تغییرات غیرطبیعی در دوران پریود: باید به پزشک مراجعه کنید!

ژنتیک و ویژگی‌های بدنی هر فرد می‌توانند باعث تفاوت در طول روزهای پریود، نوع خونریزی و درد شوند. با این حال، گاهی اوقات الگوی قاعدگی نسبت به گذشته تغییر ممکن است که نیاز به بررسی دقیق دارد. در این مواقع، مراجعه به پزشک، به‌خصوص پزشک زنان، ضروری است تا هر گونه مشکل موجود شناسایی و اقدامات لازم برای درمان آن انجام شود.

زمانی که پریود ناطبیعی است:

درد بسیار زیاد:

وقتی درد شما به حدی زیاد است که تحمل آن دشوار می‌شود و یا اینکه مصرف مسکن‌ها هم باز هم درد را کاهش نمی‌دهد و شدت درد ناگهانی افزایش یافته است، باید حتماً مورد بررسی قرار گیرد.

لخته‌های بزرگ خون:

دفع لخته‌های خون در دوران پریود معمولی است، اما اگر اندازه لخته‌ها از اندازه یک سکه بزرگتر باشد، نیاز به ارزیابی توسط پزشک دارد.

خونریزی شدید:

خونریزی در ابتدای دوره قاعدگی با شدت شروع می‌شود و سپس کمتر می‌شود. اگر در 2-3 روز ابتدایی، شاهد خونریزی شدیدتر باشید که با گذشت زمان کاهش نمی‌یابد و یا نوع خونریزی متفاوت از گذشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

التهابات و انقباضات متعدد:

وجود انقباضات و التهابات متعدد در طول دوره پریود می‌تواند ناطبیعی باشد. اما اگر این مشکل به صورت مرتب تکرار شود، نیاز به معاینه بیشتر دارد.

لکه‌های بین دوره‌ها:

در صورت دچار شدن به لکه‌های خونی بین دوره‌های پریود، حتی اگر مقدار آن کم باشد، باید این مسأله را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید.