درآمد سالانه OpenAI به 1.6 میلیارد دلار رسید

بر اساس گزارش رویترز، درآمد سالانه‌ی OpenAI به دلیل محبوبیت چشمگیر هوش مصنوعی ChatGPT از 1.3 میلیارد دلار که در اواسط اکتبر (مهر و آبان) گزارش شده بود، به بیش از 1.6 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

ChatGPT در اوایل سال ۲۰۲۲ (سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) پا به میدان گذاشت و موج عجیبی از محبوبیت را برای دنیای هوش مصنوعی به ارمغان آورد؛ در این حال OpenAI فرصت را غنیمت شمرد تا نهایت استفاده را از این محبوبیت ببرد.

افزون بر OpenAI شرکت‌های دیگری نیز از این قضیه به نفع خود استفاده کردند. یکی از این شرکت‌ها مایکروسافت بود که مدل هوش مصنوعی GPT-4 را به بسیاری از محصولات خود مانند آفیس و ویندوز اضافه کرد.

انویدیا یکی دیگر از شرکت‌هایی بود که توانست از مزیت‌های هوش مصنوعی سود ببرد و از رقبای خود پیشی بگیرد. این شرکت با تولید پردازنده‌ گرافیکی مورد نیاز برای پردازش‌های هوش مصنوعی، ارزش بازار خود را نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داده است.

این شرکت در پی اخراج سم آلتمن، مدیر عامل، سال بسیار پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت. حدودا یک ماه پیش بود که این شرکت اعلام کرد سم آلتمن به‌دلیل صادق‌نبودن با اعضای هیئت‌مدیره، اخراج شده است. این اتفاق شوک بزرگی را به طرفداران OpenAI و دنبال‌کنندگان هوش مصنوعی وارد کرد. سم آلتمن پس از حواشی بسیار، بار دیگر رهبری این شرکت هوش مصنوعی را بر عهده گرفت.

به ادعای منابع آگاه، استارتاپ OpenAI درحال مذاکره با سرمایه گذاران احتمالی است تا با فروش سهام خود، به ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری دست پیدا کند.

https://8barg.com/?p=23396

جواب

Your email address will not be published.