راز طول عمر در این عادت‌ها است؟!

بر اساس یافته‌های یک مطالعه اخیر، اجرای 8 عادت سبک زندگی سالم در دوران میانسالی می‌تواند تا ده‌ها سال عمر انسان را افزایش دهد.

مطالعه انجام‌شده با شرکت بیش از 700 هزار آمریکایی نشان می‌دهد که عادات و سبک زندگی روزانه افراد تأثیر قابل‌توجهی بر امید به زندگی آنها دارد.

این 8 عادت مثبت شامل ورزش و فعالیت بدنی، ترک اعتیاد، عدم استفاده از دخانیات، مدیریت و کنترل استرس، رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف الکل، داشتن خواب کافی و روابط اجتماعی مناسب می‌شود.

به‌طور متوسط، مردانی که تا ۴۰ سالگی به این عادت‌ها پایبند باشند، می‌توانند تا ۲۴ سال بیشتر از کسانی که این عادت‌ها را ندارند، زندگی کنند. این عدد برای زنان حدود ۲۱ سال تخمین زده شده است.

اهمیت اتخاذ سبک زندگی سالم از همان سنین نوجوانی و جوانی نیز به وضوح در نتایج این تحقیق مشخص است. هرچند تغییرات مثبت کوچکی در میانسالی نیز می‌توانند مفید باشند.

فعالیت بدنی کم، مصرف مواد مخدر و استفاده از دخانیات هر کدام با ۳۰ تا ۴۵ درصد بیشترین خطرات را به همراه داشته‌اند. همچنین استرس مزمن، مصرف الکل، رژیم غذایی ناسالم و خواب نامطلوب، هر یک با افزایش حدود ۲۰ درصدی خطر مرگ مرتبط هستند.