نتایج دیدارهای هفته سوم لیگ برتر ایران؛ از پیروزی پرگل تراکتور تا تساوی استقلال

در هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های مختلف با نتایج متفاوتی روبه‌رو شدند. استقلال خوزستان در یک دیدار حساس موفق شد استقلال تهران را با یک گل شکست دهد، تراکتور با نمایشی قاطعانه هوادار تهران را با نتیجه ۴-۰ مغلوب کرد، مس رفسنجان اولین پیروزی فصل خود را با برد ۳-۱ مقابل آلومینیوم اراک جشن گرفت و ذوب آهن در دیداری جذاب با خیبر خرم آباد به تساوی ۱-۱ رضایت داد.

پیروزی ۱-۰ استقلال خوزستان مقابل استقلال تهران

تیم فوتبال استقلال خوزستان در یک دیدار حساس مقابل استقلال تهران به برتری رسید و سه امتیاز مسابقه را در اهواز نگه داشت، میودراگ بووژوییچ اولین پیروزی فصل خود را به دست آورد.

نیمه نخست مسابقه تحت تاثیر حواشی سکوها قرار داشت و کیفیت چندان مطلوبی در این مسابقه از دو تیم شاهد نبودیم، یک مسابقه کم موقعیت و در نهایت تساوی صفر بر صفر، با یک موقعیت برای هرکدام از تیم‌ها، هر دو تیم با احتیاط زیادی بازی را مدیریت می‌کردند.

در نیمه دوم بازی شکل بهتری گرفت اما همچنان حواشی روی سکوها ادامه داشت، استقلال در ابتدای نیمه دوم بلانکو را وارد زمین کرد اما این بازیکن موقعیت جدی نتوانست روی دروازه خوزستان خلق کند.

تیوی بیفوما وینگر چپ استقلال خوزستان بلافاصله بعد از حضور در زمین توانست یک موقعیت خوب خلق کند و با تاثیرگذاری که داشت یک خطا نزدیک محوطه جریمه برای استقلال خوزستان به دست آورد و همین توپ با ضربه استثنایی این بازیکن به گل تبدیل شد.

در ادامه مسابقه بازی تحت تاثیر حواشی قرار گرفت و تلاش‌های آبی‌پوشان پایتخت برای گلزنی کافی نبود و اولین شکست تیم نکونام رقم خورد.

پیروزی پرگل تراکتور مقابل هوادار

تیم فوتبال هوادار تهران در هفته سوم لیگ برتر، در ورزشگاه شهر قدس میزبان تیم تراکتور تبریز بود. این دیدار با حضور پنج هزار هوادار تراکتوری برگزار شد تا شاگردان اسکوچیچ احساس غربت نداشته باشند.

تراکتور که هفته گذشته در یک بازی فوق حساس مقابل پرسپولیس در خانه و آن هم در دقایق پایانی متوقف شده بود، با توپ پر به تهران آمد و با به راه انداختن جشنواره گل، با نتیجه چهار بر صفر هوادار تهران را شکست داد.

شاگردان جوان مهدی رحمتی در اوایل بازی و در شرایطی که تراکتور نبض بازی را در دست گرفته بود تلاش می‌کردند دروازه خود را بسته نگه دارند اما در نهایت حرکت خوب مهدی هاشم‌نژاد منجر به گل اول بازی شود و تراکتور برنده به رختکن رفت.

بازی خوب شاگردان اسکوچیچ در نیمه دوم عالی شد و آنها با میل تمام نشدنی به سمت دروازه هوادار یورش می‌بردند و با ارائه بازی روان، ترکیبی و چشم‌نواز سه بار در این نیمه به گل دست یافتند.

تومیسلاو اشترکالی زننده گل دوم تراکتور بود و گل‌های سوم و چهارم این تیم را نیز امیرحسین حسین‌زاده با شوت‌های مهار نشدنی به ثمر رساند. تراکتوری‌ها در این بازی موقعیت‌های زیادی داشتند که فقط چهارتای آنها به تور دروازه هوادار نشست.

شاگردان جوان مهدی رحمتی در این بازی خانگی هیچ حرفی برای گفتن مقابل تیم پرستاره تراکتور نداشتند و حتی تلاش‌های آنها برای سبک‌تر شدن شکست‌شان هم بی‌نتیجه ماند و با دست خالی زمین را ترک کردند‌.

تراکتور با این پیروزی فوق‌العاده هفت امتیازی شد و خط و نشان بزرگی برای قرارگیری در صدر جدول کشید و همچنین کیفیت بالای خود را در این مسابقه به رخ کشید.

پیروزی ۳-۱ مس در مقابل آلومینیوم

در هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم مس رفسنجان و آلومینیوم اراک در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر ۱ به سود نارنجی پوشان خاتمه پیدا کرد.

شاگردان محرم نویدکیا در شروع بازی موفق شدن توسط عیسی مرادی به گل برسند اما این گل خیلی زود توسط محمد امین کاظمیان جبران شد و بازی در نیمه اول با نتیجه ۱-۱ ادامه پیدا کرد. البته در پایان نیمه نخست به سود آلومینیوم اراک ضربه پنالتی اعلام شد اما حامد لک این توپ را مهار کرد.

در ادامه این بازی، مس رفسنجان مقابل ایرالکو عملکرد رضایت‌بخشی داشت و تلاش بازیکنان مس رفسنجان در ادامه میسر شد و آنها موفق شدند باز هم توسط عیسی مرادی به گل دوم برسند.

پس از آن شاگردان مجتبی حسینی تمام تمرکز خودشان را برای جبران گل خورده به کار گرفتند اما در آخرین لحظات بازی روی یک غافلگیری، اسپاهیو و علی شجاعی دو تعویض تازه وارد محرم نویدکیا روی یک همکاری فوق‌العاده دروازه آلومینیوم را برای سومین بار باز کردند.

این نخستین پیروزی مس رفسنجان در این فصل بود و با ۴ امتیاز اکنون موقتا در رده هفتم قرار گرفت و آلومینیوم اراک با ۲ امتیاز به رتبه یازدهم رسید.

تساوی ۱-۱ ذوب آهن مقابل خیبر

در دیداری جذاب و دیدنی و به ویژه در نیمه دوم، خیبر خرم آباد و ذوب آهن اصفهان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در نیمه اول بازی تقریباً برابر دنبال می‌شد تا اینکه در ۵ دقیقه پایانی شاگردان ربیعی با تدارک حملات از دو جناح دروازه خیبر را باز کردند.

با شروع نیمه دوم خیبر با سه تغییر پا به زمین گذاشت و این تغییرات در همان دقایق ابتدایی اثر خود را نشان داد. در نیمه دوم توپ و میدان در اختیار شاگردان مهاجری بود و آنها با حملات همه جانبه و روی یک ضربه ایستگاهی موفق به باز کردن دروازه ذوب آهن شدند. در ادامه تلاش‌های دو تیم برای باز کردن دروازه یکدیگر ثمر نداشت و دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.