توقف تلخ دورتمند؛ بایرن را قهرمان بوندسلیگا کرد

هفته پایانی رقابت های بوندسلیگای آلمان بسیار جذاب دنبال شد و در نهایت بایرن مونیخ به شکل دراماتیکی قهرمان فصل 2022/23 رقابت های لیگ فوتبال آلمان شد.

شرایط در این هفته به شکلی بود که بروسیا دروتموند باید ماینز را شکست می داد تا قهرمان رقابت های بوندسلیگا شود. در واقع دورتمند صدر نشین بود و همه چیز برای قهرمانی در دستان خودش بود اما دورتموند با نتیجه دو بر دو مقابل ماینز به تساوی رسید. این بازی در سیگنال ایدونا پارک یعنی ورزشگاه خانگی دورتموند بود و دورتموندی ها در خانه خودشان قهرمانی را از دست دادند. در این بازی هالر یک پنالتی را هم از دست داد و به این ترتیب نتوانست کمکی به تیمش کند. در این بازی ابتدا ماینز دو گل در نیمه اول زد و در نیمه دورتموند دو گل توسط رافائل گریرو در دقیقه 69 و سوله در دقیقه پایانی بازی به ثمر رساند و نتوانست کامبک خود را تکمیل کند.

بایرن مونیخ در ورزشگاه خانگی کلن به مصاف این تیم رفته بود. باواریایی ها حتما باید بازی را می بردند تا قهرمان شوند و در نهایت بایرن مونیخ این بازی را با نتیجه دو بر یک برد. ابتدا بایرن توسط کومان در دقیقه 8 پیش افتاد اما کلن گل مساوی را در دقیقه 81 به ثمر رساند و دورتموند را دوباره صدرنشین کرد. این نتیجه دوامی نداشت و موسیالا در دقیقه 89 گل پیروزی بایرن مونیخ را زد و باواریایی ها یک بار دیگر قهرمان بوندسلیگا شدند.

کان اجازه حضور در جشن بایرن را نیافت

اولیور کان مدیر اخراجی بایرن مونیخ حتی اجازه حضور در زمین و جشن گرفتن را پیدا نکرد.

بعد از قهرمانی دراماتیک بایرن مونیخ در بوندس لیگا و توقف غیرمنتظره دورتموند مقابل ماینتس، یورو اسپورت، کیکر و بیلد گزارش دادند که بعد از بالا بردن جام قهرمانی توسط مردان باواریا، حسن صالیحمیدزیچ و اولیور کان، شغل خود را در بایرن مونیخ از دست دادند و حالا تایید شد که کریستین دریزن قرار است جانشین کان شود.

باواریایی ها با پیروزی 2-1 مقابل کلن یازدهمین قهرمانی متوالی خود را در بوندس لیگا جشن گرفتند و البته قهرمانی آن‌ها در این فصل، چیزی شبیه به یک معجزه بود. حالا در مراسم جشن قهرمانی، هیچ اثری از اولیور کان دیده نشد و گفته می شود که این اسطوره آلمانی از حضور در جشن منع شده بود، چرا که پیش از بازی با کلن، خبر اخراجش را به وی داده بودند.

کان بعد از اخراج و منع شدنش از حضور در جشن قهرمانی گفت: “نقشه من این بود که به کلن بیایم و البته، با بازیکنان قهرمانی را جشن بگیرم، اما به من اجازه ندادند.”

بایرن در این فصل تصمیمات عجیب زیادی گرفته است که می توان به اخراج ناگلزمان نیز اشاره کرد، اما باید دید که واکنش هواداران بایرن به اخراج ناگهانی دو مدیر خود چیست.

کلن 1-2 بایرن مونیخ | خلاصه بازی | یازدهمین قهرمانی متوالی بایرن در بوندس‌لیگا