پاکستان صدها افغانستانی را دستگیر کرد؛ ایران خواستار بازگشت «عزت‌مندانه» آنها شد

همزمان با اینکه اعلام شد سفارت افغانستان در دهلی‌نو، پایتخت هند به دلیل عدم دریافت حمایت‌های لازم از سوی هند و کمبود پرسنل و منابع، فعالیت خود را از اول اکتبر متوقف کرده است؛ مهاجران غیرقانونی افغانستانی در کشورهای مختلف از جمله پاکستان و ایران با چالش‌هایی رو برو هستند.

سفارت افغانستان در دهلی‌نو در بیانیه‌ای مورخ ۳۰ سپتامبر اعلام کرد که به دلیل برآورده نشدن انتظارات در تامین منافع افغانستان این سفارتخانه را از اول اکتبر تعطیل کرده است. در این بیانیه‌ آمده است که «با توجه به این شرایط، با تأسف عمیق تصمیم دشواری را اتخاذ کردیم که تمامی عملیات‌های این نمایندگی به استثنای خدمات اضطراری کنسولی به شهروندان افغانستان را تا زمان انتقال سرپرستی این سفارتخانه به کشور میزبان تعطیل می‌کنیم.»

هند دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و پس از استیلای طالبان در سال ۲۰۲۱، سفارت خود را در کابل بست، اما با این وجود دهلی‌نو به سفیر و کارکنان اعزامی دولت اشرف غنی، رئیس‌جمهور مخلوع افغانستان اجازه داده بود تا همچنان به امور تجاری و صدور ویزا رسیدگی کنند.

به نقل از سه مقام سفارتخانه افغانستان در دهلی‌نو‌گزارش داد که پس از خروج سفیر و دیگر دیپلمات های ارشد افغانستانی از هند و اعلام پناهندگی آن‌ها به کشورهای اروپایی و ایالات متحده، فعالیت‌های سفارت افغانستان در هند هم به حالت تعلیق درآمد.

https://8barg.com/?p=18446

جواب

Your email address will not be published.