قهرمانی بارسلونا چهار هفته مانده به پایان لالیگا قطعی شد

در هفته سی و چهارم از رقابت های لالیگای اسپانیا، بارسلونا و اسپانیول در ورزشگاه خانگی تیم اسپانیول به مصاف هم رفتند و در نهایت در این بازی بارسلونا موفق شد با نتیجه چهار بر دو به پیروزی برسد و قهرمان فصل 2022/23 رقابت های لالیگا شود.

بارسلونا اکنون پس از گذشت 34 هفته 85 امتیازی شده است و 14 امتیاز بیشتر از رئال مادرید دارد. قهرمانی بارسلونا چهار هفته مانده به پایان لالیگا قطعی شد.

تیم ژاوی هرناندز اکنون مزد فصل خوب خود در لالیگا را گرفت. ژاوی برای اولین بار است که به عنوان سرمربی قهرمان رقابت های لالیگا می شود و باید دید که در فصل های آینده باز هم می تواند این قهرمانی را تکرار کند یا خیر.

در این بازی گل های بارسلونا را رابرت لواندوفسکی ( دو بار )، آلخاندرو بالده و ژول کنده به ثمر رساندند. گل های اسپانیول را هم پوادو و خوسلو به ثمر رساندند.

در هر صورت پرونده این فصل از رقابت های لالیگا هم با قهرمانی بارسلونا بسته شد. بارسلونا اکنون برای اولین بار پس از فصل 2018/19 موفق شد قهرمان رقابت های لالیگا شود. لواندوفسکی هم اکنون در یک قدمی آقای گلی در این فصل از رقابت های لالیگا قرار دارد.

صحبت های سرمربی بارسلونا پس از قهرمانی در لالیگا

ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا در پایان بازی تیمش و اسپانیول در مورد قهرمانی تیمش در لالیگا صحبت کرد.

ژاوی در مورد قهرمانی بارسلونا گفت: “فوق العاده بود. خوب تلاش کردیم. همه چیز در ماه ژولای آغاز شد. ده ماه تلاش کردیم و به نظرم تلاش فوق العاده ای داشتیم. برای ثبات پروژه، این اتفاق مهمی بود. قهرمانی لالیگا نشان داد که شرایط خوب پیش رفته است.  در نیمه اول درخشان بودیم. درست است که بعد از نتیجه چهار بر صفر، کمی بی خیال بودیم. بردن لالیگا در یک دربی، فوق العاده بود. این یک سناریوی ایده آل است. این بازی خلاصه ای از عملکرد و تلاش فوق العاده ایست که در پایان بازی داشتیم.”

وی در مورد حمله هواداران اسپانیول به سوی بازیکنان تیمش گفت: “عادی بود که خوشحالی کنیم. سخت است که بتوانی خودت را کنترل کنی و به بازیکنان گفتم که بهتر است که به احترام حریف، خودمان را کنترل کنیم. ” 

ژاوی در پایان بازی گفت: “بعد از این قهرمانی یاد والدین و خانواده ام افتادم. آنها همیشه از ما حمایت کردند. گاهی به اندازه کافی به کارت احترام گذاشته نمی شود اما همیشه با تلاش به موفقیت رسیده ام. به نظرم لالیگای فوق العاده ای داشتیم و این موفقیت متعلق به تیم است.”

اسپانیول 2-4 بارسلونا | خلاصه بازی | بیست و هفتمین قهرمانی بارسلونا در لالیگا