قرص های ضدبارداری نورتیندرون/ اتینیل استرادیول چه تأثیری دارند؟

استروستپ و سایر قرص‌های ضدبارداری نورتیندرون/ اتینیل استرادیول با استفاده از دو هورمون زنانه، نورتیندرون و اتینیل استرادیول، مانع از بارداری شما می‌شوند.

نورتیندرون یک پروژسترون است – نوعی هورمون که می تواند تولید هورمون های جنسی خاصی را در بدن شما سرکوب کند. همچنین حاوی نوعی استروژن به نام اتینیل استرادیول است که در کنار نورتیندرون از بارداری جلوگیری می کند.

از آنجایی که استروستپ حاوی ترکیبی از دو هورمون مختلف است، به عنوان قرص ضد بارداری خوراکی ترکیبی (COCP) یا “استروژن و پروژسترون” شناخته می شود.

نورتیندرون و اتینیل استرادیول در کنار هم استفاده از تخمدان‌ها را از آزادسازی تخمک‌ها باز می‌دارند. این امر باعث می شود که تماس اسپرم با تخمک های شما غیرممکن باشد و منجر به بارداری شود، زیرا ممکن است از طریق رابطه جنسی محافظت نشده ممکن باشد.

این دو هورمون همچنین بر میزان مخاط دهانه رحم که در داخل رحم و دهانه رحم شما وجود دارد نیز تأثیر می‌گذارند. این امر ورود اسپرم به دهانه رحم را دشوارتر می کند و خطر باردار شدن را بیشتر کاهش می دهد.

یک بسته استروستپ (یا سایر داروهای ضد بارداری نورتیندرون/ اتینیل استرادیول) حاوی 28 قرص است. 21 قرص از این قرص ها فعال هستند، یعنی حاوی نورتیندرون و اتینیل استرادیول هستند، در حالی که هفت قرص دیگر، قرص های یادآور حاوی آهن هستند.

مانند سایر قرص‌های ضدبارداری ترکیبی، استروستپ و سایر قرص‌های ضدبارداری نورتیندرون/ اتینیل استرادیول در صورت استفاده صحیح در پیشگیری از بارداری بسیار موثر هستند. استروستپ در صورت استفاده بر اساس دستورالعمل دارو، میزان موفقیت آن بالاتر از 99 درصد است.

این بدان معناست که اگر از استروستپ (یا سایر قرص‌های ضدبارداری نورتیندرون/ اتینیل استرادیول) دقیقاً همانطور که تجویز شده استفاده می‌کنید، بیش از 99 درصد احتمال بارداری در طول یک سال دارید.

شرایط «زندگی واقعی» همیشه مانند شرایط یک کارآزمایی بالینی نیست. این بدان معنی است که اگر گه گاه یک نوبت دارو را فراموش کنید یا یک قرص را دیر مصرف کنید، استروستپ 99 درصد در جلوگیری از باردار شدن شما موثر نخواهد بود.