مؤسس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان راهی زندان شد!

دادگاهی در سیاتل آمریکا چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس به‌عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان را به جرم پولشویی ۴.۳ میلیارد دلار جریمه کرد. این حکم روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت صادر شد.

ژائو در ماه آذر ماه سال گذشته به جرم خود اعتراف کرده بود و از مدیرعاملی بایننس کناره گیری کرده بود. او همچنین به عدم اجرای برنامه موثر مبارزه با پولشویی در این صرافی اقرار کرده بود.

تحقیقات نشان داده است که بایننس در فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی، انتقال پول بدون مجوز و نقض تحریم‌های آمریکا دست داشته است. مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که این صرافی بیش از ۱۰۰ هزار تراکنش مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی و بیش از ۱.۵ میلیون تراکنش ارز مجازی که تحریم‌های آمریکا را نقض کرده بودند، انجام داده است.

ضربه بزرگ آمریکا به صنعت ارزهای دیجیتال

بایننس که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده بود، به سرعت به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان تبدیل شد و ثروت هنگفتی را برای ژائو به ارمغان آورد. ثروت او در حال حاضر بیش از ۲۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این جریمه سنگین‌ترین مجازاتی است که تاکنون برای یک شرکت ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است. بایننس باید ۳.۴ میلیارد دلار به وزارت خزانه‌داری و ۹۶۸ میلیون دلار به اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا پرداخت کند. ژائو نیز به طور جداگانه ۵۰ میلیون دلار جریمه شده است.

این حکم ضربه بزرگی به بایننس و صنعت ارزهای دیجیتال است. هنوز مشخص نیست که این شرکت چگونه این جریمه سنگین را پرداخت خواهد کرد و چه تاثیری بر آینده آن خواهد داشت.

https://8barg.com/?p=31808

جواب

Your email address will not be published.