استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب: نکات و توصیه‌ها

با آغاز تابستان، بسیاری از افراد به کرم‌های ضدآفتاب سال گذشته روی می‌آورند. اما کارشناسان هشدار می‌دهند که این کار می‌تواند خطرات خاصی داشته باشد.

افزایش دمای هوا در تابستان میلیون‌ها نفر را به حمام آفتاب‌گرفتن وسوسه می‌کند، اما انجام این کار بدون اقدامات لازم می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین، استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. به گفته کارشناسان، این محافظت باید در تمام طول سال، حتی در زمستان و نه فقط هنگام آفتاب گرفتن، انجام شود، زیرا اشعه ماوراء بنفش برای پوست مضر است.

با اینکه استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در سال‌های اخیر افزایش یافته و آگاهی بیشتری در این زمینه ایجاد شده است، اما همیشه به درستی از آنها استفاده نمی‌شود.

سونیا گالیانو، داروساز و عضو کالج رسمی داروسازان آویلا، توضیح می‌دهد که کرم ضدآفتاب باید «۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب بر روی پوست تمیز و خشک به مقدار زیاد و یکنواخت مالیده شود.»

مقدار مناسب استفاده از کرم ضد آفتاب

مقدار ایده‌آل برای استفاده علمی، دو میلی‌گرم به ازای هر سانتی‌متر مربع از پوست است که باید هر دو ساعت تجدید شود. خانم گالیانو برای درک بهتر، «قانون دو انگشت» را توضیح می‌دهد: «یک خط کرم را به دو انگشت میانی دست بمالید و آن را به‌طور کامل روی صورت بمالید. سپس دو خط کرم دیگر برای بازوها و شانه‌ها و چهار خط کرم برای تنه و پاها لازم است.»

دفعات استفاده از کرم ضد آفتاب

برای کسانی که در ساحل یا هنگام حمام آفتاب‌گرفتن هستند، یک بار استفاده از کرم کافی نیست. آب دریا یا عرق می‌تواند اثر کرم را کاهش دهد. بنابراین، خانم گالیانو تأکید دارد که «کرم‌های ضدآفتاب باید هر دو ساعت، پس از هر بار ورود به آب و در صورت تعریق زیاد تجدید شوند.»

معنای فاکتور محافظتی (SPF) در کرم‌های ضد آفتاب

کرم‌های ضدآفتاب با اعداد مختلفی شناسایی می‌شوند. ضریب حفاظتی ۳۰ حدود ۳۰۰ دقیقه (پنج ساعت) محافظت فراهم می‌کند، اما در صورت تماس مکرر با آب یا تعریق، باید زودتر تجدید شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب سال گذشته

کرم‌های ضدآفتاب نیز مانند سایر محصولات تاریخ انقضا دارند. اگر قبلاً درب آن باز شده باشد، نباید از آن مجدداً استفاده کرد. به گفته خانم گالیانو، کرم‌های ضدآفتاب در طول یک سال خراب می‌شوند زیرا ممکن است در دماهای بالا و نور خورشید قرار گرفته باشند. همچنین آلودگی میکروبی می‌تواند روی پوست تأثیر منفی بگذارد.

نحوه دور انداختن کرم‌های ضدآفتاب منقضی شده

برای دور انداختن کرم‌های منقضی شده یا سال گذشته باید به محیط زیست توجه کرد. بسته‌بندی‌های پلاستیکی باید در میان زباله‌های پلاستیکی و بسته‌بندی‌های شیشه‌ای در میان زباله‌های شیشه‌ای قرار داده شوند. بقایای کرم باید در سطل زباله‌ای انداخته شوند که به تصفیه‌خانه‌ها ارسال می‌شود.

جواب

Your email address will not be published.

8
شما نظر دهید

برنده انتخابات ریاست جمهوری کی خواهد بود؟