تصاویر و مشخصات رسمی «سهند»، سدان جدید پارس خودرو!

شرکت پارس خودرو در جدیدترین بروزرسانی وب‌سایت خود تصاویر و مشخصات رسمی محصول جدید خود، پارس خودرو سهند را منتشر کرد. سهند جدیدترین محصول شرکت پارس خودرو و به عنوان سدان اختصاصی این خودروساز قدیمی با نشان این برند روانه بازار خواهد شد.

پارس خودرو سهند به عنوان نمونه لوکس و فیس لیفت سایپا ساینا بوده و قرار است در بازه قیمتی بالاتری نسبت به محصول پایه عرضه شود. سهند با هدف رقابت با رانا پلاس و پژو پارس روانه خیابان‌ها می‌شود. این خودرو در چند تیپ مختلف و با گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد. گروه خودروسازی سایپا امکانات متنوعی را برای محصول جدید خود تدارک دیده است.

پیشرفت تدریجی سایپا در طراحی خودروپارس خودرو سهند در نمای کناری کاملا مشابه ساینا می‌باشد. سایپا در این پروژه صرفا سعی داشته تا با بهبود طراحی جلو و عقب، یک نمای بروز و جذاب‌تر از ساینا خلق کند. مرور طراحی جلو و عقب نشان می‌دهد خطوط طراحی سایپا در حال منسجم شدن و شباهت خودروهای جدید سایپا به یکدیگر بیشتر می‌شود.

با توجه به گذشت سال‌های زیاد از حضور ساینا و کوییک در خیابان‌ها، انتظار می‌رفت سایپا محصول جدید سهند را به طور کامل جایگزین نمونه‌های قبلی کند. اما متاسفانه این ارتقای ظاهری تنها به‌بهانه گرانتر فروختن محصول کهنه قبلی است و برنامه تولید موازی همه این مدل‌ها در دستور کار قرار دارد.

در نمای داخلی الگوبرداری از محصولات رنو به خصوص رنو سیمبل نسل اول کاملا مشهود است. ارتقای ارگونومی کابین یکی از اهداف مهم پروژه سهند نسبت به ساینا عنوان شده است.

سایپا و پارس خودرو برای نخستین‌بار برنامه دارند تا در پروژه سهند امکانات جدیدی نظیر رادار نقطه کور، آینه تاشو برقی، سانروف، صندلی برقی، گرمکن صندلی، سامانه کنترل پایداری و تماس اضطراری را بر روی پلت فرم X200 پیاده سازی کنند. X200 نام پلت‌فرم اقتصادی سایپا است که تا به امروز محصولات تیبا، ساینا و کوییک بر مبنای آن توسعه پیدا کردند.

مشخصات پارس خودرو سهند

پارس خودرو سهند همانند سایپا اطلس، به سری ارتقاء یافته موتور M15 یعنی M15 GSI مجهز خواهد بود که تغییراتی در سرسیلندر داشته و سیستم هایی نظیر دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها و هدرز به این موتور اضافه شده است. همچنان این موتور ۸ سوپاپه بوده و توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با اینکه مشخصات بالایی بر روی کاغذ ندارد اما با توجه به وزن خودروهای سری X200، عملکرد مناسبی را در عمل از خود نشان می‌دهد.

از امکانات رفاهی و ایمنی مشترک تمامی تیپ‌های سهند پارس خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ـ سامانه‌های کنترل پایداری، کنترل کشش و کنترل حرکت در سربالاییسیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک

ـ ۲ کیسه هوای ایمنیدی لایت (چراغ‌های روز)

ـ فرمان D-CUTسنسور نور

ـ دستگیره‌های آسان بازشوترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب

ـ ترمزهای ABS، EBD و BASفرمان کمکی برقی در نسخه‌های اتوماتیک و هیدرولیک در نسخه‌های دنده‌ای

ـ رینگ‌های آلومینیومی در نسخه های فول و فولادی در تیپ های پایهقابلیت شارژ موبایل با USB

ـ سیستم نمایش میزان باد تایرها (TPMS)حالت چراغ‌های همراهی تا منزل

ـ سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرونمایشگر تعویض دنده (GSI)

و…

در تیپ های فول، موارد زیر به لیست آپشن‌های سهند اضافه می‌شود:

ـ رادار نقطه کور

ـ ۲ تیوتر سیستم صوتیشیشه‌های دودی عقب

ـ سنسور بارانصندلی برقی ۲ حالته راننده همراه با گرمکن

ـ سانروفسیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای

ـ سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترلGLOBAL CLOSING

ـ آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی

ـ مولتی مدیا ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقبو…

ـ تفاوت تیپ‌ها در بودن یا نبودن ویژگی‌هایی چون رادار نقطه کور، ۲ تیوتر سیستم صوتی، شیشه‌های دودی عقب، سنسور باران، صندلی برقی ۲ حالته راننده همراه با گرمکن، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل، GLOBAL CLOSING، تریم داخلی دو رنگ، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی، مولتی مدیا ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقب و تریم چرمی صندلی‌ها خواهد بود.