ناتوانی جنسی، هدیه آلودگی هوا برای مردان

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آلودگی هوا و مواد شیمیایی تأثیر زیادی بر باروری مردان، اندازه آلت تناسلی آنان، و افزایش احتمال انقراض نسل انسان دارند.

مواد غذایی سالم برای زمستان

تازه‌ترین تحقیقات علمی نشان می‌دهد که آلودگی هوا و مواد شیمیایی باعث کاهش اندازه آلت تناسلی مردان می‌شوند. گروهی از اپیدمولوژیست‌ها و متخصصان علوم طبیعی به تازگی یک کتاب با نام “Counts Down” منتشر کرده‌اند که در آن به تحلیل ارتباط بین مواد شیمیایی و آلودگی هوا با طول آلت تناسلی مردان پرداخته‌اند. بر اساس این تحقیقات، دنیای مدرن در حال تغییر قابل توجه در دستگاه تولید مثل انسان‌ها است و می‌تواند به طور مستقیم آینده نسل انسان را تحت تأثیر قرار دهد.

آلودگی هوا چگونه بر اندازه آلت تناسلی مردان تأثیر می‌گذارد؟ این کتاب به تفصیل به تحلیل رابطه بین آلودگی هوا و مواد شیمیایی با اختلالات نعوظ و کاهش باروری در مردان یا تولد نوزادان با آلت‌های کوچکتر می‌پردازد. هرچند در نگاه اول این ادعا ممکن است خنده‌دار به نظر برسد، اما کتاب جدیترین نگرانی‌ها را در مورد آینده نسل انسان و احتمال تهدید آن توسط آلودگی هوا مطرح می‌کند.

نویسنده کتاب، دکتر شانا سوان، معتقد است که فتالات‌ها، مواد شیمیایی گسترده در صنعت تولید محصولات پلاستیکی، عامل اصلی این اختلالات هستند و بر روی ترشح هورمون اندورسین تأثیر می‌گذارند. این مواد شیمیایی مسئولیت افزایش انعطاف‌پذیری و خواص کشسانی مواد پلاستیکی را بر عهده دارند و در محصولات متنوعی مانند اسباب بازی‌ها، بسته‌بندی‌های غذایی، شوینده‌ها، لوازم آرایشی و سایر محصولات پلاستیکی به کار می‌روند. دکتر سوان بر این باور است که این مواد می‌توانند به‌طور گسترده به سلامت، تکامل، و حتی تولید مثل انسان‌ها آسیب برسانند.

نویسنده به این نکته اشاره می‌کند که نوزادان امروزی از مواد شیمیایی آلوده در طول دوره بارداری مادران خود تأثیر می‌پذیرند. این مسائل به همراه فاکتورهای دیگری همچون آلودگی هوا می‌توانند باعث کاهش باروری و کم‌شدن اندازه آلت تناسلی مردان شوند. تحقیقات همچنان در حال انجام است و این موضوع اهمیت بیشتری جهت تحقیقات ویژه دارد.

کاهش در تعداد اسپرم‌ها، به عنوان یک پیامد ناشی از آلودگی هوا و مواد شیمیایی، اخیراً به مردان هدیه داده شده است!

تحقیقات جدید دکتر سوان و همکارانش، که در نتیجه آن کتاب “Counts Down” به نور آمد، به بررسی اثرات بر افزایش کیفیت و تعداد اسپرم مردان در چهل سال گذشته پرداخته است. پس از اجرای بیش از ۱۸۵ تحقیق مختلف و بررسی بیش از ۴۵ هزار مرد سالم، این تیم تحقیقاتی به نتیجه رسیده که در کشورهای غربی، نرخ باروری انسان‌ها از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۱ با یک کاهش ۵۹ درصدی همراه بوده است.

هرچند این اظهارنظر مشوقی برای افراد می‌باشد، اما باید به یک تحول مثبت نیز توجه کرد؛ به ویژه با تأسیس آژانس محیط زیست اروپا. از آن زمان که این آژانس تأسیس شده است، اروپایی‌ها ۴۱ درصد کمتر از دهه گذشته در معرض آلودگی هوا قرار گرفته‌اند. این تحولات مثبت می‌تواند به افزایش متوسط عمر اروپایی‌ها تا نزدیک به ۹ ماه نسبت به سال‌های گذشته منجر شود.

این پیشرفت‌ها نتیجه تصمیمات جدی جامعه و تصمیمات مسئولان کشورهای اروپایی در جهت کاهش تولید آلاینده‌ها و حفاظت از محیط زیست است. این نوع اقدامات ممکن است بهبود چشم‌انداز بشر به آینده جهان و محیط زیست را تا حدی تضمین کند.

 

جواب

Your email address will not be published.

8
شما نظر دهید

برنده انتخابات ریاست جمهوری کی خواهد بود؟