشوید. در حالی که مکمل های اختلال نعوظ در زمینه فروش خوب هستند، اما در مورد شواهد چندان عالی نیستند. و این با این فرض است که شما به آنچه می‌خواستید می‌رسید – نمونه‌هایی از برخی مکمل‌های اختلال نعوظ وجود دارد که با داروهایی که قرار نبود حاوی آن‌ها باشند وجود دارد، و این تنها یکی از دلایلی است که داروهای اختلال نعوظ بدون نسخه خطرناک هستند.

اگر در مورد عدم توانایی در حفظ نعوظ استرس دارید، روش‌های مطمئن‌تر و آزمایش‌شده‌تری وجود دارد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از کلاهبرداری از مکمل های گیاهی اختلال نعوظ وجود دارد:

ـ تحقیق و تایید اطلاعات اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست باشد، به احتمال زیاد چیزی غیر ممکن است. مراقب هر چیزی باشید که با اجماع علمی و تحقیقات قوی پشتیبانی نمی شود.

ـ با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند به شما توصیه های صادقانه ای در مورد آنچه باید در بدن خود وارد کنید ارائه دهند و سعی نمی کنند سبک زندگی را به شما بفروشند.

ـ بدان که تنها نیستی حدود 30 میلیون مرد آمریکایی به اختلال نعوظ مبتلا هستند.

ـ خرید داروهای جایگزین آنلاین ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد زیرا اغلب به عنوان “طبیعی” معرفی می شود، اما ما به متخصصان پزشکی اعتماد داریم تا به ما بگویند چه چیزی ایمن و چه چیزی موثر است، نه کف جنگل.