آیا قرص‌های تقویت جنسی موثر هستند؟!

مانند چاله‌هایی که در سراسر بزرگراه اینترنت پراکنده شده‌اند، قرص‌های جنسی، قرص‌ها و مکمل‌های گیاهی را به راحتی می‌توان در گوشه‌های عمیق هر سایت پورنو یا وبلاگی که فکرش را بکنید پیدا کرد.

شما همچنین می توانید آنها را در فروشگاه های جنسی و پمپ بنزین ها پیدا کنید – معمولاً جایی بین سیگارهای شل و کیسه های علف های هرز مصنوعی.

در حالی که گزینه های مبتنی بر شواهد و اثبات شده برای درمان مشکلات عملکرد جنسی مانند اختلال نعوظ و انزال زودرس وجود دارد، قرص های جنسی که می توانید بدون نسخه آنلاین و در فروشگاه های جنسی پیدا کنید ارزش امتحان کردن را ندارند.

نه تنها علم پشت این قرص های معجزه آسای ادعا شده بسیار نازک است، بلکه تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی نشان داده است که بسیاری از آنها حاوی مواد خطرناک و اغلب بدون برچسب هستند – از جمله برخی که می توانند باعث مشکلات جدی سلامتی شوند.

در زیر، توضیح داده‌ایم که چرا مکمل‌های جنسی گیاهی و قرص‌های تقویت‌کننده مردانه ارزش وقت، اعتماد یا پول شما را ندارند، و همچنین توضیح داده‌ایم که چگونه این محصولات می‌توانند مضر (و حتی کشنده) باشند.

ما همچنین برخی از درمان‌های ایمن‌تر و مبتنی بر شواهد را به اشتراک گذاشته‌ایم که ممکن است بخواهید در صورت داشتن اختلال نعوظ، انزال زودرس یا سایر مشکلات رایج عملکرد جنسی در نظر بگیرید.

آیا قرص های جنسی موثر هستند؟

ما به تعقیب و گریز ادامه می دهیم: آن قرص های جنسی که به صورت آنلاین و در قفسه های پمپ بنزین می بینید واقعاً کار نمی کنند، حداقل به هیچ وجه قابل توجه نیستند. آنها همچنین با خطرات زیادی همراه هستند.

دو نوع اصلی از قرص های جنسی وجود دارد. اولی مکمل‌های کنترل‌نشده و آزمایش‌نشده‌ای هستند که از طریق آن سایت‌های ناقصی که قبلاً به آن اشاره کردیم فروخته می‌شوند – می‌دانید، نوع محتوایی که تا به حال به طور تصادفی به آن برخورد کرده‌اید، آه، کاملاً تصادفی.

این محصولات اغلب به‌عنوان مکمل‌های تقویت‌کننده مردانه به بازار عرضه می‌شوند و در مورد کارهایی که می‌توانند انجام دهند، ادعاهای جسورانه‌ای دارند، مانند:

ـ افزایش سایز آلت تناسلی

ـ نعوظ قوی تری به شما می دهد

ـ کمک به ماندگاری بیشتر در رختخواب

ـ افزایش سطح تستوسترون

ـ به شما امکان می دهد بعد از رابطه جنسی سریعتر بهبود پیدا کنید

لیست مواد تشکیل دهنده این محصولات را بررسی کنید و معمولاً انواع مواد معدنی، عصاره های گیاهی و موادی با صدای عجیب و غریب – چیزهایی مانند آشواگاندا، جینسنگ، منیزیم یا علف هرز بز شاخی (اپیمیدیم) را خواهید دید.

سایر ترکیبات رایج عبارتند از:

ـ فلز روی

ـ جینکو بیلوبا

ـ ریشه ماکارو

ـ پوست درخت بید سفید

ـ راوولفیا سرپنتینا

ـ فلفل سیاه

همانطور که در راهنمای خود برای افزایش سطح تستوسترون شما توضیح داده ایم، برخی از این مواد با بهبود تولید تستوسترون در مردان مبتلا به کمبودهای تغذیه ای مرتبط هستند.

با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که آنها اثرات یکسانی را در مردان سالم دارند یا در مواردی مانند نعوظ، استقامت جنسی یا زندگی جنسی کلی شما بهبودی ایجاد می کنند.

نوع دوم از قرص های جنسی، داروهای تنظیم شده، مورد تایید FDA هستند. اینها قرص هایی هستند که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما در صورت تشخیص اختلال نعوظ یا انزال زودرس برای شما تجویز می کند.

به نظر می رسد که اولین نوع از قرص های جنسی کار زیادی انجام نمی دهند. به بیان دقیق تر، ما هیچ مدرکی نداریم که نشان دهد آنها واقعاً برای درمان اختلال نعوظ، انزال زودرس یا فقط بهبود توانایی های جنسی شما به طور کلی مؤثر هستند.

نوع دوم – آنهایی که ممکن است ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما تجویز کند – واقعاً کار می کنند، اما از داروهایی که همه آنها را انجام دهید برای هر مشکل مرتبط با جنسی فاصله زیادی دارند.

بنابراین، اگر قرص‌های جنسی که در اینترنت تبلیغ می‌کنید واقعاً اندازه آلت تناسلی شما را افزایش نمی‌دهند، سخت‌تر شدن آن را آسان‌تر نمی‌کنند یا استقامت جنسی مانند ستاره‌های پورن را به شما می‌دهند، چگونه می‌توانند ادعا کنند که این کار را انجام می‌دهند؟

به‌عنوان مکمل‌های غذایی، به جای داروها، قرص‌های جنسی بدون نسخه مشمول مقررات سختگیرانه‌ای در مورد آزمایش اثربخشی نیستند.

به همین دلیل، تولیدکنندگان تقویت‌کننده‌های جنسی، قرص‌ها و سایر مکمل‌های بدون نسخه، آزادی عمل زیادی در مورد آنچه محصولاتشان می‌توانند انجام دهند، دارند، بدون نیاز به پشتیبان‌گیری از این ادعاها با مطالعات یا داده‌های دیگر.