زنان نسبت به مردان خواب بیشتری نیاز دارند!

به گفته دکتر پاتریک فلین، کارشناس هورمونی و متخصص سلامت، نیاز به خواب برای زنان به مقدار بیشتری نسبت به مردان است و این نیاز بر اساس نوسانات هورمونی میان دو جنس متفاوت است.

در یک پست اخیر در اینستاگرام با ۳۲۴ هزار دنبال‌کننده، دکتر فلین بیان کرده است که زنان به ۸ الی ۱۰ ساعت خواب نیاز دارند، در حالی که تنها ۷ تا ۸ ساعت خواب برای مردان کافی است.

توصیه‌های راهنمای انجمن پزشکی خواب آمریکا حداقل ۷ ساعت خواب در شب برای بزرگسالان ۱۸ تا ۶۰ سال را پیشنهاد می‌دهد. اما طبق اصول علمی، زنان احتمالاً به مقدار بیشتری از خواب نسبت به مردان نیاز دارند. مطالعات نشان می‌دهد که زنان به طور متوسط حدود ۱۱ دقیقه بیشتر از مردان می‌خوابند.

این تفاوت در نیاز به خواب به دلیل مسئولیت‌های شغلی و خانوادگی است که بر زنان تحمیل می‌شود. زنان بیشتر از مردان به انجام فعالیت‌های بدون دستمزد و مسئولیت‌های خانه اختصاص می‌دهند و برای رسیدگی به اعضای خانواده از خواب بیدار می‌شوند، که این ممکن است به مختل کردن خواب زنان و افزایش نیاز به استراحت منجر شود.

همچنین، یک مطالعه انجام شده در دانشگاه لافبورو نشان داده است که زنان به طور متوسط حداقل ۲۰ دقیقه بیشتر از مردان به خواب نیاز دارند، زیرا مغز آن‌ها به دلیل انجام چند کار همزمان، فعالیت بیشتری دارد. این تحقیق همچنین نشان داده است که افزایش سطح هورمون جنسی پروژسترون در دوره پایانی سیکل ماهیانه باعث اثر آرام‌بخش در زنان می‌شود و نیاز به خواب بیشتری را در این دوره افزایش می‌دهد.

در کل، این تفاوت‌ها در نیاز به خواب بین زنان و مردان ناشی از عوامل فیزیولوژیک و اجتماعی است که باید در ارزیابی نیازهای خواب هر فرد مد نظر قرار گیرد.

جواب

Your email address will not be published.

8
شما نظر دهید

برنده انتخابات ریاست جمهوری کی خواهد بود؟