نورتیندرون / اتینیل استرادیول برای درمان آکنه

استروستپ یکی از تنها سه قرص ضد بارداری است که توسط FDA برای درمان و پیشگیری از آکنه تایید شده است. دو مورد دیگر Yaz و Ortho Tri-Cyclen هستند که در راهنمای جداگانه به آنها پرداخته ایم.

به عنوان یک درمان آکنه، ترکیب نورتیندرون و اتینیل استرادیول در استروستپ با کاهش سطح آندروژن بدن شما عمل می کند.

آکنه توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود. یکی از دلایل اصلی آکنه، تولید بیش از حد سبوم است، نوعی روغن طبیعی که از منافذ شما ترشح می شود تا پوست شما را هیدراته، نرم و سالم نگه دارد.

آندروژن هایی مانند تستوسترون تولید سبوم را تحریک می کنند. هنگامی که تولید تستوسترون در بدن شما بیش از حد بالا باشد (مانند دوره قاعدگی)، می تواند منجر به شیوع آکنه های هورمونی شود که باعث ایجاد جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه و حتی جوش های ملتهب و عفونی می شود.

ما در راهنمای خود برای آکنه هورمونی، کل این فرآیند و همچنین چگونگی تأثیر عواملی مانند پریود را بر آکنه توضیح داده‌ایم.

نورتیندرون و اتینیل استرادیول موجود در استروستپ سطح تستوسترون بدن شما را کاهش می دهد و در نتیجه میزان سبوم ترشح شده توسط غدد چربی را کاهش می دهد. این باعث می شود که احتمال ایجاد منافذ مسدود شده که می تواند منجر به شیوع آکنه شود، کمتر شود.

اغلب اوقات، متخصصان پوست برای مبارزه با آکنه از زوایای مختلف، قرص های ضد بارداری مانند استروستپ را در ترکیب با سایر داروها تجویز می کنند. برخی از رایج ترین داروهای آکنه مورد استفاده با استروستپ ترتینوئین (یک درمان موضعی)، ایزوترتینوئین و کلیندامایسین هستند.

استروستپ و سایر قرص‌های ضدبارداری نورتیندرون/اتینیل استرادیول معمولاً فقط برای آکنه استفاده می‌شوند که قصد دارید حداقل شش ماه از این قرص استفاده کنید. دو تا سه ماه طول می کشد تا متوجه نتایج نورتیندرون/اتینیل استرادیول به عنوان یک درمان آکنه شوید.

نحوه استفاده از کنترل بارداری نورتیندرون / اتینیل استرادیول

استفاده از Estrostep و سایر داروهای کنترل بارداری نورتیندرون / اتینیل استرادیول بسیار آسان است. هر بسته 28 عددی قرص در چهار ردیف طبقه بندی شده است که هر کدام مربوط به یک هفته است. پزشک به شما توصیه می‌کند که از یک‌شنبه بعد از قاعدگی یا در اولین روز قاعدگی شروع کنید.

برای رژیم شروع یکشنبه، با مصرف اولین قرص سفید رنگ از بالای بسته شروع کنید. ردیف با رایانه لوحی دارای برچسب “یکشنبه” خواهد بود. هر روز یک قرص سفید به مدت 21 روز مصرف کنید، سپس قرص های قهوه ای را برای هفت روز آینده مصرف کنید.

پس از رسیدن به پایان بسته، دوره دوم 28 قرص را شروع کنید. هر بسته با یک تبلت یکشنبه شروع می شود، به این معنی که لازم نیست هیچ روزی پس از اتمام هر بسته را از دست بدهید.

اگر پزشک شما یک رژیم یک روزه را توصیه می کند، با چسباندن نوار چسب ارائه شده توسط پزشک در روزهای چاپ شده روی بسته بندی شروع کنید. روزانه یک قرص سفید مصرف کنید تا زمانی که به قرص قهوه ای رنگ برسید، سپس روزانه یک قرص قهوه ای را به مدت هفت روز مصرف کنید تا بسته کامل شود.

روز بعد از اتمام قرص های قهوه ای، چرخه بعدی را با چسباندن نوار روزی که پزشک در روزهای چاپ شده به شما داده است روی بسته بندی شروع کنید، سپس اولین قرص سفید را مصرف کنید. روزانه یک قرص سفید به مدت 21 روز مصرف کنید، سپس هفت قرص قهوه ای را برای تکمیل چرخه مصرف کنید.

کنترل بارداری نورتیندرون / اتینیل استرادیول زمانی مؤثر است که هر روز آن را در زمان مشخصی مصرف کنید. سعی کنید هر قرص سفید را در یک تا دو ساعت در روز مصرف کنید تا مطمئن شوید که سطح هورمون شما در طول هفته ثابت می ماند.

اگر مصرف قرص سفید (فعال) را فراموش کردید، به محض یادآوری قرص را مصرف کنید. قرص بعدی را در زمان عادی مصرف کنید.

اگر مصرف دو قرص متوالی را در دو هفته اول سیکل فراموش کردید، به محض یادآوری دو قرص مصرف کنید. روز بعد، دو قرص را در زمان معمول مصرف کنید. پس از این، می توانید به برنامه دوز معمولی یک قرص در روز خود بازگردید.

اگر فراموش کردید که دو قرص را پشت سر هم در هفته سوم سیکل خود در رژیم شروع یکشنبه مصرف کنید، یک قرص را تا یکشنبه بعد مصرف کنید، سپس قرص های باقیمانده را دور بریزید و بسته بعدی دارو را شروع کنید.

اگر رژیم یک روزه دارید و دو قرص متوالی را در هفته سوم چرخه خود از دست می دهید، بقیه بسته را دور بریزید و یک بسته جدید از قرص ها را شروع کنید. هیچ روزی را نادیده نگیرید – استفاده از بسته جدید قرص را بلافاصله شروع کنید.

اگر سه یا بیشتر قرص را پشت سر هم در رژیم شروع یکشنبه از دست دادید، مصرف یک قرص در روز را تا یکشنبه ادامه دهید، سپس قرص های باقیمانده را دور بریزید و یک بسته جدید را شروع کنید.

اگر رژیم یک روزه دارید و سه یا بیشتر قرص را پشت سر هم از دست می دهید، قرص های باقیمانده را دور بیندازید و شروع به استفاده از یک بسته جدید از قرص کنید. هیچ روزی را نادیده نگیرید – فوراً از بسته جدید قرص استفاده کنید.

اگر مصرف یک یا چند قرص قهوه ای (آهن) را فراموش کردید، قرص های قهوه ای رنگی را که فراموش کرده اید دور بیندازید و مصرف یک قرص قهوه ای را تا پایان بسته ادامه دهید.

کنترل بارداری نورتیندرون / اتینیل استرادیول زمانی که بیش از یک قرص متوالی را از دست بدهید به میزان قابل توجهی کمتر موثر می شود. مطمئن شوید که از نوع دوم پیشگیری از بارداری مانند کاندوم، حداقل به مدت یک هفته پس از فراموشی قرص خود استفاده می کنید.

از دست دادن یک یا چند دوز ضدبارداری نورتیندرون / اتینیل استرادیول می تواند به طور قابل توجهی خطر باردار شدن را افزایش دهد. اگر بعد از فراموش کردن مصرف قرص پریود نشدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر از کنترل بارداری نورتیندرون/اتینیل استرادیول برای آکنه استفاده می‌کنید، همان دستورالعمل‌هایی را که اگر از آن به عنوان یک ضد بارداری استفاده می‌کردید، دنبال کنید.