در دوران قاعدگی چه چیزهایی بنوشیم؟

تغذیه مناسب در دوران پریود اهمیت بسیار ویژهای دارد. یک رژیم غذایی مناسب میتواند تا حد زیادی مشکلات ناشی از این تغییرات هورمونی را تسکین یا کاهش دهد. برای کاهش دردهای قاعدگی، بهتر است در این دوران غذاهای سالم و طبیعی بخورید. به جای استفاده از غذاهای شور و تند، از میوه و سبزیجات بیشتری در این دوران استفاده کنید. علاوه بر تغذیه، توجه به بهداشت قاعدگی در این دوران هم اهمیت زیادی دارد. در کنار تمام سختی های دوران قاعدگی، تغییرات خلق و خو و دردهای شکمی را با داشتن یک رژیم غذایی مناسب میتوان سپری کرد.

در این نوشتار، نوشیدنی های مناسب در زمان پریود را فهرست کرده ایم.
آب:
در دوران قاعدگی بدن از ترس اینکه آب کافی به آن نرسد در خود آب جمع می کند. بنابراین مصرف آب در این دوران سبب میشود که بدن نیز آبی که در خود جمع کرده رها کند و التهاب کاهش یابد.
چای سیاه
چای سیاه از بهترین درمانها برای رفع درد و گرفتگی دوران قاعدگی است. علاوه بر این، در رفع گرفتگیها و دردهای ناشی از ورزش نیز بسیار مؤثرند.
چای سبز
چایسبز یک ماده ادرارآور است و مانع ذخیره آب زیاد در بدن می شود. به همین دلیل چای سبز مانع ورم شده و از نفخ و گرفتگی که از علائم قاعدگی هستند می شود.
حاوی مقدار زیادی کتچین است که جریان خون را افزایش داده، ورم را کاهش می دهد و در نتیجه درد را آرام می سازد.
چای نعنا
چای نعناع یکی از بهترین دمنوشهای آرامشبخش برای این دوران است. مصرف آن باعث آرامش اعصاب خانمها در دوران قاعدگی خواهد شد. همچنین در راستای آرامش روحی بیشتر، تحمل درد جسمی نیز تسهیل میشود. چای نعناع به بهبود مشکلات گوارشی و کاهش درد ناحیه شکم نیز کمک میکند.
آب پرتقال
پرتقال برای کاهش علائم قاعدگی بسیار مناسب است زیرا حاوی ویتامین D و کلسیم می باشد که می تواند اضطراب و افسردگی را از بین ببرد. پرتقال ها همچنین فیبر بالایی دارند و می توانند مشکلات گوارشی را برطرف کنند.

چای بابونه
چای بابونه یکی از موثرترین موادغذایی برای دوران عادت ماهانه است. این دمنوش، علاوهبر آرامش اعصاب، رحم را تسکین داده و انقاباضات آن را تا حد زیادی کاهی میدهد.

https://8barg.com/?p=318

جواب

Your email address will not be published.