شهباز شریف: مذاکرات ایران و آمریکا در سویس پیشرفت‌های امیدوارکننده داشته است

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، اعلام کرده که مذاکرات صلح میان ایالات متحده و ایران در سویس در فضای «مثبت و سازنده» برگزار شده و پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای در این روند به دست آمده است.شریف روز دوشنبه، ۲۲ جون، با نشر خبرنامه‌ای گفته که نخستین نشست کمیته عالی‌رتبه در چارچوب یادداشت تفاهم اسلام‌آباد در سویس با موفقیت پایان یافته است.
او افزوده است که در این نشست، طرف‌ها روی یک نقشه راه برای رسیدن به توافق نهایی در مدت ۶۰ روز توافق کرده‌اند.
نخست‌وزیر پاکستان افزوده است که یک کمیته عالی‌رتبه برای نظارت سیاسی بر روند مذاکرات ایجاد شده و گفت‌وگوهای فنی بیش‌تر نیز آغاز خواهد شد.
شریف از تعهد ایالات متحده و ایران به ادامه گفت‌وگوها استقبال کرده و از قطر و سویس به‌خاطر نقش‌شان در حمایت و تسهیل این مذاکرات قدردانی کرده است.
او تاکید کرده است که پاکستان به حمایت از گفت‌وگو و دیپلماسی برای دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز و پایدار ادامه خواهد داد.