آیا داشتن رابطه جنسی هر روز بد است؟

برای پاسخ به سوالات رایج در مورد داشتن رابطه جنسی روزانه، از “طبیعی” بودن یا نبودن آن گرفته تا اینکه چگونه می تواند بر سلامت و تندرستی شما تأثیر بگذارد، ادامه دهید.

همچنین نکات و تاکتیک‌هایی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها برای جلوگیری از مسائل رایج مرتبط با رابطه جنسی استفاده کنید که ممکن است در صورت داشتن رابطه جنسی هر روز ظاهر شوند.

آیا داشتن رابطه جنسی هر روز سالم است؟

وقتی شما و شریک زندگیتان برای اولین بار با هم قرار ملاقات می گذارید یا با هم زندگی می کنید، داشتن رابطه جنسی هر روز غیرمعمول است.

اما در نقطه‌ای خاص، درد عضلات و چرخه‌های مداوم شستشو/خشک‌کن ملحفه‌ها ممکن است شما را متعجب کند که آیا تعداد ارگاسم‌هایی که شما دو نفر به دست می‌آورید ممکن است توجه OSHA یا NAFTA را به خود جلب کند – آیا این شرایط کاری ایمن است؟

هیچ شواهد علمی وجود ندارد که رابطه جنسی مکرر را با هر گونه بیماری مرتبط کند – به جز کم آبی بدن، و شما دو نفر می توانید با استراحت در آب از آن جلوگیری کنید.

رابطه جنسی روزانه خوب و طبیعی است. اما به یاد داشته باشید، این نیز بسیار رایج و طبیعی است که برای چندین روز یا هفته بدون رابطه جنسی بمانید.

بنابراین “سالم” این است که شما دو نفر آن را تعریف می کنید – آنچه برای رابطه شما بهترین کار را دارد، تعریف سالم است.

فواید داشتن رابطه جنسی روزانه

اجازه دهید به سرعت با برخی از حقایق آشنا شوید. این راهنما در مورد اینکه زوج ها چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند شامل داده های نظرسنجی است که نشان می دهد بزرگسالان در ایالات متحده به طور متوسط 53 بار در سال یا کمی بیش از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند. بنابراین اگر در حال داشتن رابطه جنسی روزانه هستید، تقریباً هفت برابر بیشتر از یک فرد معمولی فواید دریافت می‌کنید.

اندازه گیری این مزایا ممکن است ظریف یا سخت باشد، اما برخی از مزایای واقعا عالی وجود دارد، از جمله:

تمرینات هوازی

رابطه جنسی شدید به دلیل توانایی آن در پمپاژ قلب معروف است که می تواند استقامت و سلامت قلب را بهبود بخشد. و هول شدن در حین رابطه جنسی می تواند رفتار خوب خارج از اتاق خواب مانند ورزش و غذا خوردن بهتر را تشویق کند. فعالیت جنسی همچنین می تواند فشار خون شما را کاهش دهد که می تواند خطر حمله قلبی را نیز کاهش دهد.

اندورفین

رابطه جنسی به دلیل ترشح اندورفین، که یک مسکن طبیعی است، شناخته شده است. آیا مصدومیتی دارید که در حال بهبودی هستید؟ از شریک زندگی خود بخواهید در صدر قرار گیرد و مشاور شخصی شما باشد.

تسکین استرس

چیزی که در مورد اندورفین ها و ماده شیمیایی دیگری به نام اکسی توسین (که گاهی به عنوان هورمون عشق از آن یاد می شود) آزاد می شود، این است که هر دو می توانند کورتیزول – هورمون استرس – را کاهش دهند. بنابراین در حالی که ممکن است بعد از یک روز سخت “احساس” نداشته باشید، ممکن است رابطه جنسی بهترین چیز برای شما باشد.

کالری سوزی

اگر می‌خواهید قبل از سفر ساحلی لاغر شوید، ممکن است بخواهید رابطه جنسی بیشتری را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید. داده ها در مورد میزان کالری که می توانید در حین رابطه جنسی بسوزانید متفاوت است، بر اساس مواردی مانند شدت و مدت زمان جلسات شما، اما به نظر ما هر دقیقه ای که برای ورزش صرف می شود یک دقیقه به خوبی صرف می شود. فقط به یاد داشته باشید که در پوزیشن‌های جنسی فعال‌تر، از مزایای سلامتی بهتری نیز برخوردار می‌شوید، بنابراین اگر می‌خواهید این دو طرفه را به زندگی دو روزه خود تبدیل کنید، پیشنهاد دهید این کار را انجام دهید.

آیا داشتن رابطه جنسی روزانه مضراتی دارد؟

نه، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد داشتن رابطه جنسی روزانه برای سلامت جسمی یا روانی شما مضر است. همچنین هیچ مدرکی برای فرکانس “بهینه” یا “کامل” برای یک زندگی جنسی سالم وجود ندارد.

با این گفته، داشتن رابطه جنسی اغلب – به عنوان مثال، چندین بار در روز – ممکن است منجر به مشکلات فیزیکی خاصی شود. به عنوان یک مرد، ممکن است آلت تناسلی شما دچار درد شود، به خصوص اگر شما و همسرتان رابطه جنسی خشن یا شدید داشته باشید.

همچنین ممکن است زنان در اثر رابطه جنسی مکرر دچار درد شوند. به خصوص اگر از روان کننده استفاده نمی کنید، اصطکاک ناشی از حرکت رفت و برگشت در طول رابطه جنسی ممکن است باعث تحریک شما و/یا شریک زندگیتان شود.

این مسائل معمولاً طی چند ساعت یا چند روز به خودی خود بهبود می یابند. در این میان، بهتر است آن را آرام بگیرید و از استراحت لذت ببرید. مطمئناً آن را به دست آورده اید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که رابطه جنسی، درست مانند هر فعالیتی، زمانی که زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد، می تواند مشکل ساز شود.

اگر زندگی جنسی شما در مسیر شغل، تحصیل، توانایی پرداخت قبوض یا سایر جنبه های زندگی شما قرار گرفته است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آن را کمی کاهش دهید.