نظر پپ گواردیولا در مورد هالند

هالند به رکورد بیشترین گل زده شده در یک فصل لیگ جزیره رسیده است. پپ گواردیولا اذعان داشت که فصل بعد هالند در لیگ برتر حتی می‌تواند از فصل اولش هم بهتر باشد.

ارلینگ هالند پس از فصل بی نظیری که در ورزشگاه اتحاد سپری کرد، فصلی که اولین فصل او در تیم گواردیولا نیز هست، در آستانه ثبت رکورد جدیدی برای تعداد گل به ثمر رسیده در یک فصل لیگ جزیره می‌باشد. این مهاجم توانمند نروژی در روز یکشنبه و در مصاف با فولام 34 امین گل خود در این فصل لیگ که 50 امین گل او در تمام رقابت ها به حساب می‌آید را به ثمر رساند. این میزان گل او را به رکورد مشترک اندی کول و آلن شیرر می‌رساند. البته که او 6 فرصت دیگر دارد تا این آمار را ارتقا دهد و با این وجود این مهاجم 22 ساله به احتمال زیاد معیار جدید فوق‌العاده ای را در این زمینه به وجود خواهد آورد.

گواردیولا در این‌باره گفت: “من همیشه گفته ام که اگر به کار هایی که او انجام داده نگاه کنید اوضاع سخت خواهد شد و اگر او با همین روند حال حاضرش گل نزند مردم می‌گویند که او افت کرده اما بازی او می‌تواند بسیار پیشرفت کند. منظور من نه داخل محوطه بلکه خود بازی و حرکاتش است. فکر می‌کنم که او این گونه فکر می‌کند که آیا این گلزنی ها کافی است؟ و فکر می‌کنم که او میل برای تبدیل شدن به بازیکن بهتری را دارد، تا زمانی که چنین طرز فکری دارد می‌تواند به آن برسد.”

گواردیولا باور دارد هالند که پس از 86 گل زده در 89 بازی از دورتموند به سیتی آمد، عزم راسخی برای شکستن رکورد ها دارد. او در توضیح این مسئله گفت: ” بله، همین‌طور فکر می‌کنم، من تا حدودی اورا می‌شناسم او اهل رقابت است و ذهنیتی مثبت دارد. او اعتماد به نفس فوق‌العاده ای دارد که با مغرور بودن متفاوت است. اعتماد به نفس او می‌گوید که من می‌خواهم گل بزنم و سپس می‌آید و در فصل اول 50 گل می‌زند که با رکورد دو اسطوره قدیمی برابری می‌کند. “

او در تمجید از هالند ادامه داد: “مسی کامل ترین بازیکنی است که من دیده ام، چه از نظر دید، چه پاس، چه دریبل، چه رقابت کردن، در خیلی چیزها و این دشوار است. امیدوارم که ارلینگ بتواند خیلی به لئو نزدیک شود، این برای او و ما عالی خواهد بود اما من به هیچ کسی کمک نمی‌کنم که خودش را با ستاره آرژانتینی مقایسه کند.”