چگونه بفهمید موهایتان آسیب دیده است؟

ما معتقدیم که تردی برای سیب زمینی سرخ کرده بهتر است، نه مو، اما این دقیقا همان چیزی است که موهای آسیب دیده می توانند احساس کنند. و نگاه؟ احتمالاً انتهای شکسته، تیرگی و موخوره را خواهید دید.

در این مقاله، ما به چگونگی تشخیص اینکه آیا واقعاً موهای آسیب دیده دارید، از علائم گرفته تا علل ریشه ای می پردازیم. و مهمتر از همه، ما روال مراقبت از موی مناسب را برای بازگرداندن موهای آسیب دیده به شکوه قبلی خود، آمار، کشف خواهیم کرد.

چگونه بفهمید موهایتان آسیب دیده است؟

اگر به انتهای موهای خود خیره شده اید و فکر می کنید “موهای مرده چه شکلی هستند؟” یا “موهای آسیب دیده از گرما چگونه به نظر می رسند؟” شما در جای مناسب هستید

موهای فرسوده و شکسته برخی از نشانه های اصلی هستند، اما اگر در مورد ظاهر موهای آسیب دیده گیج شده اید، متوجه می شویم. گاهی اوقات، آسیب جزئی تر ممکن است مانند کمبود درخشندگی یا خشکی به نظر برسد، به این معنی که ممکن است کمتر مطمئن باشید که موهایتان واقعاً به شما کمک می کند.

اما چه موهای شما کدر یا شکسته باشد، در اینجا برخی از علائم آسیب مو وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

موهای وز شده
موهایی که به راحتی گره می خورند
انتهای موها در بالای موها تقسیم می شود
موی خشک
موهایی که به راحتی می شکند
موهایی که شکننده و شبیه کاه هستند

چطور موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

اکنون می دانید موهای آسیب دیده چگونه به نظر می رسند، اما ممکن است هنوز از خود بپرسید که چگونه دقیقاً آسیب را برطرف می کنید. ما تو را گرفتیم در زیر، اطلاعاتی در مورد همه چیز، از نحوه رسیدگی به موهایتان گرفته تا نحوه کنترل استرس خود پیدا خواهید کرد تا موهایتان دوباره شبیه یک باکره به نظر برسند (مانند مدونا).

از شامپو و نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید

موهای آسیب دیده به اندازه یک «مدل اینستاگرام» تشنه هستند. می‌توانید هیدراتاسیون را با شامپوها و نرم‌کننده‌های مرطوب‌کننده دوباره پر کنید – به دنبال فرمول‌هایی باشید که حاوی ترکیبات آب‌رسانی مانند روغن آرگان هستند که در این شامپو و نرم‌کننده حجم‌دهنده یافت می‌شود.

همچنین این زمان عالی برای داشتن یک لحظه مراقبت از خود و اضافه کردن ماسک هفتگی مو یا درمان حالت دهنده عمیقی است که می خواستید امتحان کنید. اگر موهایتان به راحتی گره می‌خورد، قبل از استفاده از یک شانه دندانه‌دار روی تارها، از نرم‌کننده استفاده کنید.

دوست دارید با تمام موهای طبیعی همراه شوید؟ یک مطالعه نشان داد استفاده منظم از روغن نارگیل که به نظر می رسد بهتر از روغن های دیگر به ساقه مو نفوذ می کند، می تواند به جلوگیری از شکستن مو کمک کند.

همچنین، اگر موهای شما خشک شده است، از شامپوهای پاک کننده عمیق یا شفاف کننده دوری کنید، که می تواند از تجمع محصول خلاص شود اما ممکن است روغن های زیادی را از موهای شما پاک کند. و در حالی که ما نیز به خوبی از حرکت بدون مدفوع آگاه هستیم، شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد شستن مکرر موهای شما می تواند منجر به آسیب شود.

فوق العاده ملایم باشید

وقتی تازه از حمام بیرون آمده اید، به شدت موهای خیس خود را با حوله می مالید؟ بله، ما به شما نیاز داریم که این پرخاشگری را در کلاس بوکس از بین ببرید – نه روی تارهای موهایتان. در عوض، سر خود را در یک حوله میکروفیبر بپیچید تا اصطکاک به حداقل برسد.

و در حالی که در آن هستید، لطفاً موها را در حالی که خیس هستند باز نکنید. چند دقیقه به موهای خود فرصت دهید تا در بسته بندی حوله خشک شوند و سپس به آرامی (کلمه کلیدی در اینجا “به آرامی” است) یک شانه دندانه پهن را از بین رشته ها جدا کنید تا گره ها باز شوند.

کاهش شدت گرما

فرقی نمی‌کند موهایتان را سشوار می‌کشید، یا با اتوی فر یا صاف به آن حالت می‌دهید، وقت آن است که دما را کاهش دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که حرارت زیاد می‌تواند به ساقه مو آسیب برساند، با یک مطالعه نشان داده شده است که سشوار بیشتر از خشک کردن طبیعی آسیب‌های سطحی ایجاد می‌کند.

ما دریافتیم که خشک کردن هوا برای همه مناسب نیست. اما اگر از طرفداران زمان ابزار هستید، سعی کنید از یک سشوار در فاصله تقریباً شش اینچی از ساقه مو استفاده کنید. همچنین قبل از خشک شدن روی یک محافظ حرارتی بپاشید تا از تارها در برابر گرمای سوزان محافظت شود.

شماره گیری گرما در مورد مستر سان نیز صدق می کند. بله، ما عاشق یک روز ساحلی خوب هستیم. اما درست همانطور که اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست آسیب برساند، آنها نیز می توانند با رشته های ما آسیب برسانند. شواهد نشان می دهد که محافظت از کوتیکول (خارجی ترین لایه مو) برای حفظ یکپارچگی ساقه مو بسیار مهم است. برای محافظت از موهای خود، هنگامی که آنها را به بیرون می زنید، روی محصولات مراقبت از مو با فیلترهای UV بپاشید.

رنگین کمان را بخور

یک رژیم غذایی سالم و متعادل کلید دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز برای موهای سالم است. به آن به عنوان پایه ای برای موهای قوی فکر کنید.

یک ماده مغذی اصلی برای موهای سالم بیوتین نام دارد. بسیاری از غذاها به طور طبیعی حاوی بیوتین هستند، بنابراین اگر رژیم غذایی متعادلی دارید که شامل غذاهایی مانند گوشت، ماهی، آجیل و دانه ها می شود، احتمالاً تحت پوشش قرار گرفته اید. اگر اهل غذا خوردن هستید و با شکستگی مو، نازک شدن مو یا ناخن های شکننده مواجه هستید، ممکن است علاقه مند به مصرف مکمل بیوتین باشید.

درمان های رشد مو را امتحان کنید

آسیب مو می تواند موها را مستعد شکستن کند و ظاهری نازک تر ایجاد کند. درمان های مختلف ریزش مو می تواند به رشد سالم تر جدید کمک کند. در اینجا تفکیک گزینه های مختلفی که می توانید امتحان کنید آمده است:
قطره ماینوکسیدیل: این محلول موضعی حاوی 2 درصد ماینوکسیدیل است. اعتقاد بر این است که ماینوکسیدیل یکی از مطالعه‌شده‌ترین و مؤثرترین درمان‌های ریزش مو، سرعت رفتن فولیکول‌های مو را به فاز آناژن یا رشد چرخه رشد مو افزایش می‌دهد. به نوبه خود، باعث رشد سریعتر و موثرتر مو می شود.

ماینوکسیدیل خوراکی: این قرص یک بار در روز با افزایش جریان خون در فولیکول های مو به شروع رشد مو کمک می کند. اگر شما فردی هستید که نمی خواهید روال آرایش مو خود را تغییر دهید، این ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. اما باید اشاره کنیم که ماینوکسیدیل خوراکی فقط برای زنانی که دچار ریزش مو هستند بدون برچسب تجویز می شود، به این معنی که مورد تایید FDA نیست.

اسپیرونولاکتون: مطالعات نشان داده اند که این قرص آنتی آندروژن یک بار در روز می تواند برای درمان ریزش موی زنان و تقویت رشد موهای جدید مفید باشد. اسپیرونولاکتون، یک داروی تجویزی، تولید آندروژن را مسدود می کند، که به نوبه خود میزان DHT (هورمونی که باعث می شود فولیکول های مو موهای نازک تر و ضعیف تری تولید کنند) در بدن شما کاهش می یابد.

جواب

Your email address will not be published.