رکوردشکنی ردمی نوت ۱۴ پرو پلاس: گوشی جدید شیائومی در بازار جهانی

گوشی های ردمی در سال‌های گذشته فروش نسبتا خوبی را در بازار جهانی تجربه کرده‌اند. چندی پیش نیز شاهد رونمایی از نسل جدید این گوشی‌ها در چین با دو مدل ردمی نوت ۱۴ پرو و ۱۴ پرو پلاس بودیم. از همان ابتدا مشخص بود که ردمی نوت ۱۴ پرو پلاس ظرفیت شکستن رکورد فروش را دارند. چراکه ترکیبی مناسب از امکانات و ویژگی‌های جذاب را ارائه می‌داد. اکنون نیز شیائومی مسئله را تایید کرده است.

رکورد فروش هفته اول گوشی های اندرویدی در اختیار ردمی نوت ۱۴ پرو پلاس

گوشی ردمی نوت 14 پرو پلاس از دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۶۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۹۰ وات و نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد بهره می‌برد. در کنار اینها نیز شاهد حضور پردازنده توانمند اسنپدراگون 7s نسل 3، هایپر او اس با وعده سه آپدیت اصلی و تاییدیه IP68 هستیم.

شیائومی برای گوشی جدید خود قیمت ۲۴۰ یورو را در نظر گرفته است که منطقی به‌نظر می‌رسد. به همین‌خاطر ردمی نوت ۱۴ پرو پلاس توانسته در هفته اول فروش خود در چین رکورد جهانی را جابه‌جا کند. مسئله جالب اینجاست که این گوشی هنوز در بازارهای مختلف عرضه نشده و استقبال کاربران چینی بسیار پرشور بوده است. البته شیائومی به‌شکل عجیبی چندان تمایل ندارد جزئیات بیشتری را از رکورد جدید خود ارائه دهد.

به‌عنوان مثال هنوز آمار دقیقی از تعداد گوشی‌های فروخته شده منتشر نشده است. همچنین ردمی تاکید کرده که آنها رکورد فروش گوشی‌های اندرویدی در این بازه قیمتی را شکسته‌اند. در این حالت مشخص نیست که منظور آنها کل گوشی‌های میان‌رده است یا اینکه صرفا مدل‌های حاضر در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو را مدنظر دارند.

در هر صورت می‌توان گفت که رکورد فروش بهترین گوشی ردمی در هفته اول شگفت‌انگیز بوده است و توانسته توجه شرکت سازنده را جلب کند. گوشی جدید Redmi Note 14 Pro Plus تا چند ماه دیگر در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. باید ببینیم استقبال سایر کاربران از این گوشی چگونه خواهد بود.