/

سیگار کشیدن و اختلال نعوظ: فقط حقایق!

اگر سیگاری هستید و در اتاق خواب مشکل دارید، مهم است که بدانید بین سیگار کشیدن و اختلال نعوظ رابطه قطعی وجود دارد. مطالعات متعددی بین سیگار کشیدن و اختلال نعوظ مرتبط است که عمدتاً به دلیل اثرات منفی سیگار بر سلامت قلب و عروق شما است.

همانطور که در فهرست عوامل خطر برای اختلال نعوظ ذکر کردیم، سیگار کشیدن می تواند باعث اختلال نعوظ در مردان جوان و همچنین مردان مسن شود، و بدون توجه به سن شما، آن را به یک خطر بزرگ تبدیل می کند.

در حالی که هر از چند گاهی یک سیگار یا سیگار بعید است که باعث اختلال نعوظ شود، سیگار کشیدن منظم می تواند عملکرد جنسی شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. در این راهنما، ما به رابطه بین سیگار کشیدن و اختلال نعوظ و همچنین بهترین راه حل ها اگر سیگاری هستید که تحت تأثیر اختلال نعوظ هستید، نگاه خواهیم کرد.

چگونه سیگار می تواند باعث اختلال نعوظ شود

کشیدن سیگار، سیگار برگ یا تنباکو پیپ به طور منظم می تواند به رگ های خونی شما آسیب برساند و جریان خون شریانی را در سراسر بدن کاهش دهد. مقصر اصلی نیکوتین است که منقبض کننده عروق شناخته شده است (نوعی ماده شیمیایی که جریان خون را در سراسر بدن کاهش می دهد).

این می تواند به طور جدی به عملکرد جنسی شما آسیب برساند، زیرا نعوظ به ترکیبی از سیگنال های مغز و سطح قابل اطمینان خون رسانی از طریق شریان های آلت تناسلی بستگی دارد.

زمانی که از نظر جنسی برانگیخته می شوید، مغز شما سیگنالی را به اعصاب آلت تناسلی می فرستد. این کار باعث باز شدن شریان ها می شود و جریان خون را به جسم غارنوزوم افزایش می دهد – بافت اسفنجی آلت تناسلی که پر و سفت می شود تا نعوظ ایجاد شود.

کاهش جریان خون ناشی از سیگار کشیدن یا سایر عادات ناسالم می تواند نعوظ را بسیار دشوارتر کند و شما را با نعوظ ضعیف یا عدم پاسخ فیزیکی به برانگیختگی جنسی مواجه کند.

تحقیقات علمی نشان می دهد که شدت اختلال نعوظ در افراد سیگاری با سطح قرار گرفتن آنها در معرض دود سیگار ارتباط تنگاتنگی دارد. همچنین به نظر می رسد نشان می دهد که ترک سیگار می تواند به کاهش و حتی از بین بردن علائم اختلال نعوظ کمک کند.

تحقیقات بیشتری در مورد ویپینگ باید انجام شود، اما مطالعاتی که در دسترس هستند، ارتباط بین مصرف سیگار و پیامدهای منفی سلامت جنسی، از جمله اختلال نعوظ را نشان می‌دهند.

در یک مطالعه از سال 2004، سیگاری‌ها و سیگاری‌های سابق مبتلا به اختلال نعوظ از نظر اختلال نعوظ مداوم در طول یک سال تحت نظر قرار گرفتند. سیگاری های سابق کاهش قابل توجهی در علائم اختلال نعوظ را تجربه کردند که در حدود 25 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه بهبود یافت.

از سوی دیگر، افراد سیگاری هیچ بهبودی را مشاهده نکردند – تمام افرادی که در ابتدای مطالعه اختلال نعوظ داشتند، در پایان نیز این مشکل را داشتند. در واقع، 6.8 درصد از سیگاری هایی که در این مطالعه شرکت کردند، در مقایسه با تنها 2.5 درصد از افراد غیر سیگاری، علائم اختلال نعوظ خود را در طول مطالعه بدتر کردند.

مطالعات دیگر نتایج مشابهی را نشان می دهد. مروری بر مطالعات مربوط به اختلال نعوظ به این نتیجه رسید که مردان سیگاری بدون در نظر گرفتن سنشان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به اختلال نعوظ نسبت به افراد غیر سیگاری هستند.

این واقعیت را اضافه کنید که سیگار با آسیب اسپرم و سایر مسائل باروری مرتبط است و واضح است که سیگار واقعاً با سلامت جنسی و باروری سازگار نیست.

راه حل ها و گزینه های درمانی برای افراد سیگاری مبتلا به اختلال نعوظ

اگر در نتیجه استعمال سیگار دچار اختلال نعوظ هستید، بهترین اقدام – و می دانیم که این امر اندکی باعث ایجاد درد می شود – ترک سیگار است. داده‌های مطالعه نشان می‌دهد مردانی که سیگار را ترک می‌کنند، می‌توانند، و اغلب هم چنین می‌کنند، بهبود عملکرد جنسی و کاهش علائم اختلال نعوظ را تجربه کنند.

از آنجایی که بخش بزرگی از اختلال نعوظ ناشی از سیگار نتیجه محتوای نیکوتین است، تغییر به چسب نیکوتین ممکن است به طور کامل در پیشگیری از اختلال نعوظ موثر نباشد. یک مطالعه از سال 2008 حتی نیکوتین جدا شده (به شکل آدامس) را با اختلال نعوظ مرتبط می‌داند.

برای برخی از افراد سیگاری، کاهش تدریجی میزان سیگاری که مصرف می کنید می تواند برای بهبود قابل توجهی در کیفیت نعوظ و عملکرد جنسی شما کافی باشد.

در برخی موارد، ترک سیگار ممکن است برای بازگرداندن عملکرد کامل نعوظ کافی نباشد. در این مورد، داروهای اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل (ویاگرای ژنریک)، واردنافیل و تادالافیل می توانند درمان های موثری برای کمک به حفظ نعوظ و بهبود تجربه جنسی شما باشند.

با این حال، از آنجایی که سیگار کشیدن با بیماری قلبی، فشار خون بالا و سایر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است که می‌توانند در ترکیب با داروهای اختلال نعوظ (مانند ویاگرا) مشکلاتی ایجاد کنند، بهتر است قبل از در نظر گرفتن این داروها با پزشک خود صحبت کنید.

در نهایت، استفاده از عادات سالم مانند ورزش (به ویژه ورزش های هوازی، که فشار خون را کاهش می دهد و با بهبود سلامت جنسی مرتبط است) در حین ترک می تواند به شما کمک کند بیشتر روی اهداف خود متمرکز بمانید و از هوس ها، حواس پرتی و شکست ها جلوگیری کنید.