معرفی 8 فیلم‌ برتر عاشقانه غم‌انگیز

مطالعات نشان داده است که گریه کردن با ترشح اندروفین در مغز می تواند استرس را کاهش دهد و به انسان کمک می کند تا با موقعیت های سخت کنار بیاید؛ و چه راهی بهتر از نمایش یک فیلم عاشقانه غمگین می تواند شما را به گریه وادارد؟

زمانی که با تماشای یک فیلم غمگین احساساتی می شوید و اشک می ریزید، بدن به طور طبیعی مواد شیمیایی ضد استرس آزاد می کند و همین اتفاق احیاء آرامش درون و سلامت جسمی شما را به همراه خواهد داشت.

در ادامه با معرفی بهترین فیلم های عاشقانه غم انگیز جهان با ما همراه باشید:

1- دفترچه خاطرات 2004 – The Notebook

کارگردان: نیک کاساوتیس

بازیگران: رایان گاسلینگ، ریچل مک‌آدامز، جیمز گارنر، جنا رولندز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8 از 10

کشور و زبان: ایالات متحده، انگلیسی

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: الی که به همراه والدینش برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهر کوچکی رفته است، با نوآ آشنا و عاشق یکدیگر می شوند. اما مادر الی به این عشق بها نمی دهد و سعی در قطع کردن ارتباط آنها دارد.

پس از پایان تعطیلات تابستانی و بازگشت الی به شهر، نوآ شروع به فرستادن نامه به او می‌کند اما با جلوگیری مادر الی از رسیدن نامه‌های نوآ به او، کم‌کم خاطره عشق آن دو کمرنگ می‌شود. نوا با ورود امریکا به جنگ جهانی دوم داوطلبانه به جنگ می رود و الی نیز به پرستاری از سربازان می پردازد.

چند روز مانده به ازدواج الی با یک فرد دیگر عکسی از نوا در روزنامه می‌بیند و به دیدن او می رود. الی متوجه می‌شود نوا در تمام این سال‌ها عاشق او مانده‌است. دفترچه خاطرات یکی از غم انگیزترین فیلم های عاشقانه است که حسابی اشکتان را در می آورد.

2- بخت پریشان 2014 – The Fault in Our Stars

کارگردان: جاش بون

بازیگران: شیلین وودلی، انسل الگورت، لورا درن، سام ترمل

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7. از 10

کشور و زبان: ایالات متحده، انگلیسی

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: این فیلم درباره زندگی دختری به نام هزل است که درگیر بیماری لاعلاج سرطان شده است. اگرچه دارویی جدید با تأثیر معجزه‌آسایی چند سال دیگر را به زندگی او هدیه کرده‌است.

اما با ورود ناگهانی آگوستوس واترز به گروه حمایت از کودکان سرطانی پیچش داستانی بزرگی رخ می‌دهد و داستان زندگی هزل وارد فصل جدیدی می‌شود. این فیلم یکی دیگر از فیلم های غم انگیز است که قلب هر بیننده ای را به درد می آورد.

3- من پیش از تو 2016 – Me Before You

کارگردان: تئا شاروک

بازیگران: امیلیا کلارک، سم کلفلین، جانت مک‌تیر، چارلز دنس

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4 از 10

کشور و زبان: امریکا، انگلیسی

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: این فیلم زندگی دختری به نام لوسیا کلارک را روایت می کند که به دلیل اخراج از یک کافه باید شغل جدیدی پیدا کند. او در نهایت قبول می کند که از یک فرد فلج به نام ویل ترینر مراقبت کند. ویل ترینر که در اثر یک حادثه فلج شده است، با لوسیا بدرفتاری می کند و رفتار بسیار سردی با او دارد.

ویل که عاشق هیجان است، اکنون توانایی انجام هیچ کاری را ندارد. در نهایت لوسیا فرشته نجاتی می شود تا ویل را از پوچی برهاند. این فیلم با دو شخصیت اصلی خود قصه‌ای می‌آفریند که در خاطره‌ها می‌ماند.

4- جاده انقلابی 2008 – Revolutionary Road

کارگردان: سم مندس

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، مایکل شنون، کاترین هان

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3 از 10

کشور و زبان: امریکا، انگلیسی

ژانر: درام، رمانتیک

خلاصه داستان: این فیلم روایتگر زندگی یک زوج خوشبخت در دهه 50 میلادی است که تصمیم می گیرند برای رهایی از روزمرگی و تکراری که زندگیشان به آن دچار شده است، به پاریس بروند و روح تازه ای به زندگیشان بدمند.

زن که هر روز بیشتر در حس پوچی و افسردگی فرومی‌رود، ناگهان متوجه می‌شود که ناخواسته برای سومین بار باردار شده‌است و تنها راه چاره را سقط جنین خود و فرار از این زندگی می‌بیند. اما زندگی خواب دیگری برای او دیده‌است. جاده انقلابی جایگاه خوبی در لیست غم انگیزترین فیلمهای دنیا بدست آورده است.

5- تایتانیک 1997 – Titanic

کارگردان: جیمز کامرون

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین، کتی بیتس

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9 از 10

کشور و زبان: امریکا، انگلیسی

ژانر: درام، رمانتیک

خلاصه داستان: رز دختر جوانی از یک خانواده ثروتمند است که به اجبار خانواده اش، برای ازدواج راهی امریکا می شود. به دلیل نارضایتی رز اقدام به خودکشی می کند و جوانی به نام جک جان او را نجات می دهد. در این بین رز و جک شیفته ی یکدیگر می شوند. اما روزگار برای آنها خواب خوشی ندیده است و … پایان این فیلم آنقدر غمگین است که قلب هر بیننده ای را به درد می آورد.

6- پنج فوت فاصله 2019- Five Feet Apart

کارگردان: جاستین بالدونی

بازیگران: کول میچل اسپراوس، هالی لو ریچاردسون

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2 از 10

کشور و زبان: امریکا، انگلیسی

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: پنج فوت فاصله فیلمی عاشقانه درباره دختر و پسری است که از کودکی دچار بیماری ریوی بوده اند و در مدتی که در بیمارستان بستری هستند، به یکدیگر علاقمند می شوند. آنها باید به دلیل بیماری همیشه 5 قدم از یکدیگر فاصله بگیرند. این داستان واقعا خاص و بسیار متفاوت با دیگر درام‌های امروزی است که حول محور دو شخص با بیماری‌هایی خاص روایت می‌شود.

7- عهد 2012 – The Vow

کارگردان: مایکل ساکسی

بازیگران: ریچل مک‌آدامز، چنینگ تیتوم، سام نیل و اسکات اسپیدمن

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8 از 10

کشور و زبان: امریکا، انگلیسی

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: پِیج و لئو زوج جوانی هستند که در نهایت عشق و علاقه با یکدیگر ازدواج کرده اند. آنها بهترین لحظات عمرشان را در کنار یکدیگر سپری می کنند و به نظر می رسد هیچ چیز نمی تواند آنها را از یکدیگر جدا کند. اما یک تصادف شدید موجب به کما رفتن پِیج می شود. او پس از مدتی به هوش می آید، اما حافظه خود را از دست داده است. این فیلم وفاداری را به طرز غم انگیزی معنا می کند.

8- الان خوبه 2012 – Now Is Good

کارگردان: ol parker

بازیگران: داکوتا فانینگ، جرمی ایروین، پدی کانسیدنه و اولیویا ویلیامز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7 از 10

کشور و زبان: بریتانیا، انگلیسی

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: تسا دختری است که به دلیل ابتلا به بیماری سرطان، در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ است. پدر و مادر او از یکدیگر جدا شده اند و تسا با پدرش زندگی می کند.

او فهرستی از کارهایی که مایل است در روزهای آخر زندگی انجام دهد برای خود درست کرده‌است؛ از جمله عشق‌ورزی و ایجاد یک رابطهٔ عاشقانه آرامش بخش. الان خوبه بخوبی شما را با خود همراه می کند و احساساتتان را بر می انگیزد.

منبع: راهنماتو

https://8barg.com/?p=15583

جواب

Your email address will not be published.