/

آیا دارچین می تواند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کند؟

آیا دارچین از نظر جنسی فوایدی دارد؟ ما پاسخ هایی داریم.

تاثیر تلفن همراه بر روابط زناشویی: علاقمندی به کار با گوشی به جای رابطه جنسی!

دارچین یک ادویه عجیب و غریب که می تواند به بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها طعم بیشتری بدهد، هزاران سال است که حتی به عنوان یک داروی سنتی در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

دارچین از بریدن ساقه درختان دارچین تهیه می شود و هنگامی که پوسته داخلی دارچین خشک می شود، نوارهایی به وجود می آید که به شکل رول هایی به نام چوب دارچین پیچیده می شود. این چوب ها را می توان آسیاب کرد تا پودر دارچین به وجود بیاید.

خواص دارویی دارچین به عنوان یک داروی جایگزین برای درمان چندین بیماری از دیابت گرفته تا مشکلات گوارشی استفاده شده است. دارچین کاسیا – رایج ترین نوع دارچینی که در آمریکای شمالی فروخته می شود – حتی به عنوان دافع حشرات نیز استفاده می شود.

اما آیا فواید دارچین حتی می تواند به اتاق خواب هم برسد؟ آیا اسانس دارچین یا سایر روغن های ضروری برای اختلال نعوظ واقعاً مؤثر است؟

ما بررسی خواهیم کرد که آیا دارچین از نظر جنسی فوایدی دارد یا خیر، و همچنین راه‌هایی را که مزایای سلامتی دارچین ممکن است عملکرد جنسی را بهبود بخشد، بررسی خواهیم کرد.

آیا دارچین از نظر جنسی فوایدی دارد؟


اگر با نوعی اختلال عملکرد جنسی، مانند اختلال نعوظ (ED) دست و پنجه نرم می کنید، تنها نیستید – 30 میلیون مرد تنها در ایالات متحده به ED مبتلا هستند.

در حالی که داروهایی مانند سیلدنافیل (ژنریک ویاگرا) یکی از رایج ترین درمان ها برای ED هستند، عادات و شیوه زندگی – از جمله انتخاب های رژیم غذایی – می توانند در عملکرد جنسی نیز نقش داشته باشند.

مهم است که توجه داشته باشید که دلایل مختلفی برای اختلال نعوظ وجود دارد و ED می تواند از نظر شدت متفاوت باشد. در موارد ED خفیف یا متوسط، تغییر رژیم غذایی همراه با بهبود سلامتی می تواند اختلال عملکرد جنسی شما را بهبود بخشد. اختلال نعوظ شدیدتر ممکن است به داروهای اثبات شده علمی نیاز داشته باشد تا رژیم غذایی به تنهایی.

همچنین یک غذا یا ادویه وجود ندارد که بتواند فوراً عملکرد جنسی را بهبود بخشد یا میل جنسی شما را تقویت کند (به همین سادگی).

اما در حالی که مطالعات در مورد فواید دارچین از نظر جنسی بسیار محدود است، افزودن دارچین آسیاب شده یا استفاده از چوب دارچین می‌تواند مزایای سلامتی دیگری نیز برای شما به ارمغان بیاورد که برخی از آنها حتی ممکن است در اتاق خواب نیز برای شما مفید باشد.

آیا نوشیدن آب به رابطه جنسی کمک می کند؟

فواید دارچین برای سلامتی

ممکن است قبلاً یک قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده را به قهوه خود اضافه کنید، چای دارچین بنوشید یا از محصولات دارچینی مانند اسانس دارچین استفاده کنید. به خواندن ادامه دهید تا بدانید که چگونه مزایای دارچین ممکن است فعالیت جنسی را بهبود بخشد.

سطح بالای آنتی اکسیدان

دارچین به دلیل سطوح بالای خواص آنتی اکسیدانی از جمله پلی فنول ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی است. آنتی اکسیدان ها می توانند بدن شما را از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند.

یک مطالعه نشان داد که مکمل دارچین می تواند به طور قابل توجهی سطح آنتی اکسیدان را در خون افزایش دهد.

مطالعه کوچک دیگری بر روی 100 مرد نابارور نشان می دهد که فعالیت آنتی اکسیدانی نه تنها پارامترهای کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد، بلکه سطح هورمون ها را نیز افزایش می دهد.

با این حال، ارتباط بین آنتی اکسیدان ها و فعالیت جنسی – از جمله رابطه بین آنتی اکسیدان های گیاهی موجود در دارچین و عملکرد جنسی – به طور عمیق مورد مطالعه قرار نگرفته است.

اثرات ضد التهابی

التهاب چیزی است که به بهبود و ترمیم بدن ما کمک می کند، چه از نظر داخلی و چه خارجی. اما التهاب مزمن یا طولانی مدت در واقع می تواند مضر باشد و منجر به تعدادی از شرایط سلامتی مانند بیماری قلبی، بیماری کبد و بیماری های عصبی و غیره شود.

التهاب همچنین ممکن است به اختلال نعوظ مرتبط باشد که به طور بالقوه در نتیجه خوردن یک رژیم غذایی التهابی است. خاصیت ضد التهابی عصاره دارچین ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

برای دانستن اینکه آیا دارچین عملکرد نعوظ و سایر عملکردهای جنسی را بهبود می بخشد، به مطالعات بیشتری نیاز است، اما اثرات ضد التهابی این ادویه همچنان می تواند از راه های دیگری برای شما مفید باشد.

آیا سیالیس دوام رابطه شما را بیشتر می کند؟

فواید سلامت قلب

دارچین علاوه بر اثرات ضدالتهابی، ممکن است دارای فواید جدی برای سلامت قلب نیز باشد که به طور بالقوه می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

وقتی مکمل‌های دارچین با ورزش منظم ترکیب می‌شوند، کلسترول LDL (یا سطح کلسترول بد) را کاهش می‌دهند و کلسترول HDL را بهبود می‌بخشند – که هر دو می‌توانند بر سلامت قلب تأثیر بگذارند. همچنین مشخص شد که مکمل دارچین باعث کاهش فشار خون، یکی دیگر از عوامل بیماری قلبی می شود.

مشخص شده است که افراد مبتلا به بیماری قلبی، به ویژه افرادی که با بیماری های قلبی عروقی شدیدتر مواجه هستند، کاهش میل جنسی، فراوانی فعالیت جنسی و نارضایتی بیشتر از رابطه جنسی دارند.

با این حال، مطالعه اول یک مطالعه بر روی حیوانات بود و مطالعه دوم یک مطالعه آزمایشی کوچک تنها روی 40 شرکت‌کننده بود. برای دانستن ارتباط بین دارچین و سلامت قلب، باید مطالعات بیشتری روی انسان ها انجام شود. به عبارت دیگر، دارچین به این زودی جایگزین داروهای قلب نخواهد شد.

می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد

افزودن دارچین به کاسه بلغور جو دوسر نه تنها می‌تواند کمی طعم و مزه بدهد، بلکه به طور بالقوه مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد، مشخصه بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2. انسولین یک هورمون کلیدی است که متابولیسم و سطح قند خون را تنظیم می کند.

یک مطالعه نشان می دهد که مکمل دارچین می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

چرا سطح انسولین برای فعالیت جنسی مهم است؟ اثرات انسولین بر میل جنسی و عملکرد جنسی تأثیر می گذارد، بنابراین دیابت می تواند علت اختلال نعوظ باشد.

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، دارچین می تواند بر سطح انسولین تأثیر بگذارد – عاملی که می تواند بر جنسیت تأثیر بگذارد.

بهترین غذا برای باروری مردان

سطح قند خون را کاهش می دهد

علاوه بر کاهش احتمالی مقاومت به انسولین، دارچین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد – یکی دیگر از مزایای سلامتی که بر زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد.

دارچین می تواند میزان قندی را که بعد از غذا وارد جریان خون شما می شود با تداخل با آنزیم های گوارشی متعدد کاهش دهد. این امر تجزیه کربوهیدرات ها را در دستگاه گوارش شما کند می کند.

مطالعات اثرات مفید دارچین را نشان داده است و نشان می دهد که می تواند سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد.

فواید دارچین از نظر جنسی: واقعیت یا تخیل؟

دارچین یک ادویه محبوب در آشپزخانه، قرن هاست که هم به عنوان راهی برای طعم دادن به غذا و هم به عنوان یک داروی جایگزین استفاده می شود. اما آیا دارچین از نظر جنسی فوایدی دارد؟

آیا ویاگرا رقیق‌کننده خون است؟

تحقیقات در مورد تأثیر دارچین بر جنسیت بسیار کم است. اما مزایای سلامتی دیگری از این ادویه همه کاره وجود دارد که می تواند به بهبود عملکرد جنسی کمک کند.

چند گرم دارچین ممکن است به کاهش سطح قند خون، بهبود سلامت قلب و کاهش التهاب کمک کند – همه اینها نه تنها به بهبود سلامت کلی شما کمک می کنند، بلکه در اتاق خواب نیز فوایدی دارند.