مجموع بدهی های باشگاه استقلال

طلب خارجی‌ها از آبی‌ها فقط به بدهی استراماچونی خلاصه نمی شود و با گذشت زمان، بسیار سنگین شده است.

اگرچه عمده بدهکاری استقلال به پرونده استراماچونی مربوط می‌شود اما این تنها بدهی سنگین آبی‌ها نیست. باشگاه شباب الاهلی امارات مبلغ کمی را بابت انتقال قرضی قایدی نمی‌خواهد و با گذشت زمان، طلب باشگاه امارات بیشتر و بیشتر خواهد شد.

مطابق آنچه که حجت کریمی در برنامه شب‌های فوتبالی عنوان کرد، شباب الاهلی مبلغی در حدود 2 میلیون درهم از استقلال طلب دارد. با در نظر گرفتن نرخ 0.27 فعلی تبدیل هر درهم به دلار، چیزی در حدود 550 هزار دلار خواهد شد!

 کریمی البته می‌گوید در سفری که با فتح‌الله‌زاده به امارات داشته، با مدیران شباب‌الاهلی دیدار کرده‌اند و از آن‌ها برای پرداخت تا شب عید فرصت گرفتند. با این حال باشگاه استقلال نتوانسته در وقت مجددی هم که گرفته بدهی خود با این باشگاه اماراتی را تسویه کند و حالا به‌ازای هر ماه دیرکرد، 10 درصد به این طلب اضافه خواهد شد.

سرپرست استقلال درباره طلب استراماچونی هم گفت که طلب سرمربی ایتالیایی در دوره قبلی 400 هزار دلار بوده اما دیرکرد روزانه عجیب 5 درصدی دارد و حالا به 1 میلیون و 600 هزار دلار رسیده است. همچنین به این مبلغ، باید طلب 100 هزار دلاری پادووانی را هم اضافه کرد.

با حسابی سرانگشتی، مجموع بدهی‌های خارجی استقلال به حدود 2 میلیون و 300 هزار دلار می‌رسد! مبلغی نزدیک به 120 میلیارد تومان که شاید تنها به کمک وام بانک شهر پرداختش ممکن باشد. تازه به شرطی که استقلال برای پرداخت‌های عقب افتاده بازیکنان و ساپینتو به فکر منبع دیگری باشد.