خوردن این غذاها جذابیت چهره شما را کم می کند!

اگر می‌خواهید جذابیت چهره‌تان کمرنگ نشود، بهتر است در وعده صبحانه به جای شیرینی‌های فراوری‌شده و آبمیوه، نان تست سبوس‌دار و چای بدون شکر مصرف کنید! محققان فرانسوی به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که صبحانه‌ی غنی از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌خورند، نسبت به کسانی که از کربوهیدرات‌های تصفیه‌نشده استفاده می‌کنند، جذابیت کمتری دارند.

دانشمندان دانشگاه مونپلیه باور دارند که تغییرات ظریف در جذابیت چهره ممکن است ناشی از تغییرات قند خون و انسولین باشد که بر ظاهر پوست تأثیر می‌گذارد و می‌تواند بر هورمون‌های جنسی نیز اثرات طولانی‌مدتی داشته باشد.

دکتر کلر برتیکات، زیست‌شناس تکاملی و نخستین نویسنده این مطالعه، اظهار داشته است: «موضوع شگفت‌انگیزی است که انتخاب‌های غذایی ما می‌تواند اثرات آنی بر ظاهر ما داشته باشد. این تغییرات فیزیولوژیکی می‌تواند به‌طور نامحسوس ویژگی‌های چهره را تغییر دهد و بر نحوه جذابیت ما از نگاه دیگران اثر بگذارد.»

محققان برای این مطالعه ۵۲ مرد و ۵۲ زن ۲۰ تا ۳۰ ساله را انتخاب کردند و آن‌ها را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند: گروهی که صبحانه‌ی حاوی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌خورد و گروهی که صبحانه‌ی حاوی کربوهیدرات‌های تصفیه‌نشده می‌خورد.

دانشمندان سطح قند خون داوطلبان را قبل و بعد از صرف صبحانه اندازه‌گیری کردند و سپس از شرکت‌کنندگان در شرایط نوری کنترل‌شده عکس گرفتند. سپس عکس‌ها به ارزیاب‌ها فرستاده شد تا تخمین بزنند این افراد چقدر جذاب به نظر می‌رسند.

این محققان ادعا می‌کنند که خوردن کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده برای صبحانه ممکن است جذابیت چهره را کاهش دهد، هرچند اثرات طولانی‌مدت آن (بر اساس پرسشنامه‌های تکمیل‌شده توسط داوطلبان) پیچیده‌تر است.

این تأثیر بر اساس جنسیت و نوع وعده غذایی متفاوت است و این تاکیدی بر رابطه پیچیده بین رژیم غذایی و جذابیت است. یافته‌های محققان نشان می‌دهند که انتخاب‌های غذایی چنین تأثیراتی را نه تنها بر سلامتی، بلکه بر ویژگی‌های ظاهری مانند جذابیت چهره نیز دارند.

این تحقیقات نشان می‌دهند که کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌توانند بر جریان خون محیطی اثر گذارند و به عواملی مانند سطح اکسیژن در سطح پوست ارتباط داشته باشند.