با تمیزترین شهرهای جهان آشنا شوید!

همه ما می خواهیم در شهری تمیز و بدون آلودگی زندگی کنیم. عوامل مختلفی می توانند دست به دست هم دهند تا این اتفاق بیفتد. شهرهای پاک دارای حکمرانی قوی و مجموعه ای از برنامه های کلیدی دولت هستند. مطمئنا زندگی در شهرهای پاک مزایای زیادی برای شما خواهد داشت که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

اهمیت نظافت در شهرها

محیط آلوده هیچ شهروندی را خوشحال نمی کند. زیرا مردم ذاتاً تمایل زیادی به پاکیزگی دارند. این باعث شده همه ما شبانه روز برای نگهداری وسایل، خانه، ماشین و غیره تلاش کنیم. تمیز. سوالی که مطرح می شود این است که با وجود چنین روندهایی چگونه می توان در شهری کثیف و آلوده زندگی کرد. در حال حاضر اکثر کشورهای جهان برای پاکیزه نگه داشتن شهرهای خود گام های موثری برداشته اند و برخی نیز موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند.

استفاده از مبلمان استاندارد شهری، جمع آوری زباله، تمیز نگه داشتن خیابان ها و غیره. از جمله اقدامات بسیار مهمی است که می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر نظافت شهرها داشته باشد. پاکیزگی یک شهر مزایای بسیاری دارد که به طور خلاصه تقویت گردشگری، بهبود سلامت جامعه، حفظ و حراست از محیط زیست، جذب شرکت های بین المللی و کسب فرصت های شغلی مناسب تر است. هر یک از این مزایا می تواند به رشد و توسعه یک شهر کمک شایانی کند.

تمیزترین شهرهای جهان

در این قسمت از مقاله خود قصد داریم نگاهی به ۱۰ شهر تمیز دنیا داشته باشیم و اطلاعات مفیدی را در مورد آنها به شما عزیزان برسانیم و بتوانیم با شناخت این شهرها، ایده های جالب برای زیباسازی شهرکسب کنیم. تمیزترین شهرهای جهان به شرح زیر است:

هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که توانسته در پاکیزه نگه داشتن شهر و حفظ محیط زیست به موفقیت های زیادی دست یابد. این شهر با هدف کاهش ۸۰ درصدی تولید دی اکسید کربن یکی از تمیزترین شهرهای جهان است که مهاجران زیادی را به خود جذب می کند.

کپنهاگ

اگر با شهر کپنهاگ آشنایی داشته باشید، می دانید که این شهر پایتخت دانمارک است. این شهر همچنین دارای شاخص های لازم برای دریافت عنوان پاک ترین شهر جهان است و دلیل این امر را می توان در رعایت استانداردهای زیست محیطی دانست. در سال ۲۰۱۴ کپنهاگ موفق شد در بین شهرهای سبز و پاک مقام اول را به خود اختصاص دهد. تاکنون سرمایه گذاری های قابل توجهی در کیفیت آب و سیستم فاضلاب این شهر انجام شده است تا بتوان از چنین سیستمی در محیط هایی مانند استخرها استفاده مجدد کرد.

شیکاگو

شیکاگو با ۲.۷ میلیون نفر جمعیت سومین شهر بزرگ آمریکاست. تصمیمات و تمهیدات مسئولان این شهر باعث شده تا شیکاگو به خوبی با مشکلات زیست محیطی مبارزه کند و در لیست شهرهای پاک جهان قرار گیرد. در این شهر می توان ۱۸۶ هزار متر مربع فضای سبز را مشاهده کرد که همه اینها در کنار هم می توانند اثرات بسیار مثبتی در کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا داشته باشند. علاوه بر این موارد، مردم ساکن در این شهر نیز با کاهش استفاده از وسایل نقلیه عمومی توانسته اند شرایط بهتری را برای محیطی پاک فراهم کنند. استفاده از وسایلی مانند سطل زباله شهری، مبلمان، روشنایی و فضای سبز می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

هونولولو

هونولولو شهری در هاوایی با ۳۴۰۰۰۰ نفر جمعیت است. این شهر از سرزمین اصلی کالیفرنیا دور است و این باعث می شود که به عنوان یکی از ۱۰ شهر تمیز جهان شناخته شود. از دیگر عوامل موثر در این امر می توان به سیاست های زیست محیطی، هزینه های بالا و برنامه ریزی منحصر به فرد دولت اشاره کرد که هونولولو را به چنین جایگاهی رسانده است. تجهیز پارک ها و ایجاد فضای سبز مناسب نیز در این مشکل تاثیر بسزایی دارد.

هلسینکی، فنلاند

این شهر بزرگ‌ترین شهر و پایتخت فنلاند است که فعالیت‌های انسانی آن نامش را در فهرست پاک‌ترین شهرهای جهان قرار داده است. در این شهر می‌توانید سیستم‌های الکتریکی پیشرفته‌ای را ببینید که وظیفه گرمایش خانه‌ها را بر عهده دارند. سوال مهم این است که مزیت چنین سیستمی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سیستم هایی از این دست تاثیر زیادی در کاهش فعالیت کارخانه ها دارند.

ژنو، سوئیس

شاید بارها نام شهر ژنو را شنیده باشید. این شهر بسیار غنی است و به عنوان مرفه ترین شهر دنیا شناخته می شود. پاکیزگی این شهر را می توان یکی از مهم ترین ویژگی های آن دانست که باعث شد ژنو به شبکه سازمان جهانی محیط زیست بپیوندد. این سازمان در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار فعالیت های زیادی دارد.

ریکیاویک ایسلند

ریکیاویک یکی از شهرهایی است که در نزدیکی قطب شمال قرار دارد. جالب است بدانید که این شهر تا قرن نوزدهم هیچ گونه توسعه شهری نداشته است. اما این روزها در لیست تمیزترین شهرهای جهان قرار دارد. فضاهای سبز زیادی در این شهر وجود دارد که توانسته اند شرایط خوبی را برای کاهش آلودگی فراهم کنند.

وین، اتریش

اگر با وین آشنایی داشته باشید، می دانید که این شهر پایتخت اتریش و یکی از شهرهای بزرگ آن کشور است. در حال حاضر این شهر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به لطف سرمایه گذاری های هنگفت مسئولان در فهرست پاک ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. این سرمایه گذاری ها مربوط به سیستم دفع زباله است که تاثیر زیادی در توسعه شهری وین دارد. یادتان باشد مردم این شهر با رعایت اصول لازم توانستند کمک شایانی به این شهر کنند.

سنگاپور

نهمین شهری که ما خواهیم دید، سنگاپور است که به نام Govt نیز شناخته می شود. با ورود به سنگاپور قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد آلودگی محیط زیست خواهید دید. یکی از مهم ترین مزایای این قوانین، دستیابی به آسمان پاک و خیابان های تمیز در سنگاپور است که در ایجاد یک شهر پاک حائز اهمیت است. اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به مناطق سرسبز این کشور داشته باشیم، می توان گفت که 10 درصد از اراضی آن به ایجاد مناطق سبز اختصاص دارد. تا به امروز سازمان های خصوصی و دولتی در سنگاپور موفق شده اند سطح فضاهای سبز شهری را بالا ببرند و در نتیجه زندگی ساکنان این کشور را بهبود بخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید مبلمان شهری مانند پایه پارکینگ، نیمکت و … می توانید با کارشناسان ما در پایگاه تفریحی تماس حاصل فرمایید.

کوریتیبا

شهر کوریتیبا کاملاً تمیز و بدون آلودگی است. تا کنون، مقامات محلی فعالیت های گسترده ای برای مدیریت صحیح زباله و بازیافت داشته اند. البته نباید به سادگی از زحمات مردم این شهر گذشت.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب ارائه شده می توان نتیجه گرفت که عواملی مانند مدیریت پسماند، استفاده از امکانات شهری، کاهش فعالیت کارخانه و …. می تواند تاثیر بسزایی در بهبود پاکیزگی شهرها داشته باشد. در حال حاضر برخی از شهرهای جهان با اجرای قوانین لازم در فضای شهری و مدیریت صحیح منابع موفق به تحقق این مهم شده اند.

منبع: سوکت‌مگ

https://8barg.com/?p=28517

جواب

Your email address will not be published.