یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان ایرانی!

دبیر جامعه اورولوژی ایران اعلام کرد که سرطان مثانه و کلیه از جمله بیماری‌های رایج در سیستم ادراری هستند و سیگار، تریاک و قلیان از مهمترین عوامل افزایش خطر ابتلا به این بیماری‌ها محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد که سرطان پروستات دومین نوع سرطان متداول در میان مردان ایرانی است و در صورت تشخیص و درمان به موقع، امکان درمان موفقیت‌آمیز وجود دارد. این تصریحات نشان‌دهنده تلاش‌های جدید در زمینه‌ی ارتقاء آگاهی و جلب توجه به سلامت مردان در ایران است.

دکتر محمد هادی رادفر به تأکید افزود که با مراجعه به پزشکان و تشخیص زودرس، بسیاری از تومورهای ادراری می‌توانند با استفاده از روش‌های اندوسکوپی و لاپاروسکوپی یا جراحی‌های کم تهاجمی مدیریت شوند. وی همچنین تأکید کرد که ایجاد فرهنگ سبک زندگی سالم، مراجعه به موقع به پزشک و افزایش آگاهی از اهمیت سلامت مردان، کلیدی در حفظ سلامت جامعه است.

دبیر جامعه اورولوژی ایران در ادامه به اهمیت مراقبت شهرداری‌ها از فرهنگسراها به عنوان بهترین مکان‌ها برای آگاه‌سازی جامعه در زمینه سلامت مردان اشاره کرد و تأکید داشت که افزایش همکاری و پشتیبانی از این مکان‌ها در طول هفته سلامت مردان، می‌تواند نقش موثری در ارتقاء سطح سلامت جامعه ایفا کند.

وی ادامه داد که زوج‌های نابارور با اصلاح سبک زندگی و بدون نیاز به مداخلات درمانی، می‌توانند در بیش از ۹۰ درصد موارد به پدر و مادر شدن دست پیدا کنند. این نکته به تاکید بر اهمیت مراقبت شهرداری‌ها از سلامت مردان و افزایش همکاری در جهت اطلاع‌رسانی و آموزش سلامت جامعه اشاره دارد.

در نهایت، دبیر جامعه اورولوژی ایران به اهمیت روز سلامت مردان در تقویت خانواده و جامعه اشاره کرد و تأکید کرد که مراقبت از سلامت مردان با مراجعه به پزشکان، انجام معاینات منظم و اصلاح سبک زندگی، اساسی‌ترین عامل در حفظ سلامت جامعه است. همچنین اعلام شد که هر ساله پنجشنبه اول اسفند به عنوان روز سلامت مردان در ایران گرامی‌داشته می‌شود.

جواب

Your email address will not be published.

8
شما نظر دهید

برنده انتخابات ریاست جمهوری کی خواهد بود؟