دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، گفته است که هرگونه دارایی ایران که آزاد شود، از سوی تهران تنها برای خرید مواد غذایی از امریکا استفاده خواهد شد.ترمپ روز دوشنبه، ۲۲ جون، در جمع خبرنگاران گفته است که به باور او هر پولی که از ایران آزاد شود، در نهایت به شکل خرید مواد غذایی بازخواهد گشت؛ موادی که به گفته او این کشور بهشدت به آن نیاز دارد.
او افزوده است که ایران با جمعیت ۹۱ میلیونی نمیتواند نیازهای غذایی خود را تامین کند و در نتیجه این پولها به کشاورزان امریکایی خواهد رسید.
در همین حال، رییس بانک مرکزی ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم گفته است که تهران براساس توافقهای موجود، هیچ تعهدی برای خرید محصولات یا مواد اولیه کشاورزی از ایالات متحده ندارد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که بحثها درباره نحوه استفاده از داراییهای مسدودشده ایران همچنان ادامه دارد.

