گران‌ترین جواهرات در سراسر جهان برای خرید کادو

طلا و جواهرات همیشه در خرید کادو جزو گزینه های جذاب و پای ثابت مناسبت های مختلف بوده و هستند. خرید کادوی طلا در زندگی روزمره همگی ما اتفاق می‌افتد. مثلا ممکن است بخواهیم برای تولد یک نفر طلا بخریم، یا بخواهیم برای روز مادر طلا بخریم، یا شاید تصمیم بگیریم کادوی ولنتاین طلا بگیریم. اما در خرید طلا و هدایای طلا و جواهرات هم مانند هر زمینه ی دیگری استثنائات و موارد بسیار خاصی وجود دارد.

در این مقاله که به تلاش کارشناسان گالری دلی گلد نوشته شده است، می خواهیم گران ترین طلاها و جواهرات در سراسر جهان را بشناسیم. با ما همراه باشید.

– الماس امید The Hope Diamond ۲۵۰ میلیون دلار

به عنوان گران ترین گردنبند جهان با ارزش ۲۵۰ میلیون دلاری، تعجبی ندارد که الماس امید طی سالیان داستان ها و افسانه های زیادی حول خود داشته است.

در واقع از قرن هفدهم که الماس آبی ۴۵.۵۲ قیراطی کشف شد، به دست افراد قدرتمند زیادی افتاده است، از جمله لویی چهاردهم پادشاه فرانسه. او این گردنبند را معمولا در موقعیت های خاص می انداخت. در این زمان ها الماس در یک گردنبند طلا قرار می‌گرفت و بر گردن او آویخته می شد. همچنین از این الماس در عصای طلا نیز استفاده می شده است. همچنین افسانه هایی مبنی بر وجود یک نفرین در این الماس وجود دارد که ادعا می کند بدشانسی و حتی مرگ را برای کسی که حتی آن را لمس کند باعث خواهد شد؛ این موضوع که سنگ جواهر بعد از تابش نور فرابنفش به رنگ قرمز در می آید حتی این شایعات را داغ تر هم کرده است.

۲- میراثی در شکوفه (A Heritage in Bloom) ۲۰۰ میلیون دلار

این گردنبند که ساخت آن به جواهر ساز هنگ کنگ والس چان بر می گردد، گردنبند الماس بی نظیری به شمار می‌رود. الماس مرکزی و اصلی این گردنبند ۱۰۴ قیراط بوده و مجموع ۱۱۵۵۱ الماس آن به ۳۸۳ قیراط می رسد. هر الماس به گونه ای خاص جایگذاری شده است تا بتوان گردنبند را به روش ها و اشکال مختلف گردن انداخت – به شکل دقیق تر ۲۷ روش. به گفته چان ساخت این گردنبند ۴۷۰۰۰ ساعت طول کشیده است! و به همین دلیل ارزش آن تا ۲۰۰ میلیون دلار هم رسیده است.

۳- گوشواره های خاطره و رویای برگ های پاییزی (Memory & Dream of Autumn Leaves) – ۵۵ میلیون دلار

این گوشواره ها که رسما گرانترین گوشواره ها در سراسر جهان به شمار می روند، به معنای واقعی کلمه بی همتا هستند. گوشواره اول، تحت عنوان خاطره برگ های پاییزی، طیف رنگی آبی دارد و در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۱.۹ میلیون فرانک سوییس فروخته شد. گوشواره دوم، به نام رویای برگ های پاییز، طیف رنگی صورتی قوی دارد و به قیمت ۱۵.۳ میلیون فرانک سوییس فروخته شد. علیرغم رنگ های مختلف، هر دو گوشواره ۱۴ قیراطی بوده و از لحاظ سایز یکسان هستند و پرداخت یکسانی دارند.

۴ – گردنبند الماس یکتا/غیرقابل مقایسه (L’INCOMPARABLE Diamond Necklace) – ۵۵ میلیون دلار

این اثر هنری بی نظیر تا زمان ساخت میراثی در شکوفه، گرانترین گردنبند جهان به شمار می رفت (تا سال ۲۰۱۵). با مجموع الماس های ۶۳۷ قیراط، این گردنبند به گونه ای ساخته شده که مثل مجموعه ای از برگها به نظر برسد. این گردنبند از ۳۵ الماس گرد، ۲۷ الماس گلابی شکل، ۹ الماس قلب شکل، پنج الماس مربع شکل، چهار الماس بیضی شکل، سه الماس آشر، و دو الماس رادیانت و درخشنده تشکیل شده است. جواهر اصلی این اثر یک الماس زرد رنگ شگفت انگیز ۴۰۷ قیراطی است و قیمت این گردنبند به ۵۵ میلیون دلار می رسد.

۵ – حلقه صورتی گراف (The Graff Pink Ring) – ۴۶ میلیون دلار

در سال ۲۰۱۰، این حلقه گرانترین جواهری بود که در یک مزایده در ژنو به فروش می رسید، به قیمت ۴۶ میلیون دلار! این حلقه توسط لارنس گراف خریده شد. این الماس صورتی زیبا روی یک رکاب پلاتینیومی با دو الماس سپر شکل سوار شده است. طبق گزارشات از زمان خرید تا به حال، گراف شفافیت و رنگ این جواهر را بهبود داده و قاعدتا همین موضوع باعث می شود تا ارزش آن از آن موقع تا به حال حتی بیشتر هم شده باشد.

۶ – ساعت ۲۰۱ قیراطی کوپارد (Chopard’s 201-Carat Watch) – ۲۰ میلیون دلار

همانطور که نام این اثر نیز مشخص می کند، وزن کلی الماس های به کار رفته در آن به ۲۰۱ قیراط می رسد. بخشی از جذابیت ظاهری و زیبایی این اثر به خاطر این است که صفحه ساعت به وسیله ی سه الماس قلب شکل با رنگ های مختلف – صورتی و سفید و آبی – پوشیده شده است. بقیه ساعت نیز به وسیله ی ۱۶۳ قیراط الماس های زرد و سفید پوشیده شده است که شامل سه الماس گلابی شکل بزرگ زرد، ۲۶ الماس زرد گلابی شکل و کوچک تر، ۴۸ الماس گرد، ۲۶۰ الماس سفید گلابی شکل، ۹۱ الماس گرد سفید و ۴۴۳ الماس پاوه ای زرد می شوند.

۷ – گردنبند الماس بریولت (Briolette Diamond Necklace) – ۱۱.۱میلیون دلار

الماس بریولت جذاب به خاطر وزن ۷۵ قیراطی اش معروف است و خود از یک الماس بنفش کمیاب با تراش مارکیز آویزان است! این اثر زیبا و نفسگیر به یک زنجیر طلای ۱۸ قیراطی مزین شده با الماس های بریولت کوچکتر در آن متصل شده است. این الماس در یک مزایده در هنگ کنگ به قیمت ۱۱.۱ میلیون دلار فروخته شد و بازه قیمتی پیش بینی شده برای مزایده نیز بین ۸.۵ تا ۱۲.۵ میلیون دلار بود.