قاطعانه‌ترین بردهای استقلال در تاریخ لیگ برتر ایران!

استقلال هرچند دستش از رسیدن به جام قهرمانی بیست و دومین دوره لیگ برتر ایران کوتاه ماند، اما توانست عنوان «بهترین خط حمله» را به نام خود ثبت کند؛ عنوانی که بدون شک آتش بازی شاگردان ریکاردو ساپینتو در دو دیدار مقابل تیم‌های هوادار و تراکتور نقش مهمی در به دست آمدنش ایفا کرد. استقلالی‌ها در حالی در مجموع این فصل 52 مرتبه توپ را از خط دروازه حریفان عبور دادند که فقط 13 گل خود را در هفته 26 و 30 رقابت‌ها زند.

به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به قاطعانه‌ترین بردهای استقلال در تاریخ لیگ برتر ایران تا مشخص شود آبی‌های تهرانی نمایش مقتدرانه خود را مقابل چه تیم‌هایی انجام داده‌اند:

1ـ استقلال ۷-۱ تراکتور/ سرمربی: ریکاردو ساپینتو

هفته سی‌ام لیگ بیست و دوم تیم تحت هدایت ریکاردو ساپینتو در شرایطی که جایگاهش در جدول تثبیت شده بود، صرفا با انگیزه انتقام شکست دو بر صفر دور رفت مقابل تیم پاکو خمز به میدان رفت و توانست با پیروزی 7 بر یک زمین را ترک کند. هت تریک مهدی قایدی در کنار گلزنی ابوالفضل جلالی، محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند و جعفر سلمانی پرگل ترین برد تاریخ باشگاه استقلال را رقم زد.

2ـ استقلال ۶-۰ استقلال اهواز/ سرمربی: امیر قلعه نویی

در بازی رفت فصل 88-87 که شاگردان امیر قلعه نویی مقابل همنام اهوازی خود به میدان رفتند، موفق شدند با نتیجه 6 بر صفر پیروز شوند. استقلال آن فصل بردهای قاطعانه متعددی به دست آورد که پرگل‌ترینش در این بازی در تاریخ 28 شهریور 87 در هفته هفتم بود. در این بازی فرهادمجیدی (دو گل)، آرش برهانی (دو گل)، هاشم بیگ‌زاده و پیروز قربانی برای استقلال گلزنی کردند.

3ـ استقلال ۶-۱ هوادار/ سرمربی: ریکاردو ساپینتو

رتبه سوم قاطعانه ترین بردهای استقلال به بازی این تیم با هوادار در هفته بیست و ششم فصلی که گذشت مربوط می‌شود. شاگردان ریکاردو ساپینتو در هفته ماقبل دربی تیم ساکت الهامی را با نتیجه‌ای عجیب شکست دادند تا اینگونه با عدد 6 برای رقیب سنتی خود خط و نشان بکشند. دبل محمد محبی در کنار گلزنی آرش رضاوند، مهدی قایدی، سعید مهری و البته سیدحسین حسینی این نتیجه عجیب را رقم زد.

4ـ استقلال ۶-۲ نفت آبادان/ پرویز مظلومی

آبی‌های تحت هدایت پرویز مظلومی پس از باخت آسیایی در تاشکند و با هدف رسیدن به رتبه دوم جدول مقابل صنعت نفت آبادان صف آرایی کردند. این بازی اسفندماه سال 90 و در دور برگشت دهمین دوره لیگ برتر برگزار شد که در نهایت با برتری 6 بر 2 استقلال تهران به پایان رسید. شش گل استقلال با دبل سیدمهدی سیدصالحی و گلزنی مجتبی جباری، هادی شکوری، فرهاد مجیدی و آرش برهانی به ثمر رسید.

خودنمایی ساپینتو

این گزارش نشان می‌دهد که استقلالِ ساپینتو به تنهایی دو برد از چهار برد برتر تاریخ این باشگاه را رقم زده و بر این اساس بیراه نیست اگر از تیمی که مرد پرتغالی ساخته به عنوان زهردارترین استقلال ادوار مختلف لیگ برتر یاد کنیم. تیمی که با وجود مشکلات عجیب و غریبش، برای رسیدن به عنوان قهرمانی فقط 4 امتیاز کم آورد.

ضمن اینکه ریکاردو ساپینتو در حالی نامش بیش از هر مربی دیگری در این رکورد تکرار شده که تیمش – بر خلاف دیگر بردهای مقتدرانه استقلال که مقابل تیم‌های ضعیف آن مقاطع رقم خورده – توانسته دو حریف قدرتمند یعنی هوادار و تراکتور را گلباران کند.