نتیجه یک تحقیق؛ ارتباط فشار خون بالا در زوجین

یک تحقیق انجام شده بر روی شهروندانی از چندین کشور جهان نشان می‌دهد که اگر شما به عنوان یک فرد دگرجنس‌گرا مبتلا به فشار خون باشید، احتمال خوبی وجود دارد که شریک زندگی‌تان نیز دچار فشار خون بالا باشد.

تاثیر تلفن همراه بر روابط زناشویی: علاقمندی به کار با گوشی به جای رابطه جنسی!

این تحقیق در ایالات متحده، انگلستان، چین و هند انجام شده و نشان می‌دهد که در ۲۰ تا ۴۷ درصد از زوج‌های متاهل یا شریک زندگی که در یک خانه با هم زندگی می‌کنند و میانسال یا مسن‌تر بودند، هر دو طرف فشار خون بالا داشته‌اند.

چیهوا لی، محقق پست‌دکترا در دانشگاه میشیگان ایالات متحده، اظهار داشته است: «بسیاری از مردم می‌دانند که فشار خون بالا در میانسالان و افراد مسن شایع است، با این حال ما با شگفتی متوجه شدیم که در میان بسیاری از زوج‌های مسن در ایالات متحده، بریتانیا، چین و هند، زن و شوهر هر دو فشار خون بالا داشتند.»

برای این تحقیق، ۳۹۸۹ زوج آمریکایی، ۱۰۸۶ زوج انگلیسی، ۶۵۱۴ زوج چینی و ۲۲۳۸۹ زوج هندی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که شیوع فشار خون بالا در ایالات متحده و بریتانیا بیشتر از چین و هند است.

محدودیت‌های این مطالعه شامل تک اندازه‌گیری فشار خون برای شرکت‌کنندگان و محدودیت در بررسی زوج‌های دگرجنس‌گرا بود. به همین دلیل نویسندگان پژوهش تأکید کرده‌اند که نتایج ممکن است در درمان‌های مشترک فشار خون بالا در زوجین تأثیرگذار باشد.