تقویت خط دفاعی منچستریونایتد با خرید دلیخت و مزراوی

سرمربی هلندی منچستریونایتد از انتهای فصل پیش به خاطر عملکرد ضعیف خط دفاعی تیمش مورد انتقاد رسانه‌ها و هواداران قرار گرفته بود اما در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی امسال توجه زیادی به خط دفاعی‌اش کرده و حالا با 2 خرید جدید در روزهای اخیر، می‌توان گفت نقطه ضعف تیمش را پوشش داده؛ آن هم با بازیکنانی که قبلا هم با آنها کار کرده و شناخت کافی از توانایی‌های آنها دارد. با نهایی شدن انتقال ماتیاس دلیخت و نصیر مزراوی به منچستریونایتد حالا خط دفاعی قرمزهای شهر منچستر رنگ و بوی جدیدی به خودش گرفته.

دلیخت و مارتینس، زوج خط دفاعی

بهترین دوران فوتبال ماتیاس دلیخت در آژاکس اریک تن‌هاخ بود. او به عنوان رهبر و کاپیتان، تیمش را تا نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان اروپا بالا برد و اگر درخشش باورنکردنی لوکاس مورا شکل نمی‎گرفت، آن تیم شگفت‌انگیز آژاکس با دلیخت جوان در مرکز خط دفاعی به فینال و حتی قهرمانی اروپا می‌رسید. با توجه به این سابقه همکاری درخشان، هواداران منچستریونایتد به این خرید امیدوارند. از طرفی دیگر ماتیاس دلیخت نسبت به هری مگوایر و ویکتور لیندلوف مدافع مدرن‌تری است و می‌تواند در بازیسازی از عقب زمین نقش موثری را ایفا کند. با توجه قدرت سرزنی بالا، او می‌تواند ضعف مارتینس را در این زمینه برطرف کند. دلیخت فصل گذشته در دوئل هوایی موفق و دفع توپ جزو بهترین بازیکنان بایرن مونیخ بود. نکته مهم درباره دلیخت مصدومیت‌های طولانی مدت اوست اما اگر با آمادگی صددرصدی در اختیار تن‌هاخ باشد، شیاطین سرخ یکی از بهترین زوج‌های خط دفاعی را در اختیار خواهند داشت.

نصیر مزراوی در سمت راست

دیگر جابه‌جایی صورت گرفته مربوط به سمت راست خط دفاعی منچستریونایتد است. آرون ون‌بیسکا پس از چند فصل نسبتا ناموفق از شیاطین سرخ جدا شد و به وستهام پیوست و در طرف مقابل دومین خرید از بایرن نهایی شده است و نصیر مزراوی دفاع راست جدید تیم اریک تن‌هاخ خواهد بود. نکته قابل توجه درباره این مدافع مراکشی سابقه حضور درخشان او در آژاکس است و سرمربی هلندی منچستریونایتد ثابت کرده علاقه زیادی به خرید بازیکنان تیم سابق‌اش دارد. باتوجه به اینکه مزراوی در سبک بازی هلندی آژاکس به خوبی جا افتاده و به سبب همین عملکرد درخشان راهی مونیخ شده بود، پیش‌بینی می‌شود زیر نظر مرد هلندی دوباره به دوران اوج خودش برگردد و تن‌هاخ را رو سفید کند.

بهترین گزینه سمت چپ

لوک شاو در این سال‌ها به قدری خوب بوده که حتی باوجود مصدومیت به تیم ملی دعوت می‌شود و ساوت‌گیت بخاطر دعوت از او انتقادات رسانه‌ها را به جان می‌خرید تا بتواند حتی در یک بازی مرحله حذفی از کیفیت بالای او بهره ببرد. در منچستریونایتد اوضاع به همین منوال شده و او گزینه اول کادرفنی برای پست دفاع چپ است. اگر لوک شاو در فصل جدید دچار مصدومیت نشود، این ترکیب 4 نفره خط دفاعی می‌تواند خیال اریک تن‌هاخ را آسوده کند.