رونمایی از نسخه جدید خودرو «بنتلی بنتایگا»

کمپانی بنتلی نسخه جدیدی از تنها محصول شاسی بلند خود یعنی بنتایگا را معرفی کرده است. این نسخه با نام ایپکس ادیشن تمرکز خاصی روی قدرت، امنیت و کاهش آلایندگی دارد. در ادامه با معرفی ویژگی‌های این خودرو همراه ما باشید.

بنتلی بنتایگا ایپکس ادیشن، سریع و چابک

بنتلی بنتایگا Apex Edition بر اساس بنتایگا S ساخته شده و روی پرفورمنس تمرکز دارد. ایپکس ادیشن که پویاترین بنتایگای تاریخ توصیف شده است، روی رینگ‌های کربنی ۲۲ اینچی مولینر قرار گرفته که با همکاری بوچی ساخته شده‌اند. این رینگ‌ها مستحکم‌تر از نمونه‌های معمولی هستند و در عین حال وزن غیر فنر سوار را تا ۲۴ کیلوگرم کاهش می‌دهند.

به‌گفته بنتلی، این کاهش وزن مزیت‌هایی مثل افزایش چابکی، کاهش ساییدگی لاستیک‌ها و بهبود عملکرد ترمزها را به‌دنبال دارد. علاوه بر این، بنتایگا ایپکس ادیشن به سیستم ترمزهای کربن سرامیکی هم مجهز شده است که بیش از ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن را به‌دنبال دارند. همچنین با توجه به طراحی اسپرت این نسخه، بنتلی یک سیستم اگزوز اسپرت جریان بالا را هم برای آن در نظر گرفته است.

زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو قبلی قرار گرفته است که مانند قبل ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به‌لطف این نیرو، بنتایگا ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

بنتلی شش تم طراحی بیرونی مختلف را برای ایپکس ادیشن در نظر گرفته است که همگی یک نوار مسابقه‌ای سراسری دارند که از روی کاپوت شروع شده و تا انتهای سقف ادامه پیدا می‌کند. این برای اولین بار است که چنین نواری برای بنتایگا ارائه می‌شود و چنین طرحی برای یک شاسی‌بلند لوکس می‌تواند بحث‌برانگیز باشد. نسخه ایپکس ادیشن با همین طراحی بیرونی برای بنتلی کانتیننتال هم قابل سفارش خواهد بود.

بنتایگا ایپکس ادیشن از مجموعه‌ای از قطعات فیبر کربنی بیرونی مثل اسپویلر، قاب آینه‌های جانبی و نشان‌های روی ستون D هم بهره می‌برد. در همین حال، خریداران در داخل کابین نیز از تریم فیبر کربنی، دوخت ویژه صندلی‌ها و پارکابی‌های ایپکس ادیشن بهره‌مند خواهند شد. از این نسخه ویژه تنها ۲۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

https://8barg.com/?p=31941

جواب

Your email address will not be published.