/

آیا پمپ های آلت تناسلی کار می کنند؟ حکم پمپ خلاء

رلشرایط پزشکی خارج از کنترل شما نباید با هیچ انگی همراه باشد، اما بسیاری از آنها – از جمله اختلال نعوظ (ED) – متأسفانه چنین هستند.

اختلال نعوظ تقریباً ۳۰ میلیون مرد را در هر سن و زمینه ای در سراسر ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد.

این می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله شرایط فیزیکی مانند بیماری قلبی و مسائل روان‌شناختی مانند اضطراب عملکرد جنسی.

خوشبختانه، راه حل هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا از اختلال نعوظ خلاص شوید و دوباره از یک زندگی جنسی رضایت بخش لذت ببرید.

اینها شامل داروهای اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل (ماده فعال در Viagra®) و همچنین گزینه های غیردارویی مانند پمپ های آلت تناسلی است.

اگرچه استفاده از پمپ آلت تناسلی برای درمان اختلال نعوظ ممکن است انتخاب اصلی شما نباشد، این دستگاه ها می توانند مزایای واقعی برای نعوظ و سلامت جنسی شما ارائه دهند.

در زیر، ما توضیح داده‌ایم که پمپ‌های آلت تناسلی چیست و همچنین نحوه عملکرد آن‌ها برای آسان‌تر کردن و حفظ نعوظ را توضیح داده‌ایم.

ما همچنین تحقیقات علمی در مورد اثربخشی آنها، خطرات بالقوه مرتبط با استفاده از پمپ آلت تناسلی و گزینه های جایگزینی را که اگر یکی از ده ها میلیون مردی هستید که هر ساله تحت تأثیر اختلال نعوظ هستید، در نظر بگیرید، مورد بحث قرار داده ایم.

آنچه باید در مورد پمپ های اختلال نعوظ بدانیدپمپ‌های آلت تناسلی یا دستگاه‌های انقباض خلاء (VCD) با استفاده از مکش برای کشیدن خون به آلت تناسلی‌تان کار می‌کنند و به شما کمک می‌کنند نعوظ را برای مدت زمان کافی برای داشتن رابطه جنسی حفظ کنید.

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که پمپ‌های آلت تناسلی برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ فوایدی را ارائه می‌دهند، اگرچه همیشه مؤثرترین شکل درمان نیستند.

پمپ های آلت تناسلی به منظور تقویت عملکرد نعوظ هستند، نه بزرگ شدن آلت تناسلی، بنابراین به طور دائم اندازه آلت تناسلی را افزایش نمی دهند.پمپ های آلت تناسلی در صورت استفاده نادرست می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، از جمله آسیب به بافت و رگ های خونی داخل آلت تناسلی شما.

اگرچه استفاده از پمپ آلت تناسلی می تواند نعوظ را آسان تر کند، اما می تواند ناخوشایند باشد و صمیمیت را مختل کند، به این معنی که برای همه موقعیت های جنسی مناسب نیست.

اگر در نتیجه جراحی پروستات دچار اختلال نعوظ هستید، ممکن است پزشک شما استفاده از پمپ دستی یا با باتری را پیشنهاد دهد.

پمپ های آلت تناسلی چیست؟

پمپ های آلت تناسلی (همچنین به پمپ های خلاء، دستگاه های نعوظ خلاء و پمپ های اختلال نعوظ نیز گفته می شود) دستگاه های لوله ای شکلی هستند که با استفاده از مکش برای کشیدن خون به بافت داخل آلت تناسلی، اختلال نعوظ را درمان می کنند.

دستگاه های وکیوم مانند پمپ های آلت تناسلی سابقه طولانی به عنوان درمان اختلال نعوظ دارند.

طبق مقاله ای که در مجله «Reviews in Urology» منتشر شده است، در واقع، اولین دستگاه ها برای درمان اختلال نعوظ با استفاده از ساکشن در سال ۱۹۱۷ ساخته شد.

چند دهه بعد، پمپ های آلت تناسلی به عنوان نوعی “دستگاه معادل جوانان” برای بهبود جریان خون به آلت تناسلی به بازار عرضه شد.علم پشت پمپ آلت تناسلی ساده است.

پمپ آلت تناسلی به جای تکیه بر سیستم عروقی برای تامین خون ثابت برای آلت تناسلی به طور طبیعی، از فشار هوای منفی و یک مهر و موم هوا برای کشیدن خون به داخل بافت نعوظ آلت تناسلی استفاده می کند.

بیشتر پمپ‌های آلت تناسلی برای استفاده با حلقه‌های انقباضی یا حلقه خروس پمپ آلت تناسلی، که در پایه آلت تناسلی برای جلوگیری از خروج وریدی قرار می‌گیرد، طراحی شده‌اند.

با کشیدن خون به داخل بافت نعوظ آلت تناسلی با استفاده از فشار منفی، پمپ آلت تناسلی می‌تواند نعوظ را برای مردان مبتلا به آسیب به اعصاب اطراف آلت تناسلی یا فیبروز (بافت اسکار ایجاد شده در آلت تناسلی) آسان‌تر کند.

پمپ های آلت تناسلی توسط مردان مختلفی استفاده می شود، اما آنها یک گزینه درمانی رایج برای مردانی هستند که پس از پروستاتکتومی رادیکال دچار اختلال نعوظ می شوند – یک روش جراحی که شامل برداشتن غده پروستات است.

این نوع روش می‌تواند بر اعصاب اطراف آلت تناسلی تأثیر بگذارد که ممکن است بر عملکرد جنسی و جریان خون تأثیر بگذارد.

نحوه استفاده از پمپ آلت تناسلی استفاده از پمپ های آلت تناسلی معمولاً آسان است.

اکثرآنها شامل یک لوله دراز است که برای قرار گرفتن روی آلت تناسلی شما طراحی شده است، و همچنین یک حلقه منقبض که در حین رابطه جنسی از آن استفاده می شود.

بسیاری از پمپ های آلت تناسلی دارای یک خلاء با باتری هستند که هوا را از لوله خارج می کند تا نعوظ سخت تری ایجاد کند. با این حال، برخی از پمپ های آلت تناسلی از یک پمپ دستی استفاده می کنند که برای تولید خلاء باید با دست کار کنید.

برای استفاده از پمپ آلت تناسلی، آلت تناسلی خود را داخل لوله پلاستیکی قرار دهید.

در صورت لزوم، می توانید به آلت تناسلی خود روغن بزنید تا از مالش یا ناراحتی دستگاه جلوگیری کنید.

یا پمپ را فعال کنید یا به صورت دستی از آن برای خارج کردن هوا از لوله و تحریک جریان خون به آلت تناسلی خود استفاده کنید.

بیشتر پمپ های آلت تناسلی تقریباً بلافاصله جریان خون آلت تناسلی را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد در طی چند دقیقه نعوظ داشته باشید.

اگر از حلقه انقباض برای حفظ نعوظ خود استفاده می کنید، پس از استفاده از پمپ آن را با احتیاط نزدیک پایه آلت تناسلی خود بپوشید. مطمئن شوید که به مدت زمانی که هر نوع حلقه انقباضی را می پوشید توجه کافی داشته باشید، زیرا استفاده بیش از حد ممکن است به بافت داخل آلت تناسلی شما آسیب برساند.

برای ایمن نگه داشتن خود، سعی کنید پس از استفاده از پمپ آلت تناسلی، تایمر را برای ۳۰ دقیقه تنظیم کنید تا مانع از تأثیرگذاری حلقه انقباض بر گردش خون در آلت تناسلی خود شوید.

پمپ آلت تناسلی چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی به اثرات خلاء درمانی برای اختلال نعوظ پرداخته اند که اکثر آنها نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد.

در یک نظرسنجی که در مجله اورولوژی روی بیش از ۱۵۰۰ کاربر پمپ آلت تناسلی منتشر شد، محققان دریافتند که ۹۲ درصد از مردانی که از دستگاه‌های نعوظ وکیوم استفاده می‌کردند گزارش دادند که می‌توانند به نعوظی دست یابند که به اندازه کافی قابل اعتماد برای داشتن رابطه جنسی باشد.

۷۷ درصد از مردان گزارش کردند که حداقل هر دو هفته یک بار رابطه جنسی داشته اند، در حالی که هیچ یک از مردانی که در این نظرسنجی شرکت کردند هیچ عارضه جانبی جدی را گزارش نکردند.

یک بررسی علمی که در سال ۲۰۱۰ در مجله بین‌المللی تحقیقات ناتوانی جنسی منتشر شد، به یافته‌های ۱۳ مطالعه در مورد درمان با خلاء در درمان اختلال نعوظ پرداخت.

اگرچه مطالعات از نظر اندازه و کیفیت به طور قابل توجهی متفاوت بودند، اما بسیاری از آنها میزان رضایت یا نعوظ بیماران را بیش از ۸۰ درصد نشان دادند.

یکی از مطالعات طولانی‌تر منتشر شده در مجله اورولوژی که به‌عنوان بخشی از مرور بررسی شد، ۲۰۲ مرد مبتلا به اختلال نعوظ را برای مدت ۲۹ ماه مورد بررسی قرار داد.

محققان دریافتند که تقریباً ۷۰ درصد از مردان از دستگاه جاروبرقی به طور منظم استفاده می‌کنند و میزان رضایت بیمار و شریک زندگی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

مزایای استفاده از پمپ آلت تناسلی پمپ های آلت تناسلی لزوما بهترین گزینه برای همه مردان مبتلا به اختلال نعوظ نیست، اما آنها می توانند طیف وسیعی از مزایای منحصر به فرد را ارائه دهند.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پمپ آلت تناسلی این است که آنها قابل اعتماد هستند، به خصوص اگر قادر به استفاده از دارو برای درمان اختلال نعوظ نباشید.

بسیاری از مردان مبتلا به اختلال نعوظ ناشی از آسیب به بافت اطراف آلت تناسلی متوجه می شوند که پمپ های آلت تناسلی سریع کار می کنند و موثر هستند.

استفاده از بیشتر پمپ های آلت تناسلی نیز آسان است و تنها چند مرحله برای تحریک جریان خون به آلت تناسلی و ایجاد نعوظ لازم است.

برخلاف ایمپلنت‌های آلت تناسلی، پمپ‌های آلت تناسلی نیز به هیچ نوع عمل جراحی روی آلت تناسلی شما برای عملکرد مؤثر نیاز ندارند.

آنها غیر تهاجمی هستند و با کمی تمرین، حتی می توانند به عنوان یک اسباب بازی جنسی در طول پیش بازی برای صمیمی تر کردن رابطه جنسی استفاده شوند.

همچنین هیچ هزینه طولانی مدت و مکرر در استفاده از پمپ آلت تناسلی وجود ندارد.

برخلاف داروهای اختلال نعوظ که باید به طور مکرر خریداری شود، پمپ آلت تناسلی یک خرید یکباره است که می تواند چندین سال قبل از تعویض آن دوام بیاورد. پمپ های آلت تناسلی همچنین دارای معایب متعددی هستند که اکثر آنها نسبتاً جزئی هستند.

مسلماً بزرگترین آنها این است که آنها بی احتیاطی هستند و از شما و شریک زندگیتان می خواهند در طول پیش بازی استراحت کنید تا آلت تناسلی خود را تحریک کرده و نعوظ ایجاد کنید.

برای اکثر مردم، این یک معامله شکن نیست.

با این حال، ممکن است رابطه جنسی را ناخوشایند کند، به خصوص اگر با یک شریک جدید رابطه جنسی دارید.

پمپ های آلت تناسلی همچنین می تواند زمان بر و ناخوشایند باشد، به خصوص در مقایسه با داروهای خوراکی برای اختلال نعوظ که می توان قبل از رابطه جنسی مصرف کرد.

آیا پمپ های آلت تناسلی بی خطر هستند؟

پمپ های آلت تناسلی معمولاً زمانی که طبق توصیه استفاده می شوند ایمن در نظر گرفته می شوند.

با این حال، اگر قصد دارید از پمپ آلت تناسلی برای درمان اختلال نعوظ استفاده کنید، چند عوارض جانبی بالقوه و خطرات ایمنی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

عوارض جانبی احتمالی پمپ های آلت تناسلی عبارتند از:ناراحتی ناشی از مکش یا انقباض سیانوز (تغییر رنگ پوست مایل به آبی مایل به بنفش) پتشی (نقاط گرد و باریک روی پوست) کبودی که آلت تناسلی شما را تحت تاثیر قرار می دهد مشکل در انزال در حین رابطه جنسیهنگامی که از پمپ آلت تناسلی با حلقه منقبض استفاده می شود، اگر حلقه برای مدت زمان زیادی روی آلت بماند، خطر آسیب به آلت تناسلی شما نیز وجود دارد.

اگر از پمپ آلت تناسلی و حلقه انقباض با هم استفاده می کنید، مهم است که به مدت زمانی که حلقه انقباض را می پوشید توجه کافی داشته باشید.

حلقه های انقباض باید حداکثر ۳۰ دقیقه استفاده شوند تا از ایجاد آسیب ایسکمیک (آسیب ناشی از جریان خون ضعیف) به آلت تناسلی شما جلوگیری شود.ا

ستفاده از حلقه انقباضی که با استفاده از مواد منعطف مانند سیلیکون ساخته شده است، بسیار مهم است تا امکان برداشتن آسان را فراهم کند.

حلقه های انقباض سفت، به ویژه حلقه های ساخته شده از فلز، اغلب یک تناسب بیش از حد محکم ایجاد می کنند و ممکن است هنگام نعوظ آلت تناسلی شما به سختی برداشته شوند.

نکته ای که شایان ذکر است این است که نعوظی که با پمپ آلت تناسلی به دست می آورید همیشه شبیه یک نعوظ طبیعی نخواهد بود.

هنگامی که نعوظ با استفاده از دستگاه خلاء به دست می آید، ممکن است استحکام کمتری در نزدیکی قاعده آلت تناسلی شما وجود داشته باشد.

این بدان معنی است که ممکن است در هنگام استفاده از دستگاه چرخش یا بی ثباتی داشته باشید و همچنین نعوظ با ثبات کمتری در طول رابطه جنسی نافذ داشته باشید. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که پمپ های آلت تناسلی برای همه مردان ایمن نیست.

اگر اختلال یا وضعیت پزشکی دارید که بر خون شما تأثیر می گذارد، یا اگر سابقه پریاپیسم (نعوظ طولانی و دردناک) دارید، معمولاً نباید از پمپ آلت تناسلی استفاده کنید.اگر به بیماری خونی مانند سلول داسی شکل یا هر نوع بیماری عصبی یا دژنراتیو مفصلی مبتلا هستید، قبل از استفاده از این نوع دستگاه، توصیه پزشکی از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بسیار مهم است.

همچنین اگر در حال حاضر دارویی برای درمان هر نوع بیماری قلبی عروقی، مانند داروهای رقیق‌کننده خون یا فشار خون بالا، برای شما تجویز می‌شود، با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین پمپ آلت تناسلی برای شما چیست؟

می‌توانید

پمپ‌های آلت تناسلی را تقریباً با هر قیمتی به صورت آنلاین پیدا کنید، اما همه این دستگاه‌ها برابر نیستند.

اگر برای درمان اختلال نعوظ نیاز به استفاده از پمپ آلت تناسلی دارید، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است مدل خاصی را به شما بدهد که هم بی‌خطر و هم موثر باشد.

یکی از ویژگی‌های مهمی که باید هنگام مقایسه پمپ‌های آلت تناسلی به دنبال آن باشید، محدودکننده خلاء است – ویژگی که میزان فشار منفی در خلاء را محدود می‌کند.

این ممکن است به کاهش خطر آسیب در هنگام استفاده از پمپ آلت تناسلی کمک کند.

همچنین مهم است که حلقه ای را انتخاب کنید که اندازه مناسب آلت تناسلی شما باشد.

یک حلقه آلت تناسلی خوب باید به اندازه کافی محکم باشد تا از جریان خون از آلت تناسلی شما جلوگیری کند، اما نه آنقدر محکم که باعث درد یا ناراحتی شود.

مثل همیشه، اگر مطمئن نیستید که چه نوع پمپ آلت تناسلی یا حلقه انقباض را بخرید، بهترین روش این است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

حکم پمپ های خلاء آلت تناسلی پمپ های آلت تناسلی یک شکل پذیرفته شده از درمان اختلال نعوظ هستند، اما برای همه مناسب نیستند.

استفاده از آنها می تواند ناخوشایند باشد و نعوظی که آنها ایجاد می کنند همیشه کاملاً طبیعی به نظر نمی رسد، به این معنی که آنها تمایل دارند تنها زمانی استفاده شوند که سایر اشکال درمان برای اختلال نعوظ موثر نباشد.

استفاده از پمپ آلت تناسلی همچنین مستلزم آن است که دستگاه را دقیقاً قبل از رابطه جنسی به صورت دستی اعمال کنید – چیزی که اگر در یک رابطه طولانی مدت با یک شریک همدل نباشید ممکن است ناخوشایند باشد.