فواید «خودکنترلی جنسی» برای یک هفته

باور نکردنی است که چگونه بسیاری از “هک ها” و راه حل های سریع در سراسر جهان سلامت تکرار می شوند. اما، ما می دانیم که بیشتر چیزها در مورد بدن و ذهن شما چندان ساده نیستند. ما می دانیم که چیزی به نام “قرص جادویی” وجود ندارد، و با این حال به جستجوی راه هایی برای بهینه سازی سلامت خود می پردازیم. احتمالاً به همین دلیل است که اینجا هستید – از خود می‌پرسید که چگونه «خودکنترلی جنسی»(عدم انزال) به مدت هفت روز برای سلامتی و تندرستی شما مفید است.

پرهیز هیچ بیماری را درمان نمی‌کند یا به شما قدرت فوق‌العاده می‌دهد – آنقدر که ما می‌دانیم. فرکانس ارگاسم شما قفل ترکیبی به گاوصندوقی نیست که حداکثر پتانسیل شما را در خود نگه دارد، و تلاش برای استفاده از پرهیز مانند یک کد تقلب برای باز کردن پتانسیل این پتانسیل، واقعاً نحوه عملکرد بدن نیست.

در عین حال، ما باید اذعان کنیم که چند مطالعه علمی ارتباط بین پرهیز از انزال و تغییرات فیزیولوژیکی در بدن شما را نشان داده است.

اما ممکن است هنوز سوالات زیادی داشته باشید. آیا این تغییرات مهم هستند؟ آیا این تغییرات دائمی است؟ آیا این تغییرات مزایای پایدار یا قابل توجهی برای سلامتی، تندرستی، شادی یا کیفیت زندگی شما ایجاد می کند؟

پاسخ به آن سوالات و بیشتر به زودی. با این حال، ابتدا به این سوال ساده نگاه می کنیم که یک هفته «خودکنترلی جنسی» چه تأثیری بر مغز و بدن شما می گذارد.

وقتی یک هفته انزال را متوقف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

پس یک هفته انزال نکردن چه اثرات مثبتی دارد؟ آیا هفت روز پرهیز فواید جسمانی خواهد داشت؟

بیشتر گفتگوهایی که در اینترنت در مورد فواید هفت روز تعطیلی قطار خودارضایی خواهید دید، از یک مطالعه در سال 2002 در چین است. مطالعه ای که روی 28 مرد انجام شد، سطح سرمی تستوسترون آنها را در طول یک هفته پرهیز از خود بررسی کرد.

از روزهای دوم تا پنج، این مطالعه نشان داد که تغییرات در غلظت تستوسترون سرم در سرتاسر گروه کمی متفاوت است، اما در هفت روز این سطوح به اوج خود نزدیک به 150 درصد سطوح پایه رسید.

به عبارت دیگر، آنها دریافتند که انزال (و فقدان آن) تأثیر قابل توجهی بر تستوسترون سرم در یک هفته دارد.

اما در مورد تصویر بزرگتر چه می شود – پس از یک هفته چه اتفاقی می افتد؟ یک مطالعه در سال 2001 اساساً نتایج مطالعه هفت روزه را تأیید کرد. این مطالعه با بررسی تنها 10 بیمار نشان داد که پس از سه هفته پرهیز، سطح تستوسترون افزایش یافته و همچنان بالا می‌ماند.

این مطالعه علاوه بر تستوسترون، موارد دیگری را نیز مورد بررسی قرار داد. آنها به طور خاص سطوح کورتیزول، آدرنالین، نورآدرنالین و پرولاکتین – همه انواع مختلف هورمون ها – را قبل و بعد از دوره پرهیز سه هفته ای بررسی کردند. آنها تفاوت قابل توجهی در هیچ یک از این سطوح هورمونی پیدا نکردند، اگرچه توجه به این نکته مهم است که بین این دو مطالعه، کل گروه مورد مطالعه هنوز کمتر از 50 نفر است که بسیار کوچک است.

آیا خودارضایی نکردن فوایدی دارد؟

اگر به دلیل انجمن NoFap در Reddit یا جاهای دیگر به سراغ این مقاله رفته اید، ما چند خبر بد برای به اشتراک گذاشتن داریم: تا کنون، هیچ مدرکی برای اثبات ادعاها در مورد سلامت روان، سطوح انرژی، تمرکز و بهره وری وجود نداشته است. مزایای عدم خودارضایی که ممکن است در جای دیگری در اینترنت در مورد آن خوانده باشید.

مطالعات نسبتاً کمی در مورد فواید بالقوه پرهیز وجود دارد و اکثر آنها هیچ پیشنهادی از فواید پیدا نکرده اند. بسیاری از حکایت هایی که آنلاین می بینید را می توان به سادگی به اثرات دارونما یا عوارض جانبی افزایش سطح تستوسترون تبدیل کرد – و ما شواهد کمی داریم که اگر دست کم یک هفته دست از خودارضایی بردارید، ممکن است اتفاق بیفتد.

مطالعات نشان داده اند که سطح تستوسترون شما در سلامت روان و تنظیم خلق و خو نقش دارد. اگرچه مکانیسم‌های دقیق می‌تواند نامشخص باشد، اما مطالعات نشان داده‌اند که درمان جایگزینی تستوسترون باعث بهبود خلق و خو، انرژی و حس خوب و کاهش عصبانیت و تحریک‌پذیری در طول یک دوره آزمایشی شش هفته‌ای می‌شود.

ممکن است افرادی که به طور ناگهانی پس از پرهیز هفت روزه شاهد افزایش ناگهانی تستوسترون هستند، برخی از مزایای مشابه را مشاهده کنند، اما سوالات در مورد سطح تستوسترون اصلی و سایر مسائل مربوط به تستوسترون به طور کلی باید به صورت فردی ارزیابی شوند. آن نظریه را تایید می کند.

عدم انزال: آخرین کلمه

عدم انزال ممکن است فوایدی داشته باشد، و اگر می‌خواهید زندگی جنسی خود را بهبود ببخشید، کاهش انزال‌های مکرر ممکن است مکانی باشد که می‌توانید در آن تفاوت ایجاد کنید. اما شواهد زیادی برای این وجود ندارد، و شواهدی برای راه‌های بهتر برای پیگیری کمک وجود دارد.

درمان‌هایی که در بالا ذکر کردیم، تنها تعدادی از راه‌های اثبات‌شده متعدد برای به دست آوردن سلامت جنسی خود – و بازگشت به فعالیت‌های رضایت‌بخش هستند. بهترین قسمت؟ شما نیازی به انجام بازی پرهیز ندارید.